Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny w twingo 2000r.

24 Maj 2011 13:48 3570 8
  • Poziom 8  
    Witka,

    Moje auto to Renault Twingo 2000r. Rok temu padł jeden kluczyk radiowy - otwierał centralny ale nie odblokowywał immobilizera. Na szczęście miałem drugi który działał. Miesiąc temu padł i ten kluczyk - nie odblokowywał immo ani nie otwierał centralnego. Pojechałem do domowego kluczo-dorabiacza ;) i dorobił mi kostkę do kluczyka, która włożył do środka, starą elektronikę trzeba było wyjąć z kluczyka bo tez wysyłała drobny sygnał (ale nie odblokowywała immo). Tak więc miałem kluczyk stary, który otwierał mi centralny i ten z nową kostką, którym odpalałem auto. Nosiłem 2 kluczyki przy sobie, jeden otwierał centralne a drugi odpalał - wygoda :) Ten kluczyk co otwierał auto chyba miał coś z przyciskiem nie tak, bo czasami przycisnąłem to szybko otwierał i od razu zamykał, 2 impulsy pod rząd szły chyba. Ale jak słabiej przycisnąłem to było ok. Niestety parę dni temu, po właśnie podwójnym impulsie (zamknięcie i od razu otwarcie auta) nagle kluczyk przestał działać :( Albo centralny, bo kluczyk nadal świecił czerwoną diodą, informującą że działa (podobnie jak ten drugi kluczyk co padł rok wcześniej, który jednak nie otwierał centralnego o dziwo). Ale pojechałem z nim do elektronika specjalistę od kluczyków. Przylutował nowy przycisk, polutował wszystko od początku, no i mówi "kluczyk wysyła sygnał ale auto go chyba nie rozpoznaje, coś się chyba innego zepsuło w tym kluczyku, ja nie dam rady tego zrobić" :) A ja tak sobie myślę, że może ten kluczyk jest ok tylko coś z centralnym się zepsuło (to podwójne otwieranie przez skopany przycisk kluczyka). Co się mogło zepsuć ? Olać kluczyk i wymieniać centralkę (koszt 200 zł) ? Czy może jednak coś podziałać z tą wmontowaną centralką ? Tylko jak ? Bezpieczniki wszystkie są ok.

    Dostałem wczoraj tez inną centralkę z peugota - Texalarm 2150 - schematów nie mogę znaleźć, nie wiem czy będzie pasować, nie wiem czy to tez z radiowym kluczykiem, ponadto ja nie mam w swoim twingo alarmu z syreną, ale mogę to wmontować, o ile tak się da. Może ktoś ma schemat tej centralki ?

    A, jeszcze jedno, jak wspomniałem ja mam immobilizer, może on jest w jakiś sposób sprzęgnięty z moją centralką oryginalną w twingo. Tak więc jak swoją wymontuję i będę chciał wmontować tą to może nawet immobilizer mi przestanie działać. W kilku słowach - dużo niejasności. Potrzebuję kilka słów od osoby zorientowanej.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Brak możliwości uruchomienia samochodu wynika z uszkodzenia nadajnika sygnału immobilisera ( kluczyk ) I należy to naprawić względnie dopisać nowy kluczyk lub pożegnać immobiliser i dać sterownik elektronikowi do rozblokowania.
    Texalarm Jest systemem Alarmowym dokładanym i nie zależnym od immobilisera fabrycznego .Równo 2 miesiące temu wymontowałem z auta klienta taką centralkę z powodu uszkodzenia mechanicznego po kolizji - zastąpiłem ją systemem bezpilotowym innego producenta , samochód jeździ do dzisiaj.
    Twoje działania muszą się skupić na fabrycznym immobiliserze w razie pytań służę pomocą
  • Poziom 8  
    Dzięki za odpowiedź. Kluczyk dorobiłem i immo się już odblokowuje. Niestety kluczyki nie chcą otwierać samochodu centralnym przez pilocik radiowy, muszę wkładać kluczyk w drzwi i przekręcać przy wsiadaniu i wysiadaniu. Ten texalarm z peugota co posiadam to nie wiem czy jest wart montowania go do auta, to model z 1998 roku. Nie mam nawet schematu, ma inne wtyczki, chyba zaoszczędzę kasę i oddam auto do zakładu, gdzie mi wmontują za 200 zł jakąś nową centralkę. Będę miał dodatkowe pilociki do otwierania auta, centralny to jednak wygoda, dopiero teraz to doceniam ;)
  • Poziom 8  
    Dzięki Hans, Twoją wiadomość usunięto ze względu na linki do allegro ale odczytałem :) Napisz mi jeszcze, powiedzmy że kupię któreś z tych urządzeń. Nie są drogie. To jak do podłączę do wtyczek twingo ? Pewnie sa inne ? To jeszcze wtyczki będę musiał przekładać z tego na twingowe, schematów nie mam który kabelek za co odpowiada. Poza tym ja mam w podsufitce przycisk otwierania centralnego, czy też będzie działał ? Mam nadzieje, że uniknę przeciągania nowych kabli do drzwi, przycisku otwierania w podsufitce, no i tylnej klapy :) Chyba, że to standard i jest to kompatybilne z moim twingo: wyjmuję stary centralny (tez takie pudełeczko), podłączam to i wszystko pięknie działa - jednak coś nie chce się wierzyć że jest tak łatwo :/
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Wtyczki nie będą pasować.
    Zazwyczaj tego typu sterowniki wpina się w oryginalne wiązki samochodu wlutowując przewody.
    Podłączasz się tylko czterema przewodami:
    zasilanie +12V, masa, impuls otwieranie, impuls zamykanie.
    Jak już kupisz sterownik radiowy, to napisz - pomogę podłączyć do samochodu.
  • Poziom 8  
    Tak, radiowy kupuję, dzięki. Powiedzmy te 4 przewody, to co z czujnikiem radiowym, który mam w podsufitce ? Albo przycisk do otwierania drzwi ? To już nie będzie działać ? :) Czy ten przycisk podsufitki i samo zamykanie auta po przekroczeniu 10km/h jest niezależne od centralki ? To gdzie jest czujnik radiowy w nowej centralce, już nie będzie w podsufitce tylko wbudowany na stałe w urządzenie i będę go miał pod maską ? Dobrze to będzie działać ? Metalowa maska nie będzie blokować sygnału ? Albo jak tylko te 4 przewody to jak centralka mi zamruga kierunkami podczas zamykania i otwierania auta ? Pierwszy raz montowania centralki wydaje się trudny i bolesny ;)
  • Pomocny post

    Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Te wszystkie funkcje, które działają w tej chwili - będą nadal działać i dodatkowo uzyskasz możliwość sterowania zdalnego.
    Jeżeli ma "mrugać", to jeszcze dwa przewody.
  • Poziom 8  
    Dziękuję, kupuję centralkę na allegro i będę główkować. Fajnie by było znaleźć ściągę za co odpowiada każdy kabel podłączony do centralki w twingo, wtedy bym mógł łatwo wlutować przewody bez przyjmowania taktyki "chybił-trafił". Jeśli mruganie świateł mi działało, wiec też są doprowadzone jakieś kable, w nowej centralce tez piszą że działa mruganie światłami, tak więc ilość kabli którą podłączę jest zbliżona lub taka sama :) Jeśli nie znajdę ściągi lub schematu do mojego twingo to będę męczyć na forum.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeszcze jedno, sprzedawca centralki mi odpisał:
    "1. Nasz sterownik można zamontować pod warunkiem posiadanie c.zamka
    działającego przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach kierowcy.
    2. Starego sterownika nie odpina się, ale też nie trzeba przeciągać
    kabli - podłączenie naszym sterownikiem zazwyczaj wykonuje się w okolicy
    skrzynki bezpieczników i nawet nie ma potrzeby demontażu tapicerki czy
    boczków drzwi.
    3. Pozostaną wszystkie funkcje dostępne dotychczas."

    U mnie niezgodny jest pierwszy punkt, jak przekręcam zamek kierowcy to nigdy się nie zamykała reszta drzwi, tylko po naciśnięciu przycisku na podsufitce (no i wcześniej na pilocie na kluczyku). Tak więc jak szukać tego konkretnego typu centralek, która będzie pasować do mojego auta ? Mają jakąś ustandaryzowaną nazwę/symbol ?

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Jeżeli masz tak dużo wątpliwości, to kup centralkę z pilotem a następnie podjedź do najbliższego warsztatu montującego alarmy.
    Tam za kilkadziesiąt złotych zamontują wszystko tak jak należy.