Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel astra f 1.6 16 v 95r.Muł na starcie i wiele więcej pytań.

T5 21 Maj 2011 21:14 5798 18
  • #1 21 Maj 2011 21:14
    T5
    Moderator Samochody

    Pacjent jak w temacie. Jeździł jak ta lala domorosły mechanik zmienił rozrząd i chwilę później skrzynie biegów i się zaczęło.
    Nie były podłączone ŻADNE podciśnienia.
    Klin na wale -wychlastany - zrobione.
    Są nowe świece, przewody zapłonowe.
    Podciśnienia podłączone.
    Klin zrobiony.
    Objawy-brak mocy przy ruszaniu, odżywa w okolicach 2.5-3,0 tyś obrotów.
    Ciśnienie paliwa 2.5 do 3.2 bara-książkowe.
    Cewka podmieniana.
    Pali od strzała, wolne obroty ok.
    Co jest dziwne - przy gwałtownym dodaniu gazu w pierwszym momencie wydmuchuje powietrze z kolektora ssącego i auto się lekko przydławia-przy wolnym dodaniu gazu jest ok.
    :?:
    Dlaczego? Wakuometr pokazuje - 0,6 po dodaniu gazu schodzi do zera.
    Z odkręconym wydechem jest to samo.
    Diagnoza-OP-COM;błąd 00093 Moduł sterownika czterokanałowego (QDM) - nieprawidłowe działanie-Co to jest? Uwalony sterownik? Błąd sporadyczny.
    Wałki rozrządu różnią się wysokością krzywek o ok 1mm-który gdzie ma być? Teraz mam wyższe na wydechu.
    Co tej bladzi jest? Co mam jeszcze sprawdzić?
    Czy ten model posiada czujnik stuku?
    Poradźcie coś.

  • Pomocny post
    #2 22 Maj 2011 00:04
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5.
    Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.

  • Pomocny post
    #3 22 Maj 2011 00:19
    zeimp
    Moderator Samochody

    Jak najbardziej potwierdzam przedmówcę - sterownik, a dokładnie element wyjściowy uszkodzony (najprawdopodobniej). Podmień i zobaczysz. Zakładam, że błąd jest niekasowalny. Co do czujnika spalania stukowego, to podaj dokładne oznaczenie silnika... Pozdrawiam :)

  • #4 22 Maj 2011 08:24
    T5
    Moderator Samochody

    Silnik X16XEL.Na schematach z info techa czujnik jest.W aucie nie znalazłem ani czujnika ani wtyczki.Posiada ktoś schemat do tego modelu?Zastanawia mnie jeszcze mocno fakt tego wydmuchu powietrza w pierwszej fazie dodania gazu.
    Dzięki za zainteresowanie. :wink:

  • Pomocny post
    #5 22 Maj 2011 12:20
    zeimp
    Moderator Samochody

    Opel astra f 1.6 16 v 95r.Muł na starcie i wiele więcej pytań.

    Czujnik spalania stukowego jest pod oznaczeniem E1 i tak wygląda:
    Opel astra f 1.6 16 v 95r.Muł na starcie i wiele więcej pytań.
    Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Pewnie coś było kombinowane z tym autem i teraz zaczną się "schody" z naprawami.

  • Pomocny post
    #7 22 Maj 2011 16:27
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Opel astra f 1.6 16 v 95r.Muł na starcie i wiele więcej pytań.

  • #8 26 Maj 2011 20:47
    T5
    Moderator Samochody

    Czujnika stukowego nie znalazłem w tym aucie.Nawet śladu po nim żeby był tam kiedykolwiek zamontowany.
    Dzisiaj podmieniłem sterownik na nowy używany.
    00093 siedzi nadal.Kasuje się i po jakimś dłuższym czasie wraca(sporadyczny)
    Co to jest?

  • Pomocny post
    #9 26 Maj 2011 21:06
    ociz
    Moderator Samochody

    Robiłem kiedyś taką samą Astrę i tak samo się zachowywała tylko wywalało też błąd EGR-a i faktycznie potencjometr w nim był uwalony.

  • Pomocny post
    #10 26 Maj 2011 21:15
    autoas
    Poziom 41  

    Złącze czujnika stukowego jest pod górną częścią kolektora, dopiero po zdjęciu widać

  • #12 26 Maj 2011 21:31
    Montrres
    Poziom 21  

    Jeżeli wydmuchuje w kolektor ssący to może coś z rozrządem nie tak... Sprawdzałeś czy nie przeskoczył?

  • #13 26 Maj 2011 21:43
    autoas
    Poziom 41  

    Ten błąd jest ciekawy (00093)
    Zobacz czy tam jest pin 6 (bo nie pamiętam) i wtedy "wymigaj" błąd, może się wyjaśni

  • Pomocny post
    #14 26 Maj 2011 21:54
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Poproszę o foto wnętrza lub lepiej numery sterownika.

  • Pomocny post
    #15 26 Maj 2011 21:59
    1078231
    Usunięty  
  • Pomocny post
    #16 26 Maj 2011 22:08
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pytanie następne. Podejrzewam kombinację. Nie jest to przypadkiem na mono-wtrysku? Na wszystkich wielowtryskowych masz mieć czujnik detonacji.

    Dodano po 56 [sekundy]:

    Ja myślę o tych wałkach, zaraz pomierzę bo mam taką głowicę z wałkami na stanie.

  • Pomocny post
    #18 26 Maj 2011 22:20
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    U mnie też jest różnica około 1 mm na wałkach. Krzywki wyższe są po stronie dolotu.

  • #19 26 Maj 2011 22:40
    T5
    Moderator Samochody

    Paweł dzięki.Czyli wyższe na ssącym.A z tym błędem jutro sprawdzę czy w liczniku kontrolka silnika nie jest na układzie.(To takie polskie przecież)

    Dodano po 2 [minuty]:

    robokop napisał:
    Wałki są chyba obydwa identyczne - róznica jest w kółkach.
    Kólka są różne.Wałki są identyczne z jednym ale-wysokość krzywek.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo