Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mały solidny kompresor warsztatowy

piotr153 22 Maj 2011 21:50 15272 12
  • Mały solidny kompresor warsztatowy

    Witam wszystkich!
    Chciałbym dziś zaprezentować kompresor, który zmontowałem razem z moim tatą. Silnik ma moc 0,8 kW i 1400 obrotów/min. Sprężarka jest jednotłokowa. Silnik ze sprężarką jest połączony sprzęgłem. Zbiornik ma pojemność 24 litrów, więc nie za bardzo da się tym kompresorem malować, ale szybko uzyskuje ciśnienie (co jest ważne przy pompowaniu kół). Mam zamiar dołożyć drugą butlę. Kompresor bije 6,5 barów. Do kompresora dołączone są również:
    -wyłącznik ciśnieniowy;
    -regulator ciśnienia.

    Ja robiłem elektrykę. Wyłącznik od elektrosprzętu steruje stycznikiem SM-1 i jest on połączony z wyłącznikiem ciśnieniowym.
    Wyłącznik ciśnieniowy jest ustawiony tak, aby silnik włączał się przy 3 barach, a wyłączał przy 5 barach.

    Całość obrazuje parę zdjęć:

    Mały solidny kompresor warsztatowy Mały solidny kompresor warsztatowy Mały solidny kompresor warsztatowy Mały solidny kompresor warsztatowy

    Z góry dziękuje za pochlebne opinie :)

    Fajne! Ranking DIY
    Potrafisz napisać podobny artykuł? Wyślij do mnie a otrzymasz kartę SD 64GB.
    O autorze
    piotr153
    Poziom 13  
    Offline 
    Specjalizuje się w: początkujący elektronik
    piotr153 napisał 121 postów o ocenie 113, pomógł 4 razy. Mieszka w mieście Klęczany koło Gorlic. Jest z nami od 2008 roku.
  • #2
    szympek;)
    Poziom 20  
    Hej. Konstrukcja ciekawa ale o ile dobrze widzę to silnik jest trójfazowy. Nie wystarczył by jednofazowy na 230v~ ??

    Ogółem super sam chce coś takiego zmajstrować ale to w wakacje ;(

    Pozdrawiam szympek;)
  • #3
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 43  
    Bardzo ładny projekt, z wykonaniem już gorzej. Nie było już 4 śrub do mocowania na ramie tej samej długości i z tego samego materiału :D .? To sprzęgło też warto by czymś osłonić, nie uważasz? Poza tym, osłona przewietrznika silnika Ci się rozłazi. Co zabezpiecza ten silnik, sądzę po obudowie, że typowy PKZM. Zadbaj troche o szczegóły i bedzie naprawdę niemal fabryczny kompresor.
  • #4
    szympek;)
    Poziom 20  
    W ile bije do tego 6,5 bara??
    Estetyka na poziomie hmm... no na pewno niskim. Jak głośno chodzi??
    To już jest wersja końcowa czy będą modyfikacje?

    pozdrawiam szympek;)
  • #5
    radom20
    Poziom 11  
    Jakiej sprężarki użyłeś do tej konstrukcji i ile kosztowała?
  • #6
    cugi253
    Poziom 16  
    Panowie to nie jest na wystawę !! Konstrukcja ta ma spełniać swoje zadanie. Jest bezpieczna( nie ma przewodów bez izolacji części ruchome osłonięte, poza sprzęgłem ale myślę że nie stwarza ono zagrożenia, warsztat sam w sobie jest miejscem o podwyższonym ryzyku wypadku wiec po prostu trzeba uważać i myśleć). W takich konstrukcjach domowych myślę że nie ma znaczenia czy jest jedna śruba z innej stali a druga z innej, i mają inne długości. Ta śruba ma mocować sprężarkę do uchwytu i tyle. Osłona wentylatora silnika spełnia swoje zadanie, chroni wentylator przed paluchami:) Po to się robi domowymi sposobami żeby zaoszczędzić:) Gratulacje udanego projektu
  • #7
    jendrula60
    Poziom 11  
    Popieram cugi'ego. Nieraz widziałem zawodowca ze szlifierką kątową której brakowało osłony. Mimo, że jest bardzo prosty, to jednak wyposażyłeś go w chłodnicę a to plus. Ogólnie rzuca się w oczy kompaktowa budowa. Nie zapomnij o dobrym smarowaniu sprężarki bo przy tych obrotach będzie się szybciej zużywać. :D
  • #8
    andrzej34
    Poziom 16  
    Osłona wentylatora silnika jest uszkodzona od dołu - czy przypadkiem silnik nie przeważa całej konstrukcji doprowadzając do upadku właśnie na nią ?
    Pozdrawiam.
  • #9
    andrzej34
    Poziom 16  
    Na podciśnienie ? - to ja chyba nie widziałem takiego sprzętu - chyba że kolega się przejęzyczył.
    Pozdrawiam.
  • #10
    cugi253
    Poziom 16  
    po co Ci aż takie duże ciśnienie? Pistolety do odkręcania śrub pracują na ciśnienie max 7 bar, reszta urządzeń też pracuje na podobnym ciśnieniu, większa uwagę trzeba zwrócić na wydajność. Jak osiągniesz wydajność 300-350 l/min to będzie aż nadto. Co do bojaźni o wybuch to nie ma się o co bać, dobrze jest kupić ze złomnicy stary bojler albo zbiornik od kompresora, w przypadku bojlera zaspawać wężownice i taki zbiorniczek wytrzyma lekko 7 bar, dla bezpieczeństwa zawór bezpieczeństwa i nie ma się o co bać.
  • #11
    H3nry
    Poziom 30  
    cugi253 napisał:
    , dobrze jest kupić ze złomnicy stary bojler albo zbiornik od kompresora, w przypadku bojlera zaspawać wężownice i taki zbiorniczek wytrzyma lekko 7 bar, dla bezpieczeństwa zawór bezpieczeństwa i nie ma się o co bać.

    Pod warunkiem , że jest to nowy zbiornik z wada fabryczna typu nieszczelna wężownica . Wątpię w wytrzymałość 15 letniego zbiornika , pożartego od wewnątrz .
  • #12
    k124l
    Poziom 19  
    Mam pytanie jakiej farby używałeś do malowania :?:
  • #13
    dickens1
    Poziom 12  
    Do radom20:

    Ta sprężarka wygląda na wziętą z jakiejś lokomotywy elektrycznej, w której służyła do podnoszenia pantografu. Tak mi się wydaje jak ją porównuje z tymi które pracują w moim kompresorze (mam takie 4 które pochodzą z EP-08)