Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jak wyciszyć samochód

10 Lis 2004 20:28 40769 13
  • Poziom 15  
    jak wyciszyć samochód w kturych miejscach użyć maty bitmutycznej żeby w kabinie niebyło głosno
  • Poziom 27  
    jak kabine chcesz wyciszyc to zajmij sie przegroda czolowa, miedzy silnikiem a kabina pasazerska, oczywiscie czyms nieplanym, nienasiakliwym itp. proponuje rownierz wyciszyc drzwi, sprawdzic uszczelki w drzwiach, uszczelki przy szybach, czy szyby dochodza do konca, szyberdach, czy nie powoduje szumow...
    slyszalem ze rownierz sa ludzie ktorzy decyduja sie na wyjecie foteli i wyciszenie podlogi, daje sie wyciszenie pod oryginalna wykladzine, lub na wierzch idealnie wycieta, tylko ze zwieksza sie grubos i mocowania elementow moga sie potem nie zgadzac, ale podobno to daje niezle efekty...
  • Poziom 11  
    zależy jaki hałas Ci przeszkadza. Jeżeli silnika to podstawą jest wyciszenie przegrody pomiędzy komorą silnika a kabiną, najlepiej z obydwu stron. Są do tego odpowiednie maty> najbardziej popularne produkuje firma APP, dużo jest tego na allegro. Jeżeli zbyt dużo dzwięków trafia do kabiny z zewnątrz to im więcej elementów wygłuszysz tym lepszy efekt uzyskasz. Podstawa to podłoga, nadkola, drzwi. dużo daje też dach. Wszystko w zależności od rodzaju samochodu. Im więcej warst i użytych materiałów (maty, pasty, blachogum) tym więcej efektów uzyskasz i pojazd zrobi się cichszy, oczywiście w granicach rozsądku, żeby np. nie urwać zawiasów drzwi. Każdy wygłuszony element przyniesie jakieś zmniejszenie hałasu w kabinie.
  • Poziom 27  
    wydaje mi sie ze tak, moga byc, zapomnialem jeszcze dodac ze dobrze tez zebys usunal wszystkie trzaski, piski i stuki z wnetrze, a wiec dokrecic wszystko, zlikwidowac wszystkie swierszcze, czasami stosuje sie takie filcowe krazki, podkladki, ktore mozna kupic w hipermarketach do naklejania na nogi mebli, zeby podlogi nie rysowalo, wkladasz to miedzy jakies plastiki co pisza i po klopocie :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Te maty raczej się do tego nie nadają. Są bitumiczne i w wysokiej temperaturze, a taka jest w komorze silnika, mogą po prostu spłynąć. Zależy jakie masz auto. Najlepiej podpatrzeć jak rozwiązany jest ten problem w innych autach. Najczęściej stosowana jest prasowana włóknina z folią aluminiową (lub bez), czasem rodzaj gumowanej pianki (to często od środka). ważne jest też wyciszenie samej maski. Pamiętać należy ze wszystkie użyte materiały MUSZĄ być odporne na wilgoć i niepalne. Szczególnie jeśli chodzi o komorę silnika. Stąd też odpadają wszelkie wykładziny domowe, itp. Superprofesjonalne materiały do wyciszania aut produkuje firma Dynamat. Ceny niestety też ma "profesjonalne". Np. wodooporna gąbka (zamkniętokomorowa - nie nasiąka wodą, jej struktura przypomina styropian - puste wśrodku kulki) z folia aluminiową, to koszt około 500 zł. Czasem można kupić gotowe maty z "demobilu" na szrotach.
  • Poziom 11  
    www.app.com.pl -> lakiernictwo ->ochrona i wygłuszanie karoserii tak masz opisane rodzaje mat i do czego jakie służą
  • Poziom 16  
    A tak przy okazji to te co na allegro tyle samo w sklepie kosztują! (dobry motoryzacyjny) a przy większej ilości pewnie jeszcze taniej.
  • Poziom 2  
    Osobiście zakończyłem wygłuszanie mojego Vana siedmioosobowego. Analizowałem rynek sprzedaży pod każdym względem i wybrałem maty bitumiczne z folią aluminiową. Najciekawsze jest to, że wybrałem maty stosowane w budownictwie do izolacji i uszczelniania przestrzeni przykominowych (lecz nie tylko). Grubość takiej maty wynosi około 2-3mm, co w zupełności wystarcza do uzyskania pożądanego efektu. Najbardziej zaskakujące jest to, że cena rolki maty bitumicznej, o której wspominam kosztuje 76 zł. Jej wymiar to 22,5 cmx10m. Oznacza to, że w przeliczeniu na produkty oferowane np. na allegro - kawałek o wymiarach 22,5 cm x 50 cm - kosztuje tylko 3,8 zł. Sposób montażu oraz przygotowania powierzchni jest analogiczna jak przy matach oferowanych specjalnie do aut. Życzę powodzenia przy klejeniu - ja jestem bardzo zadowolony. Pamiętajcie aby wygłuszyć również dach!!!!!!!!!! Pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    W alfie romeo 156 stosuje się też takie wycieraczki jak dla skoczków narciarskich w lato - warstwa plastiku z małymi włoskami przyczepionymi. Montowane jest to od brudnej strony do nadkola plastikowego z przodu, jak sie porzadnie zamocuje nie powinno sie tam zbierac błoto, a podejrzewam ze najbardziej pomaga w czasie jazdy po mokrym jak woda głośno sie rozbija o nadkola. Co do wygłuszenia maski - można też kupić w składzie budowlanym taką matę z czarnawej pianki - jest to izolacja kauczukowa o pdwyższonej odporności termicznej, grubość około 1,5 do 2 cm. Wystarczy zrobić małą ramę z jakichś profili alu i przyczepić ją do maski od wewnątrz, daje to bardzo dobry efekt i jest niewrażliwa na wilgoć.
  • Poziom 23  
    Można kupić też mercedesa z serji S tam jest cicho wszystko wygłuszone ile się da i w wyższych modelach są podwójne szyby :) To żart oczywiście, Warto pamiętać natomiast, że kompleksowe wygłuszenie auta waży i to sporo ...
  • Poziom 14  
    Może być pomocne gdybyś chciał tłumić drzwi :)
    Mały opisik :)

    1. Rozbierasz drzwi

    2. Czyścisz wszystko dokładnie jakimś rozpuszczalnikiem tak aby dokładnie odtłuścić.

    3. Sprawdzasz wszystkie mechanizmy w drzwiach czy nie klekoczą itp. Jeśli widać jakieś usterki należy je naprawić.

    4. Wyklejasz mata powierzchnie za głośnikiem (pomocny jest jakiś walek i opalarka lub suszarka).

    5. Można wykleić powierzchnie blachy na której mocowany jest głośnik (od środka)

    6. Zaklejasz otwory technologiczne kilkoma warstwami tak by mata nie falowała podczas grania. Jak sa większe otwory montujesz jakieś wsporniki metalowe itp.

    5. Nie zakleja sie dziur do odpływu wody itp.

    Warto tez obkleić tapicerkę od spodu, a najlepiej wysmarować pasta głuszącą Brax-a potrzebne około 2 puszki.
  • Poziom 29  
    ale jak masz silnik 700cm3 to sie zastanow :D bo mozesz pod zadna gorke nie wyjechac :P