Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mitsubishi Canter 3.0 TDI rocznik 2002 słabnie na wyższych obrotach

lordjim78 25 Mar 2012 12:29 20174 46
  • #31 25 Mar 2012 12:29
    RadzyńPodlaskiCanter
    Poziom 12  

    niestety jak się znam na medycynie nie chcę Pana straszyć ale na 99,9% pompka paliwowa poszła . ....w województwie mazowieckim i lubelskim nie znam żadnej firmy , która potrafi to naprawić.....po naprawie na stole parametry są idealne....ale po obciążeniu jest lipa........przerabialiśmy ten temat niejednokrotnie.......pozdrawiam

  • #32 25 Mar 2012 19:33
    lordjim78
    Poziom 9  

    Dlatego bez wpięcia do komputera, bo przyczyn może być masa (walnięty sterownik pompy, jakiś czujnik, wtryski, turbina i wiele innych, o których zresztą pisaliście) - wolę nic nie robić, bo topić znów pieniądze w niewiadome to już dla mnie za dużo.

    Może zna ktoś w kujawsko - pomorskim kogoś z oprogramowaniem do tego samochodu ?

    Czy też serwis zajmujący się tymi samochodami?

    Pozdrawiam.

  • #33 11 Kwi 2012 20:05
    lordjim78
    Poziom 9  

    Pytanie. - czy z tej chłodniczki może przedostawać się woda do zaworu EGR ( chyba jakos tak to się nazywa) :) ponieważ rozebraliśmy powtórnie tę chłodniczkę i co się okazało nagar znowu był taki jak wcześniej - czyli ogromny a w dolocie zaworu to samo co po przeczyszczeniu - więc skłaniamy się do myśli poprzedniej kolegi "RadzyńPodlaskiCanter" , że to jednak to "ustrojstwo" walnęło - bo skądś się ta woda czy lepki nagar musiał wziąć - teraz czekam na odpowiedź ile taka chłodniczka kosztuje nowa a ile używana ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Oczywiście na razie nie róbcie nic ze swoimi Canterami zamienię dam znać :)

  • #34 12 Kwi 2012 11:50
    RadzyńPodlaskiCanter
    Poziom 12  

    Witam...prawdopodobnie to jest przyczyną , ponieważ jeżeli chłodniczka się rozszczelni , woda przedostanie się do zaworu EGR ...nowa chłodniczka w serwisie kosztuje 1420 zł brutto , u nas 500 zł używka ...posiadamy kilka na stanie..najlepiej przyjechać , zamienimy chłodniczki , w najgorszym razie gdyby się okazało że to jedan pompa, zapłaci Pan tylko za robotę....ja jednak z doświadczenia podejrzewam pompę wtryskową .......pozdrawiam

  • #35 13 Kwi 2012 23:49
    lordjim78
    Poziom 9  

    Z miłą chęcią bym przyjechał ale do Was za daleko ponad 350 km :) Wolałbym kupić nową ale cena powala z nóg za kawałek aluminium prawie 1500 zł - przesada. Nie mam nic do Was i Waszego serwisu ale ceny z kosmosu, producenci oszaleli, kto takie ceny wymyśla ? Sorki - to nie w temacie ale czasami koszty naprawy tego samochodu i jeśliby się okazało, że to pompa nie są współmierne z jego jakością . Jeśli to pompa to ten samochód powinien chyba tylko kartony wozić lub jakieś pierze -nie no masakra, tak czułego "ustrojstwa" dawno nie spotkałem bo wychodziłoby, że tydzień po regeneracji za którą zapłaciłem 5600 zł (Boże!!!) ta pompa się wykończyła to albo mamy takie serwisy bo robiona była w autoryzowanym punkcie albo brak nam doświadczenia, oprogramowania, ogólnie wszystkiego żeby te samochody normalnie pracowały - A podobno Polak potrafi...Heh...
    Przepraszam za post nie w temacie ale już mnie nerwy noszą :(

  • #36 14 Kwi 2012 19:33
    lordjim78
    Poziom 9  

    Oby to była ta "chłodniczka" -heh ? Bo sama rozbieżność w cenach jest masakryczna od 300 do 500 złociszów za używaną to skąd ta cena za nową zazwyczaj jest dwukrotnie większa nie trzykrotnie - masakra, mało tego jeździ to i walą NAS po cenach... Żal. :(

  • #37 15 Maj 2012 17:14
    lordjim78
    Poziom 9  

    Napisałem, że odpowiem więc odpowiadam: - po wymianie chłodnicy spalin "check" się nie pali. Wyczyściliśmy zawór EGR i zmieniłem wszelkie przewody paliwowe przy pompie, wyczyściliśmy zbiornik paliwa i zmieniłem takowy filtr. Jak na razie jest Oki tylko auto dziwnie zachowuje się na 3 biegu są jakieś wibracje jakby miał ciężko to samo na czwartym tylko już mniej odczuwalne na "trójce" czuć to aż w kierownicy, niby pod pedałem gazu - dziwnie tak jakoś. Pytanie może wtrysk któryś lub jednak pompa tak dostała po "dupie", że cosik się zaczyna ujawniać. Naprawdę dziwne te wibracje na " trójce" i ogólnie rozpędzanie go do 100 km na 5 biegu jest jakieś wolniejsze hmmm - może ktoś coś z tego rozumie ? Pozdrawiam.
    Być może za późno zmieniłem tę chłodnicę spalin i coś dostało więcej po tyłku ?

  • #38 16 Maj 2012 14:10
    lordjim78
    Poziom 9  

    Jednak do tych samochodów trzeba podchodzić indywidualnie - teraz się o tym przekonałem i nie dajcie się zwieść, że wszystkiemu jest winna pompa heh jest tyle rzeczy odpowiedzialnych za ten "check" ale wszędzie się słyszy pompa do regeneracji - niezła ściema :) Jak po regeneracji nie działa to wina stołu lub czegoś co tam sobie mechanik wymyśli - nie ma takiej możliwości, widocznie coś jeszcze było nie tak a nie na stole oki a pompa pod obciążeniem nie daje rady - nie wierzę w to i nie będę wierzył. Samochód jeździ więc miałem rację szukając innej przyczyny a jak się nie chce lub nie wie to najlepiej jeden na drugi serwis zwalać winę. Na tych pompach jeżdżą bodajże Ople i inne dostawczaki i tam sytuacja nie jest taka jak przy canterach, brak części (pompa), brak wiedzy (pompa) , brak pomysłu (pompa) - więc coś w rozumowaniu jest nie tak. Chociaż przyznaję w niektórych przypadkach tak musiało być ale objawy same za siebie czasami wskazują uffff - przepraszam za off topic i jeśli kogoś uraziłem ale czasami piszę co mi na język przyjdzie.
    Wtryski, sterownik pompy, chłodnica spalin, nieszczelny układ paliwowy, intercooler, nawet zapchany filtr paliwa ot i co przyczyn jest mnóstwo ale dlaczego od razu w każdym serwisie mówią, że to pompa ? Kasa kasę goni ot co....

  • #39 21 Lut 2013 07:11
    lordjim78
    Poziom 9  

    Witam po dłuższej przerwie znowu ten sam problem tym razem po czyszczeniu zbiornika paliwa zapalił się ten check i kopci na biało jak szalony. Kto mi powie co to są za czujniki patrząc na wprost zaraz za zaworem EGR przy kolektorze i drugi niżej przy (nie wiem jak to nazwać bo mechanikiem nie jestem ) tych dwóch kołach z przodu silnika na dole tak z boku jest wpiety. Dodam, że u mnie są wpięte w jedną kość ( te czujniki) znaczy i jak odłączę ten wtyk to zapala się czerwony i pomarańczowy check od silnika ale co się dzieje samochód przestaje kopcić pieknie wchodzi na obroty o co kaman.

  • #40 21 Lut 2013 09:50
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Powinieneś dostać order za wytrwałość. Jakie to powody każą Ci naprawiać na chybił trafił, zamiast odczytać ze sterownika jak należy bieżący błąd?

  • #41 21 Lut 2013 10:59
    lordjim78
    Poziom 9  

    Żeby ktoś to potrafił odczytać to nie naprawiałbym na chybił trafił przy tym moim kompie sa tylko dwa piny ( tak jakos to sie nazywa) i mimo ze mozna to jakos obejść to znowu nikt nie ma oprogramowania do tego samochodu. Mieszkam w małym miasteczku i tutaj tyle fachowców, że ho ho. Byłem w serwisie w Bydgoszczy odesłali mnie z kwitkiem mówiąc, że nie podepną sie pod niego bo to za stary model i oprogramowania nie mają - hyh. Order - fakt przydałby się ale powiedziałem sobie, że już wolę sam się naciągac na kasę niż mają robić to niby serwisy. To może ktos poleci dobrego mechanika od tych samochodów w kujawsko - pomorskim lub naprawdę dobry serwis już nie koniecznie w tym województwie.

  • #42 27 Lut 2013 11:05
    lordjim78
    Poziom 9  

    No i znowu walnęła chłodnica recyrkulacji spalin zaworu EGR. Co roku ten sam problem temperatury w Polsce chyba za niskie na te ich tam w Japan bo po zimie ciągle powtarza sie ten sam motyw, samochodu niestety nie mam gdzie garażować więc stoi na zewnątrz nawet w najwieksze mrozy hah ale odpala piknie i chyba od tych mrozów rozwala te chłodnice. Nikt jednak nie odpowiedział mi co to za czujniki zaraz za EGR patrząc na wprost i ten niżej blisko wałka rozrządu z przodu silnika odpinając je od kości w które są obydwa wpięte samochód przestaje kopcić równo pracuje wchodzi pieknie na obroty - tylko oczywiście komputer widzi błąd i pali się czerwony i pomarańczowy check od silnika. Pytanie: - można więc jakoś odciąć cały ten sytem recyrkulacji spalin, bo on tak naprawdę potrzebny jak wrzód na ....., czy można byłoby jeździć bez tych czujników( chciałem spróbować) ale boje sie, że komp po dupie dostanie, czy w końcu jest jakaś możliwość całkowitego obejścia tego EGR słyszałem cos o (nie wiem czy dobrze napiszę) - oil catch tank - jakos tak, czy w canterach mozna to zastosować. Kurde nowa chłodnica spalin to 1500 zł i co znowu mi rok wytrzyma. Oczywiscie zamówiłem i zamontowałem i samochód jeździ, ale moze jest jakis sposób obejścia tego ustrojstwa. Jeszcze jedno pytanie co to za urządzenie w kształcie gruszki przy tłumiku.

  • #43 27 Lut 2013 12:37
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Mitsubishi Canter 3.0 TDI rocznik 2002 słabnie na wyższych obrotach
    O tym mówimy? Zaślep EGR i zobacz co będzie. Gorzej chyba już nie może być. Chłodniczkę zmieniasz, bo może zawór przepuszcza i stąd te problemy. Recyrkulację spalin można wyłączyć w sterowniku, ale wtedy trzeba zatkać. Zrób zdjęcie tych czujników i podaj oznaczenie komputera, bo nie wiem co tam siedzi.

  • #44 28 Lut 2013 06:43
    lordjim78
    Poziom 9  

    Tak to ten silnik. Zdjęcia czujników zrobię gdy będę miał chwilkę wolnego bo teraz nadrabiam stracony czas.

  • #45 09 Kwi 2013 14:30
    Adrian881215
    Poziom 1  

    Witam. Mi też tracił moc i zaczął kopcić na biało. Zjadł mi cały płyn chłodniczy. Myślałem że to uszczelka pod głowicą ale okazuje się że to właśnie ta chłodniczka. Mój mechanik powiedział że można to obejść ale może się okazać że będzie więcej palił..

  • #46 29 Kwi 2013 15:04
    arni1020
    Poziom 8  

    mam taki problem
    czy ktoś może mi powiedziec co to za kody błedów
    87
    79
    66
    23
    44
    26
    21
    15
    32

  • #47 22 Sty 2016 19:56
    miron47-1962
    Poziom 1  

    Witaj Kolego w klubie, ja ze swoim identycznym walczę już rok wymieniłem już wszystko. Pompy wymieniłem już dwie, jedna była regenerowana już dwa razy, wymieniłem sterownik, potencjometr pedału gazu i czujniki. U mechaników i elektroników był już w trzech wojewódstwach i auto jak nie jechało tak dalej nie jedzie. Już straciłem nadzieję że kiedykolwiek pojedzie. Gdy wyjeżdżam natychmiast jest za mną kilometr trąbiącego korka. Jeśli znalazłeś jakieś rozwiązanie problemu proszę podziel się, bo mi już ręce opadły z tym autem. Pozdrawiam serdecznie. Mój numer 884 978 901