Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seat,Alhambra 1,9TDI,1999,Klimatronic,110KM,Wentylatory chłodnicy nie działają.

AJPI 20 Maj 2011 11:36 4628 11
  • #1 20 Maj 2011 11:36
    AJPI
    Poziom 8  

    Jak w temacie wentylatory chłodnicy nie działają na pierwszym-wolnym biegu.
    Załączają się tylko na wysokie obroty.Po odłączeniu kostki z czujnika chłodnicy i zwarciu przewodów czerwony-czerwonoczarny załącza się drugi stopień, a gdy chcę sprawdzić I stopień wentylatorów kabelki czerwony-czerwonobiały słychać tylko przekaźnik(701 919 506 A).To robiłem przy wyłączonym silniku,przy załączonym silniku silniku jest tak samo ale nawet przy odłączonym czujniku chłodnicy wentylator załącza się na wysokie obroty popracuję parę sekund i wyłącza się,prawdopodobnie działa czujnik od klimatyzacji ciśnieniowy-przy wzroście ciśnienia załącza wentylator.Pytanie -jak mogę sprawdzić że wentylatory są sprawne a uszkodzeniu uległ przekaźnik? Jak na razie nie mam skąd wziąć przekaźnika czy istnieje możliwość sprawdzenia go po przez miernik?
    Z góry dziękuję za wszelkie porady!AJPI.

    0 11
  • #2 20 Maj 2011 11:53
    wojtekryba
    Poziom 32  

    ile masz kabli na kostce bezposrednio z wentylatora ?
    2 ? albo 3 ?
    Tu jest odpowiedż.

    0
  • #3 20 Maj 2011 12:28
    AJPI
    Poziom 8  

    Z każdego wentylatora wychodzą po 2

    0
  • Pomocny post
    #4 20 Maj 2011 13:15
    wojtekryba
    Poziom 32  

    No to masz odpowiedź.

    Nie wentylatory ale ich sterowanie

    0
  • #5 20 Maj 2011 15:05
    AJPI
    Poziom 8  

    Czyli? Bo nie rozumiem.Moim zdaniem idą dwa kable prądowe,jeden do wolnych,drugi do szybszych obrotów.Czyli ,że to przekaźnik?Nie mam schematu elektrycznego i nie wiem co tam może jeszcze być w obwodzie.

    0
  • Pomocny post
    #6 20 Maj 2011 16:01
    stomat
    Specjalista elektryk

    Uszkodzony może być przekaźnik, albo oporniki. Oba wentylatory robią tak samo ? Spróbuję wysłać ci na priv schemat, choć nie jestem pewien że to twoja wersja, kolory się zgadzają. Podobno ten plik jest tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=5816864#5816864 nazywa się "s17m_t-w_39.pdf"

    0
  • Pomocny post
    #7 20 Maj 2011 20:06
    jarsaw
    Poziom 23  

    Uszkodzone oporniki pierwszego biegu ,zielone cylindry przy lewej podłużnicy obok skrzyni biegów.

    0
  • #8 20 Maj 2011 21:22
    AJPI
    Poziom 8  

    OK!Dziękuję za podpowiedzi jak posprawdzam wszystko to dam znać.Chętnie wysłucham dalszych podpowiedzi.

    0
  • #9 21 Maj 2011 11:15
    AJPI
    Poziom 8  

    A wiecie może jakie są wartości tych oporów?

    0
  • Pomocny post
    #10 21 Maj 2011 11:37
    stomat
    Specjalista elektryk

    A sprawdzałeś przekaźnik ? Trzeba odłączyć te duże kostki z tymi grubymi przewodami i zewrzeć po kolei czerwony(30) z pozostałymi i wentyl powinien chodzić odpowiednio na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Jaka wartość nie wiem ale i tak nie podejdzie nic innego tylko orginał.

    0
  • #11 13 Sie 2011 17:30
    AJPI
    Poziom 8  

    Przepraszam ,że długo nie pisałem,dziękuję wszystkim za za cenne wskazówki.Posprawdzałem jak napisał "stomat" i nie chodzi na pierwszym biegu,drugi i trzeci w porządku. Obydwa wentylatory zachowują się tak samo, wskazuje to na wspólną część,przekaźnik? Dzięki z góry za podpowiedzi.

    0
  • #12 03 Wrz 2018 22:52
    AJPI
    Poziom 8  

    Dziękuje wszystkim za pomoc, przyczyną były uszkodzone oporniki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuje wszystkim za pomoc, przyczyną były uszkodzone oporniki.Temat do zamknięcia.

    0