Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyłącznik zmierzchowy w odwrotnej konfiguracji

yoshi_amd 24 Maj 2011 11:01 7335 19
  • #1 24 Maj 2011 11:01
    yoshi_amd
    Poziom 8  

Witam

Jestem początkującym elektronikiem i mam problem z odwróceniem działania wyłącznika zmierzchowego np tego:Wyłącznik zmierzchowy w odwrotnej konfiguracji

Chodzi o to, że prąd na wyjściu ma być wtedy kiedy światło pada na fotorezystor.

Oprócz tego układ ten trzeba tak zmodyfikować, żeby działał bardzo szybko i tu myślę o układzie z fototranzystorem (zamiast fotorezystora) i mosfetem (zamiast BC547) czy dobrze kombinuję ? Chcę też zamontować tranzystor na wyjściu, który będzie pracował jak przekaźnik do załączania cewki z regulacją opóźnienia rzędu do 1sek, poprzez dobrany odpowiednio potencjometr.

Bardzo proszę o pomoc i przepraszam za ewentualne błędy - dopiero zaczynam przygodę z elektrodą

P.S W miarę możliwości bardzo prosiłbym o pomoc na schematach z góry dzięki

pozdr

[M]

0 19
  • Relpol
  • #2 24 Maj 2011 18:27
    911676
    Użytkownik usunął konto  
  • Relpol
  • #3 25 Maj 2011 14:13
    yoshi_amd
    Poziom 8  

Zapomniałem dodać że w elektronice jestem narazie nemo więc znowu pytam, czy te układy podają napięcie kiedy fotodetektor widzi światło ? zależy mi na tym by impuls podawany był przy pewnym progu napięcia tak jak w układach cyfrowych albo 0 albo 1

0
  • #4 25 Maj 2011 23:20
    911676
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 26 Maj 2011 12:08
    yoshi_amd
    Poziom 8  

Dzięki wielkie zaraz pędze do sklepu i biore sie za montaż:) Aha gdyby układ nie posiadał diody LED tylko działał na światło słoneczne to czy wstawienie potencjometra zamiast R1 dałoby możliwość sterowania czułością fototranzystora ?

1
  • #6 26 Maj 2011 18:14
    911676
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 29 Maj 2011 17:08
    yoshi_amd
    Poziom 8