Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2002 TDI kopci. Wymieniany był olej i turbina.

21 Maj 2011 19:54 4492 9
  • Poziom 16  
    Witam mam następujący problem po przegazowaniu około 5-6tys obrotów z rury wydobywa się niby niebieski dym intensywnie i daj dymi do momentu postoju na wolnym gazie również. Kiedy jeżdżę zmieniając biegi normalnie w okolicy 2 tys obrotów nie dymi silnik pali ładnie i pracuje też ładnie co to może być niedawno wymieniłem olej i turbinę po regeneracji
  • Poziom 34  
    Proponowałbym sprawdzenie czujnika G81 temperatury paliwa. W tym celu podłączasz się do vaga i w 01 Engine wchodzisz w 08 Meas Blocks a dalej w grupę 007 i sprawdzasz pole Fuel temp.
  • Admin grupy Samochody
    grajek1979 napisał:
    po przegazowaniu około 5-6tys obrotów
    To diesel?:D
  • Poziom 16  
    Może to mieć coś wspólnego z temperatura pa;iwa?? Ostatnio miałem wymieniana turbinę i mam za dużo oleju w silniku ulać bo jest na całej miarce. Bipy na 23 bloku są tez około 50 60 na 1 i drugim garze na jałowym biegu
  • Poziom 33  
    Dziwisz się że tak się dzieje młucąc go do 6000 rpm?
  • Poziom 34  
    Oleju ulej. Nie może być ponad stan, BIP'y są do przyjęcia jeśli nie trzęsie silnikiem na wolnych obrotach.
  • Poziom 16  
    Testowałem turbinę czy wszystko ok i nie wchodzi w tryb awaryjny. Silnikiem nie trzęsie . Ciekawi mnie skąd ten dym przy prze gazowaniu, moc niby jest a jak silnik ostygnie i bez przekraczania wyższych obrotów pracuje pięknie spaliny śmierdzą jak by się prawie fura paliła. Może turbina puszczać olej przy wyższych obrotach? Zupełnie nie wiem od czego zacząć szukanie i co może być przyczyna, jutro upuszczę olej i będę szukał. Sprawdzę w/w wskazówki może jecze ktoś coś napisze w tym temacie. Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam upuściłem olej około 0,3 l i niby wszystko w porządku tak jak by przestał kopcić nie miałem czasu testować na maxa bo z dziećmi jechałem ale jak co to dam znać jak to się zakończyło niby prze gazowałem do 4 -5 tys i dymu jak by znikomo. Mam pytanie jeśli to od za dużej ilości oleju to skąd mógł się dostawać w wydech i czy czegoś nie rozsypało rozszczelniło?
  • Poziom 33  
    Za duże ciśnienie oleju przeciskało go gdzie był słabszy punkt typu turbina pierścienie więc jeśli wróci do normy to nie powinieneś za bardzo się przejmować (oczywiście monitorując sytuację).
  • Poziom 16  
    Witam przyczyną był nadmiar oleju, upuściłem i jest ok. Zamykam temat dziękuje