Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Seat,Alhambra 1,9TDI,1999,Klimatronic,110KM,Wentylatory chłodnicy nie działają.

20 Maj 2011 11:36 4997 11
  • Poziom 9  
    Jak w temacie wentylatory chłodnicy nie działają na pierwszym-wolnym biegu.
    Załączają się tylko na wysokie obroty.Po odłączeniu kostki z czujnika chłodnicy i zwarciu przewodów czerwony-czerwonoczarny załącza się drugi stopień, a gdy chcę sprawdzić I stopień wentylatorów kabelki czerwony-czerwonobiały słychać tylko przekaźnik(701 919 506 A).To robiłem przy wyłączonym silniku,przy załączonym silniku silniku jest tak samo ale nawet przy odłączonym czujniku chłodnicy wentylator załącza się na wysokie obroty popracuję parę sekund i wyłącza się,prawdopodobnie działa czujnik od klimatyzacji ciśnieniowy-przy wzroście ciśnienia załącza wentylator.Pytanie -jak mogę sprawdzić że wentylatory są sprawne a uszkodzeniu uległ przekaźnik? Jak na razie nie mam skąd wziąć przekaźnika czy istnieje możliwość sprawdzenia go po przez miernik?
    Z góry dziękuję za wszelkie porady!AJPI.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 32  
    ile masz kabli na kostce bezposrednio z wentylatora ?
    2 ? albo 3 ?
    Tu jest odpowiedż.
  • Poziom 9  
    Z każdego wentylatora wychodzą po 2
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    No to masz odpowiedź.

    Nie wentylatory ale ich sterowanie
  • Poziom 9  
    Czyli? Bo nie rozumiem.Moim zdaniem idą dwa kable prądowe,jeden do wolnych,drugi do szybszych obrotów.Czyli ,że to przekaźnik?Nie mam schematu elektrycznego i nie wiem co tam może jeszcze być w obwodzie.
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Uszkodzone oporniki pierwszego biegu ,zielone cylindry przy lewej podłużnicy obok skrzyni biegów.
  • Poziom 9  
    OK!Dziękuję za podpowiedzi jak posprawdzam wszystko to dam znać.Chętnie wysłucham dalszych podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    A wiecie może jakie są wartości tych oporów?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    A sprawdzałeś przekaźnik ? Trzeba odłączyć te duże kostki z tymi grubymi przewodami i zewrzeć po kolei czerwony(30) z pozostałymi i wentyl powinien chodzić odpowiednio na pierwszym, drugim i trzecim biegu. Jaka wartość nie wiem ale i tak nie podejdzie nic innego tylko orginał.
  • Poziom 9  
    Przepraszam ,że długo nie pisałem,dziękuję wszystkim za za cenne wskazówki.Posprawdzałem jak napisał "stomat" i nie chodzi na pierwszym biegu,drugi i trzeci w porządku. Obydwa wentylatory zachowują się tak samo, wskazuje to na wspólną część,przekaźnik? Dzięki z góry za podpowiedzi.
  • Poziom 9  
    Dziękuje wszystkim za pomoc, przyczyną były uszkodzone oporniki.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dziękuje wszystkim za pomoc, przyczyną były uszkodzone oporniki.Temat do zamknięcia.