Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Y/YY- podłaczenie przez falownik

Mikemtb 23 Maj 2011 09:13 5249 5
  • #1 23 Maj 2011 09:13
    Mikemtb
    Poziom 12  

    Witam
    Mam pytanie odnośnie poniższego silnika:
    Silnik Y/YY- podłaczenie przez falownik

    Niestety nie mogłem się dobrać do zacisków więc nie wiem jak jest w puszcze opisany, ale dobrze rozumiem, że to silnik dwubiegowy?
    Mogę prosić o jakiś schemat zasilania z falownika z pełną wydajnością?
    Ew. czy jest możliwe jakieś bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż falownik?
    Jakieś przełączniki Y/YY ?

    0 5
  • #2 23 Maj 2011 20:12
    jacur
    Poziom 32  

    Mikemtb napisał:

    Mogę prosić o jakiś schemat zasilania z falownika z pełną wydajnością?
    Ew. czy jest możliwe jakieś bardziej ekonomiczne rozwiązanie niż falownik?
    Jakieś przełączniki Y/YY ?


    Układ sterowania dahlandera

    http://www.moeller.pl/Documentation/old_Poradniki/SB0801_P.pdf

    Jak chcesz wykorzystać do tego falownik to jest taka możliwość wpinasz go przed układ stycznikowy i zabezpieczasz logikę sterowania tak aby falownik nie wystartował gdy nie są załączone odpowiednie styczniki lub aby nie można było przełączać biegów podczas pracy falownika.

    0
  • #3 23 Maj 2011 21:54
    Mikemtb
    Poziom 12  

    A jest wtedy sens stosowania styczników?
    Rozumiem, że zasilanie wygląda w ten sposób?

    Silnik Y/YY- podłaczenie przez falownik

    Czy nie mogę spiąć na stałe w YY, czyli zewrzeć U1,W1,V1, a do zacisków U2,W2,V2 podpiąć falownik? Niski bieg nie jest dla mnie ważny, ważne jest aby uzyskać maksymalną wydajność.
    Ew. zamiast falownika softstart?

    1
  • #4 24 Maj 2011 22:30
    jacur
    Poziom 32  

    Co dla Ciebie oznacza "maksymalna wydajność" ? Sofstart to tylko łagodny rozruch lub przy bogatszej wersji możliwość hamowania.

    0
  • #5 24 Maj 2011 23:06
    Mikemtb
    Poziom 12  

    "Maksymalna wydajność" czyli znamionowa- to lepsze słowo.
    W sensie jeżeli podłączę w Y jak na powyższym schemacie, to zgodnie z tabliczką silnik może mieć te 1,2kW, czyli mniejsza moc ,mniejsze obroty etc.
    Zaś w YY 4,8kW- większa moc, większe obroty, większy prąd

    Suma sumarum chodzi mi o to czy mogę podpiąć zgodnie ze schematem jak wyżej w YY bezpośrednio przez falownik lub zabezpieczenie silnikowe+softstart. Nie potrzebuje używać niższego biegu.

    0
  • #6 25 Lut 2015 07:37
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    Witam taki silnik możesz spokojnie podłączyć do falownika bez żadnych styczników tylko na stałe albo w Y albo w YY. Ponieważ układ podwójnej gwiazdy to szeregowo połączone uzwojenia. Tu nie ma żadnej magi. W typie silnika masz literę W co oznacza ze jest to silnik jednouzwojeniowy co oznacza ze uzwojenie podwójnej gwiazdy jest dzielone. Ale cały czas to najzwyklejszy silnik lecz pracujący tylko w układ gwiazdy. Jakiekolwiek podłączenie go w trójkąt skończy się dla niego tragicznie.

    0