Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nietypowa usterka klimatyzacji w Oplu ASTRZE II 1.6 16 v

23 Maj 2011 23:18 6918 7
  • Poziom 2  
    Witam. Ponieważ to moj pierwszy post na Elektrodzie wiec chciałbym przywitać się z wszystkimi użytkownikami serwisu :). Odrazu powiem ze przeczytałem juz spoooro tematów na temat klimy ale zaden niestety nie dał mi odpowiedzi.Wiec w skrócie o co chodzi:

    PACJENT: OPEL Astra II rocznik 1999 silnik 1.6 16v 101 KM, dwa wiatraki na chłodnicy, klima manualna

    CHOROBA: Nie wieje "zimnem" z klimy

    OBJAWY:

    - Po przyciśnięciu przycisku "klimy" zapala się pomarańczowa lampka, wzrastaja obroty, słychać "cyknięcie" spręzarki, i zaczyna wiać powietrze z kratek
    - Co prawda nie włacza się odrazu wentylator ale nawet po wypieciu kostki z osuszacza ( co powoduje właczenie sie odrazu obydwu wentylatorów na max), i właczeniu spręzarki - powietrze tak ciepłe jak bylo wczesniej
    - Nie wywala bezpieczników
    - Obydwa przewody od kompresora ciepłe, skraplacz ciepły
    - Nie mierzono ciśnienia czynnika ani rezystancji cewki


    PYTANIA :

    1) co to moze byc? :P
    2) Czy jesli jest padnięta Cewka( np bezpiecznik termiczny w niej) - to jest
    mozliwe ze włacza się normalnie kompresor? Czy jedno wyklucza drugie?
    3) Czy jesli spręzarka się załacza to moze nie byc/ byc mało czynnika ? (Myslalem ze jesli jest go mało to automatycznie kompresor sie nie właczy)
    4) Jesli okaże sie ze to wina komputera wiatraków to czy moge wiatrak klimy bezposrednio podłaczyc pod wtyczke klimy zeby się właczały razem po przyciśnieciu przycisku?



    Uff. troche tego. Mam nadzieje ze podałem niezbędne informacje co i jak. Prosze o pomoc bo pojecia bladego nie mam co dalej sprawdzac/robic

    DZIEKI !!!
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 20  
    Napełnij klimę, sprawdź ciśnienia. Jeżeli załącza się spręzarka to cewka elektromagnesu sprzęgła sprężarki jest ok.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Możliwa nieszczelność w układzie klimy.
  • Poziom 14  
    objaw jest typowy dla małej ilości czynnika chłodzącego w układzie. Czujnik ciśnienia pozwala właczyć sprężarkę powyżej pewnej wartości ciśnienia, która jednak nie wystarcza do prawidłowego chłodzenia, uzupełnij gaz w układzie i powinno byc dobrze.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Napełnienie ze znacznikiem, sprawdzenie szczelności. Sprawdź przewody elastyczne.
  • Poziom 2  
    To znowu ja. Otoż zostało zrobione to co polecaliscie ( dzieki wszystkim za pomysły) ale to niestety nie to .Czynika brakowało 180 gram, szczelność jest ok, ale po napełnieniu , sprawdzeniu szczelnosci miało zostać dodatkowo zbadane ciśnienie podawane przez kompresor - i co sie okazało - kompresor sie załacza ale cisnienia WOGOLE nie podaje ! (Jak to jest wogole mozliwe ? ) . I teraz kolejne pytania:

    1) Jesli wytargam sam kompresor (w serwisie klimatyzacji krzyknęli 250zł za samo jego wyjęcie) to czy mam jakoś zabezpieczac przewody od klimy zeby sie wilgoc nie dostała?

    2) Czy jest mozliwe sprawdzenie kompresora " na stole" czy np cewka przyciaga elektromagnes i czy czuć wtedy opór? Bo zakładam ze kompresor jest mechaniczny a podpięcie pod 12V powoduje tylko zadziałanie układu cewka<=>elektromagnes.

    Chodzi mi o to zeby go sprawdzic bez napełniania ukłądu - bo tak to sobie go sprawdze przez montażem a jak zamontuje do auta, napełnie i znowu sie okaże ze "dupa" to kolejne pieniadze w plecy ...

    Jakies pomysły ?
  • Moderator na urlopie...
    Ad.1 Tak. Musisz bardzo szczelnie zabezpieczyć przewody - układ nie może być otwarty!
    Ad2. Rozleciał się "środek"
    Morrvan napisał:
    kompresor sie załacza ale cisnienia WOGOLE nie podaje !

    Dodam od siebie, że jeśli to nie wina sprzęgła, to nie bierz się za taką naprawę w domu. Po drugie, przed jakimkolwiek demontażem, udaj się na warsztat w celu opróżnienia układu!
    Sam montaż sprężarki to nie taka prosta sprawa, nie wystarczy kręcić śrubek - pamiętaj.
  • Poziom 1  
    trzeba sprawdzić sprzęgło kompresora czy sie kreci podczas włączonego układu a/c jesli tak to mogł pasc kompresor a na niskim i wysokim cisnienu w ukladzie sa takie same wartosci??

    Dodano po 2 [minuty]:

    bo jesli tak i to jest wartość pow 3,5bar to uszkodzony jest zawór rozprężny....