Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

E46 2.0i walcze już drugi dzień.Ciśnienie paliwa,wypadanie zapłonów itd.

ele5 24 Maj 2011 20:56 3276 8
  • #1 24 Maj 2011 20:56
    ele5
    Poziom 26  

    Silnik zimny odpala i nie wkręca się na obroty,przerywa i rzadko ale nieraz delikatnie strzela w kolektor.Problem jest tak silny że nie idzie ruszyć nawet z miejsca.W miare rozgrzewania się problem ustaje.
    Wywala błędy:
    Sygnał sondy lambda przed katalizatorem cylindrów 4-6 203
    Sygnał sondy lambda przed katalizatorem cylindrów 1-3 202
    Układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 4-6 228
    Układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 1-3 227
    Wypadanie zapłonów - Cyl. 3 240
    Wypadanie zapłonów - Cyl. 6 243
    Wypadanie zapłonów - Cyl. 4 241
    Wypadanie zapłonów - Cyl. 1 238
    Wypadanie zapłonów - Cyl. 5 242
    Wypadanie zapłonów - Cyl. 2 239
    Po skasowaniu Po kilku minutach wracają te cztery pierwsze.
    Nowe świece,filtr paliwa,cewki 2szt podstawiane inne,więcej nie miałem.

    Czas wtrysku około 3 ms.
    Przepływka bije od 3 g/s do 120 g/s
    Multimetr podpięty pod nią wyświetla od 0,07V wolne obr. do 4,2V max obr.
    Sondy słabo oscylują i nie miarowo. Z reguły napięcie stoi w okolicach 100mv.
    Co dziwne po odpięciu przepływki pięknie oscylują 0--1V
    Błąd się zapisuje ale tamte już nie wracają---dziwne...
    Jest sekwencja Zenita. Na gazie praca sond jest znacznie lepsz ale nie idealna.
    Sterownik widzi prawidłowe temperatury z czujników.Są dwie szt.
    Z rana jest tragedia na PB ale awaryjnie na gazowni jest ok...
    Jak wiadomo praca sond nie ma nic do problemów z zimnym silnikiem no ale sam już nie wiem...
    Jedno co mnie martwi to ciśnienie paliwa.Mierzone ciśniomierzem do powietrza
    bo złączka pasuje wskazuje 2,2 bar Więc o wiele zamało!!
    Pompa nie hałasuje,sitko w koszu w zbiorniku czyste.
    Wskazuje wszystko na pompę ale....dlaczego w takim razie jak się rozgrzeje broblem zanika?? Skoro nadal mam 2.2 bara na listwie??
    Regulator ciśnienia nie wiem jak sprawdzić,wizualnie oringi są ok,Jest szczelny.
    Nie ma podciśnienia na wężyku co prawda nie wiem dlaczego.
    Ręce mi już opadają.
    Może ktoś to przeanalizuje i będzie skłonny mi pomóć.
    Dziękuję.

    0 8
  • #2 24 Maj 2011 20:59
    decybel91
    Poziom 39  

    Cos cudownego zamiast PB95 w baku?
    No chyba ze LPG?

    0
  • Pomocny post
    #3 24 Maj 2011 21:29
    manta
    Poziom 39  

    Pompa częściowo zasysa powietrze.

    0
  • Pomocny post
    #4 24 Maj 2011 21:33
    dabu
    Poziom 31  

    Albo pompa pada i nie daje odpowiedniego ciśnienia, wtedy wszystko opisane powyżej będzie się działo. Zmierz najpierw ciśnienie paliwa.

    0
  • #5 24 Maj 2011 21:41
    ele5
    Poziom 26  

    Dopisałem troszkę do pierwszego postu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Przewody paliwowe szczelne.
    Nie zasysa lewego bo miałem ją na stole i zaglądałem do zbiornika.
    Paliwo "na oko" i zapach wygląda ok.

    Dodano po 2 [minuty]:

    manta napisał:
    Pompa częściowo zasysa powietrze.

    Jak miało by to wyglądać? Rozwiń proszę.

    0
  • #6 25 Maj 2011 19:18
    decybel91
    Poziom 39  

    BO jak sie cieply to nie daje takiej ilosci PB do komory spalania, jak na zimnym(ssanie).

    0
  • #7 25 Maj 2011 20:37
    manta
    Poziom 39  

    Rozwijam, pompa zasysa paliwo razem z powietrzem, nieszczelność korpusu. Ciśnienie na arterii ok, ale jest to w większości powietrze.

    0
  • #8 25 Maj 2011 21:48
    ele5
    Poziom 26  

    Ciśnienie 2,2 bara a powinno byc 3,5. Nowa pompa zamówiona. Poinformuję jak poszło.

    0
  • #9 27 Maj 2011 19:07
    ele5
    Poziom 26  

    Pompa nówka sztuka zamontowana i jest "prawie" dobrze.
    Ciśnienie piękne 3,5 bara pali na dotyk ,wkręca się na obroty i niby wszystko jest ok ale...
    Nadal sondy "stoją" na wolnych w zakresie 200mV.
    Jak trzymam na 2 tyś obroów to pięknie oscylują. Nie wiem czemu tak jest?
    Po kilku minutach na wolnych wywala błędy:
    Sygnał sondy lambda przed katalizatorem cylindrów 4-6 203
    Sygnał sondy lambda przed katalizatorem cylindrów 1-3 202
    Układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 4-6 228
    Układ regulacji składu mieszanki dla cylindrów 1-3 227
    Po nocy kiedy silnik zimny minimalnie się jeszcze zadławi ale po około 30 sekundach pracy jest już OK. Także usterka usunięta ale nie do końca...
    Nadal jest to zjawisko że jak wypne przepływke to tych błędów nie rejestruje i sondy pięknie oscylują. Na wężyku od regulatora ciśnienia nie ma podciśnienia, a chyba powinno być. Tak czy nie? Podając na krótko podciśnienie, ciśnienie spada do 3 barów.Ale problem jest nadal. Co jeszcze sprawdzić??

    0