Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek-kosiarka AL-KO - nowy akumulator i silnik nie kręci

M10dy 21 Maj 2011 00:52 3782 2
  • #1 21 Maj 2011 00:52
    M10dy
    Poziom 2  

    Witam. Jestem posiadaczem traktorka AL-KO 20HP. Traktorek stał całą zimę na mrozie i po zimie nie mogłem go odpalić na jego akumulatorze (12V 17Ah), więc odpaliłem go kablami przez akumulator samochodowy i się udało. Po odpaleniu chwilę nim pojeździłem, żeby go trochę rozjeździć po zimie i odstawiłem, bo kończyło mi się paliwo. Po dwóch tygodniach kupiłem nowy akumulator (taki sam jak był) i wlałem paliwo. Myślałem, że z łatwością go odpalę, ale nic z tego. Silnik praktycznie wcale się nie kręci (trochę drgnie i to wszystko). Tak jakby nie miał siły żeby się rozkręcić. Próbowałem ponownie odpalić go od samochodu, ale jest podobnie jak na tym nowym akumulatorze. Wykręciłem obie świece i silnik fajnie szybko się kręcił, ale niestety ze świecami praktycznie ani drgnie. Co może być tego przyczyną? Czy jest to wina rozrusznika czy może czegoś innego? Proszę o odpowiedź.

  • #2 21 Maj 2011 01:07
    tmb85
    Poziom 13  

    Sprawdź czy przy próbie odpalenia kontrolki gasną czy tylko przygasają.
    Jeżeli gasną to winne mogą być zabrudzone klemy lub połączenie przewodu masowego z masą (zakładam, że akumulator jest sprawny).

  • #3 21 Maj 2011 10:35
    M10dy
    Poziom 2  

    Traktorek odpalam poprzez zetknięcie kabla, który idzie od rozrusznika z akumulatorem (coś jest chyba nie tak ze stacyjką). Po takim zetknięciu wszystkie kontrolki gasną. Jedna kontrolka pokazuje też, że jest słaby akumulator, ale jest to raczej niemożliwe bo jest to całkiem nowy akumulator.
    Wydaje mi się, że nie jest to wina rozrusznika ani niczego później, bo przed zetknięciem kabla od rozrusznika z akumulatorem kontrolka pokazuje słaby akumulator, więc wina musi leżeć gdzieś szybciej (między stacyjką i akumulatorem). Co to może być? Może jest to wina bezpieczników?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME