Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przeróbka lampy diodowe skuter aprilia

25 May 2011 20:21 3807 6
  • Level 9  
    Poprzedni temat został usunięty, dziękuję za wskazówki dotyczące korzystania z forum, postaram się przestrzegać regulaminu, równocześnie przepraszam że przed założeniem poprzedniego tematu nie przeczytałem całego regulaminu tylko jego część i że nie wiedziałem jak dobrze dodać fotki. W tym temacie się to zmieniło i liczę na wyrozumiałość.

    Więc do rzeczy
    Mam skuterek i chce w nim przerobić lampy tylne tak żeby miały kierunki. Lampy mam takie same jak na zdjęciu, jednak jak widać te na zdjęciu mają już kierunkowskazy, ja mam identyczną lampe ale niestety bez kierunków.

    Przeróbka lampy diodowe skuter aprilia

    Kupiłem diody razem z opornikami, polutowałem, odlutowałem czerwone diody z płytki no i niestety nie pomyślałem wcześniej że na cztery diody przypada jeden opornik. Albo świecą wszystkie albo żadna. I opracowałem patent jak to ominąć na tamtej płytce (2 foto). Czerwone kropki to diody czerwone którym wywierciłbym dwa małe otworki i przylutowałbym je do tej płytki w strone wewnętrzną tak żeby dostawały prąd i żeby świeciły ale żeby ich nie było widać. Pomarańczowe to te od kierunkowskazów, połączyłbym je kablami, a czarne kreski to miejsce w którym przerwałbym obwód żeby pomarańczowe nie działały tak jak pozostałe czerwone.

    Przeróbka lampy diodowe skuter aprilia

    Przeróbka lampy diodowe skuter aprilia

    Pytanie czy to zadziała? Czy bez można to przerobić tak żebym nie musiał robić nowej płytki? Czy po tym wierceniu w płytce i lutowaniu te diody będą normalnie działać? Czy jeśli przerwe ten obwód to czy on rzeczywiście będzie przerwany i pomarańczowe nie będą dostawać prądu od czerwonych? Czy w dobrych miejscach powstawiałem te czerwone diody i przerwy? Chodzi też o to że lampa ma odpowiednie miejsca na diody i pomarańczowych nie moge wstawić np 1cm w innym kierunku bo nie wejdzie w klosz i nie będzie jej widać. Musi być dokładnie w tym samym miejscu co czerwona i bez przeróbki będzie świeciła tak jak reszta.

    Widziałem już kilka tematów w których pisaliście żeby nie przerabiać lamp bo jest to nie zgodne z prawem, zagraża mojemu bezpieczeństwu itd. Diodowe lampy seryjnie wyposażone w te kierunkowskazy poza światłem pomarańczowym świecą również na czerwono, kolory się zlewają przy włączonym kierunkowskazie oraz stopie więc moje lampy byłyby bezpieczniejsze od tych seryjnych wyposażonych w kierunki które posiadają homologacje.

    W miarę możliwość proszę wypowiadać się na temat problemu a nie na temat bezpieczeństwa, policji i innych.
  • Tube devices specialist
    Jonekplus18 wrote:
    Przeróbka lampy diodowe skuter aprilia



    Mam niejasne podejrzenie że wydaje ci się że prąd płynie przez przerwy izolacyjne między miedzianymi polami na płytce a nie przez same pola...

    Jonekplus18 wrote:
    W miarę możliwość proszę wypowiadać się na temat problemu a nie na temat bezpieczeństwa, policji i innych.


    Właśnie - co z homologacją? Radzę zakupić oryginalne lampy z kierunkowskazami i problem będzie rozwiązany...
  • Level 9  
    Pewnie mój pomysł jest totalnie nie udany i dlatego przed rozpoczęciem działań pytam ludzi którzy się na tym znają czyli Was. Może macie jakieś pomysły jak zrobić to na tej płytce?

    I jeszcze raz proszę, jeśli możecie to skupcie się na problemie przeróbki a nie na homologacji i bezpieczeństwie, napisałem w pierwszym poście że lampy homologowane z kierunkami świecą całe na czerwono, jak włączamy kierunek to te diody które chce przerobić zaczynają świecić na pomarańczowo i oba kolory się ze sobą zlewają, jeśli u mnie nie świeciłaby się część diodek a zaczęłaby wyraźnie mrugać na pomarańczowo to nie sądze żeby kierowca jadący za mną nie wiedział co zamierzam zrobić.
  • Tube devices specialist
    Jonekplus18 wrote:
    Pewnie mój pomysł jest totalnie nie udany


    Owszem, jest nieudany bo ingeruje w światła pozycyjne i stopu.

    Jonekplus18 wrote:
    Może macie jakieś pomysły jak zrobić to na tej płytce?


    Prosto - masz 4 łańcuchy czerwonych diod połączonych szeregowo, zasilane z obwodu świateł stopu przez jedną diodę krzemową (D2) albo z obwodu świateł pozycyjnych przez drugą diodę i wspólny szeregowy oporek.
    Przebudowa musi polegać na wymianie diod w jednym albo dwu łańcuchach na żółte, i na oddzieleniu tych łańcuchów od zasilania z obwodu stopu i światła pozycyjnego, dodatkowo skorygować trzeba będzie rezystory szeregowe w tych kierunkowskazowych łańcuchach i rezystor szeregowy świateł pozycyjnych.

    Jonekplus18 wrote:
    I jeszcze raz proszę, jeśli możecie to skupcie się na problemie przeróbki a nie na homologacji i bezpieczeństwie, napisałem w pierwszym poście że lampy homologowane z kierunkami świecą całe na czerwono, jak włączamy kierunek to te diody które chce przerobić zaczynają świecić na pomarańczowo i oba kolory się ze sobą zlewają, jeśli u mnie nie świeciłaby się część diodek a zaczęłaby wyraźnie mrugać na pomarańczowo to nie sądze żeby kierowca jadący za mną nie wiedział co zamierzam zrobić.



    Możesz nie zdążyć właczyć kierunkowskazu bo jadacy za tobą cię nie zauważy ze względu na słabe światło tylne pozycyjne albo słabe światło stopu.
  • Level 9  
    Nie da rady w takim razie bez nowej płytki. Diody są tak podłączone że nie świeciłyby te o które mi chodzi. Wymyśliłem (mam nadzieje że lepszy pomysł od mojego poprzedniego) jak wrzucić te diody bez robienia płytki tylko potrzebuje ostatnią informacje. Czy w tej płytce moge wywiercić otwór na kable bez ryzyka że uszkodze pozycyjne i stopy? Nie na przerwach tylko na miedzianych polach oczywiście w takim miejscu żeby nie przeszkadzał ani diodą ani opornikom.

    Quote:
    Możesz nie zdążyć właczyć kierunkowskazu bo jadacy za tobą cię nie zauważy ze względu na słabe światło tylne pozycyjne albo słabe światło stopu.

    Chyba nie rozumiem o co ci chodzi. Diody mają chromowany klosz żeby zwielokrotnić światło diody (w kształcie pięciokątu) i one świecą lepiej od seryjnych bo seryjne (nie diodowe wyposażone w kierunki tylko seryjnie montowane lampy do każdego takiego skuterka) mają jeszcze warstwę świateł odblaskowych przez którą nie widać w dzień światła.
  • Tube devices specialist
    Jonekplus18 wrote:
    Nie da rady w takim razie bez nowej płytki. Diody są tak podłączone że nie świeciłyby te o które mi chodzi. Wymyśliłem (mam nadzieje że lepszy pomysł od mojego poprzedniego) jak wrzucić te diody bez robienia płytki tylko potrzebuje ostatnią informacje. Czy w tej płytce moge wywiercić otwór na kable bez ryzyka że uszkodze pozycyjne i stopy? Nie na przerwach tylko na miedzianych polach oczywiście w takim miejscu żeby nie przeszkadzał ani diodą ani opornikom.


    Otwór oczywiście mozna wywiercić, byle w odpowiednio mądrze dobranym miejscu i z zachowaniem odpowiedniej ostrożności.
  • Level 9  
    Zrobiłem dziś jedną lampe, na krótko działa elegancko, w poniedziałek zrobie drugą, zamontuje do skutera i wstawie fotki jak to wygląda i ocenicie czy jest to bezpieczne ;p

    Tylko mam pytanie. Miałem przylutować diody ( te które musiałem usunąć z przedniej części żeby zrobić miejsce pomarańczką) z tyłu lampy (aby pozostałe działały), przypadkowo zlutowałem plus z minusem na płytce i normalnie ten obwód świecił. Polutowałem tak reszte, kilka razy próbowałem i nic się nie dzieje. Czy jest możliwość że przez takie coś diody się spalą?