Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ

20 Maj 2011 00:04 7062 12
  • Poziom 10  
    Witam.

    Mam następujący problem .
    Kilka razy w przeciągu miesiąca przy zamykaniu samochodu z pilota ,pozostawało zapalone prawe światło kierunkowskazu. Jak zamykałem samochód ,światła kierunków trzy razy migały i właśnie prawe nie gasło .
    Po jakimś czasie i zabawie z centralnym w końcu samo gasło ,więc problem bagatelizowałem ,tym bardziej , iż zdażało się to stosunkowo rzadko.
    Dzisiaj jednak ,kierunek nie zgasł i jedynym rozwiązaniem było odpięcie akumulatora.
    Poczytałem troszkę forum ,i za poradą kogoś,wypiąłem bezpiecznik centralnego zamka.
    Wiadomo jednak ,iż po to zamontowany został zamek centralny ,aby z niego korzystać i tu mam do Was ogromną prośbę o pomoc.
    Od czego zacząć diagnozę ? Czy gdzieś się zwarły przewody ? w którym miejscu z siłownikiem lub centralką łaczą się przewody odpowiadające za to trzykrotne mrugnięcie podczas zamykania centralnego ?

    Bardzo proszę o wszelkie podpowiedzi .

    I jeszcze coś ,nie zawsze domyka mi z centralnego przednie drzwi pasażera,ale wydaje mi się że to nie jest powiązane z pierwszym problemem.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Wielkie dzięki za podpowiedź.
    Taki przekaźnik jest ogólnodostępny w sklepach z elektroniką lub częściami do samochodów ?
    Rozumiem ,że siedzi on tzn.przekaźnik w środku ,w puszce centralki centralnego zamka?

    Przepraszam za laickie pytania .

    Pozdrawiam.
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie kierunkowskazem znajduje się na płytce sterownika (jak napisałeś - puszki) centralnego zamka.
    Zazwyczaj stosowane są dwa (L i P) lub jeden i dwie diody odpowiedzialne za rozdział L i P strony.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    CameR napisał:
    Przekaźnik odpowiedzialny za sterowanie kierunkowskazem znajduje się na płytce sterownika (jak napisałeś - puszki) centralnego zamka.
    Zazwyczaj stosowane są dwa (L i P) lub jeden i dwie diody odpowiedzialne za rozdział L i P strony.

    Może być też jeden dwutorowy
  • Poziom 10  
    Namierzyłem przekaźnik.Znajdował się po lewej stronie kierowcy ,nad bezpiecznikami.
    Na płytce jest wlutowany jeden duży czarny przekaźnik o symbolu :TX2-8YTFH a cała centralka to model BG2M 67 830 . Byłem w sklepie elektronicznym i okazało się ,że marne są szanse na dostanie takiego przekaźnika osobno.
    Proponowała mi sprzedawczyni uniwersalną centralkę za około 25 zł ,ale wtyczka jest całkowicie inna,więc trzeba by było przerabiać.Wypatrzyłem również na allegro
    centralkę identyczną jak moja za ok 50 zł .Trochę sie wacham co zrobić ,bo używana tez nie wiadomo jak długo posłuży.
    Jak wrócę z pracy to wrzucę zdjęcia wnętrza centralki ,może cos mi jeszcze doradzicie.

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    P...rzyprawianie... Przekaźnik nie musi być idealnie tego samego typu. Bez problemu kupisz odpowiednik. Wystarczy rzucić okiem na wyprowadzenia. Nawet te nie muszą być takie same, bo można bez problemu coś podwiesić.
  • Poziom 43  
    Albo zlokalizować sterowanie przekaźnikiem (najczęściej masa na jedną z nóg cewki) z procesora alarmu i zrobić wyjście na kierunki na zewnątrz alarmu. Plusem tego rozwiązania jest możliwość zastosowania przek. o większym amperażu i dłuższej żywotności
  • Poziom 10  
    Witam ponownie.

    Dodaje zdjęcia tego jakże nietypowego :) przekaźnika kierunkowskazów.
    Jak zaznaczyłem na pierwszym obrazku ,ma on aż 9 nóżek.
    Obawiam się,że ciężko będzie znaleźć dokładnie taki tzn.z taką ilością tak umiejscowionych nóżek.Znajomy podpowiedział,że mogę spróbować go wylutować ,dostać się do niego do środka i naprawić styki.

    Błażej napisał:
    P...rzyprawianie... Przekaźnik nie musi być idealnie tego samego typu. Bez problemu kupisz odpowiednik. Wystarczy rzucić okiem na wyprowadzenia. Nawet te nie muszą być takie same, bo można bez problemu coś podwiesić.

    Błażej-poradziłbym sobie pewnie z przelutowaniem dokładnie takiego samego przekaźnika ,ale przerabianie układu nóżek -temu raczej nie podołam.

    milejow napisał:
    Albo zlokalizować sterowanie przekaźnikiem (najczęściej masa na jedną z nóg cewki) z procesora alarmu i zrobić wyjście na kierunki na zewnątrz alarmu. Plusem tego rozwiązania jest możliwość zastosowania przek. o większym amperażu i dłuższej żywotności


    Nie wiem ,czy do końca rozumiem co piszesz.Podpowiadasz ,żeby ominąć przekaźnik i zastąpić go innym wyprowadzonym na zewnątrz?




    Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz tam cewkę, pewnie dwa styki zwierne. Bez problemu znajdziesz odpowiednik, choćby w TME.
    A co za sztuka podwiesić inny o podobnym układzie styków? Cewka zapięta na cewkę, styki na styki. Kawałkami przewodów zrobisz.
    Ps. Przyślij, to ci to zrobię w chwil kilka :D
  • Poziom 10  
    Błażej mam do Ciebie prośbę.Czy możesz mi wytłumaczyć ,jak laikowi ,jaki mam kupić zamiennik przekaźnika.Czy musi mieć dokładnie tyle nóżek jak ten ,co jest teraz zamontowany? W sklepie ,w którym byłem wczoraj ,wszystki przekaźniki miały po max 4 nóżki. Jest szansa otwarcia tego przekaźnika który mam zamontowany i zregenerowania styków? Nie jestam ,kurcze elektronikiem .Lutować potrafię ,jednak zawsze ograniczało to się do przelutowywania elementów w te same miejsca bez dodatkowych kombinacji.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Można i tak i inaczej. Można to zrobić na odpowiedniku przekaźnika, na innym przekaźniku o takim samym układzie wewnętrznym, a nawet na pojedynczym i dwóch diodach.
    Przekaźniki znajdziesz choćby tu:
    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D4...0cd17fb6688dfb3e7f2f2%26path%3D%3B112502%3B40
    http://www.relpol.pl/pl
    i wielu wielu innych miejscach.
    Wylutuj ten przekaźnik. Coś zaznaczyłeś trochę za dużo tych nóżek. Jeszcze lepiej zetnij mu obudowę z góry i wtedy będzie wiadomo, co w środku.
    PS. Zamieść zdjęcia zgodnie z zasadami forum na serwerze.
  • Poziom 10  
    Wylutowałem przekaźnik .Rozciąłem go od spodu.Styki były przepalone więc wyczyściłem je bardzo dokładnie papierem wodnym 1500 potem wypolerowałem papierem wodnym 2500 .Wlutowałem go spowrotem na swoje miejsce .Zamieszczam poniżej zdjęcia wylutowanego przekaźnika.
    Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ

    Teraz najważniejsze .Naprawiony /tak mi się wydaje / przekaźnik zamontowałem z otwartą obudową,tak aby widzieć mikrostyki podczas załączania centralnego.
    Włączając centralny zamek ,mikrostyki pracują ,odbijają a światło kierunkowskazu NADAL się zawiesza . Dokładnie wygląda to tak :
    -Naciskam na pilocie zamknięcie drzwi z centralnego .Mikrostyki w przekaźniku zwierają się i odskakują. W międzyczasie słychać ,nie wiem skąd ,kliknięcie mikrostyków od mrugania trzy razy kierunkowskazów i po tym trzykrotnym kliknięciu lewy kierunkowskaz gaśnie ,prawy zostaje zapalony. Nieraz w końcu prawy "odbije" i słychać jak rozłącza mikrostyk ,ale powtarzam ,to nie jest mikrostyk z przekaźnika centralnego.Nawet patrzyłem na nie i nie drgają .Kilka minut temu zawiesił się całkowicie i nawet wypięcie puszki z przekaźnikiem centralnego nie wyłaczyło zawieszonego kierunkowskazu.Dopiero wypięcie bezpiecznika pomogło. Na mój "mało elektroniczny rozum" wychodzi na to ,iż podczas załączania centralnego zawiesza się inny mikrostyk.

    Położyłem się pod kierownicą i na słuch zlokalizowałem tykający trzy razy mikrostyk.tak wygląda:
    Blokada kierunkowskazu przy zamykaniu centralnego zamka. MAZDA 323f BJ


    Rzeczywiście ,jeden z mikrostyków wyraźnie się"klei"
    Zaraz go przeczyszczę i o wynikach poinformuję.

    Uff , zrobione.Styki przeczyściłem papierkiem wodnym ,przemyłem benzynką.
    Wszystko działa przepięknie.
    Dzieki za porady.