Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter stracił moc. Keeway Huricane

25 Maj 2011 20:30 18654 25
  • Poziom 9  
    Witam. Pisałem na forach motocyklowych ale nikt mi nie może pomóc. Uprzedzam, że nie jestem żadnym elektrykiem. Otóż mam skuter Keeway Hurricane ma przebieg 8000km. Ostatnio tak nagle spadła mi moc i v-max z 65 do 50 i pod górke 30km/h. Pasek jest dobry, gaźnik czysty, dysza też, świeca zminiana (jest iskra) pali znakomicie. Nie wchodzi na obroty jakby zapłon odcinał się koło 50km/h. I gdzie szukać winy? Czy to cylinder przytarł się? Myślałem że moduł zapłonowy wysiadł. On chodzi jeżdże nim czasem do szkoły (25km) i jedzie tylko prędkości i mocy brak. Bardzo proszę o pomoc. :cry:

    Dodam, że niemam możliwości pożyczenia modułu.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 24  
    Masz dobre przeczucie. Może to być wina modułu CDI.
  • Poziom 9  
    Dzięki kolego, może jakieś porady? Dodam, że filtr też czysty.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Silnik myśle, że w ok bo sprężanie dobre. Kopniak normalnie chodzi.
    Więc co mu jest?
  • Poziom 24  
    Modułu tak łatwo nie sprawdzisz, tym bardziej, że jest on hermetycznie zalany żywicą. Musiałbyś mieć jakiegoś życzliwego znajomego w serwisie moto, żeby Ci pozwolił na chwilę założyć nowy, sprawny moduł i sprawdzić jak się będzie silnik zachowywać..
  • Poziom 9  
    Pisałem już z kolegą, pożyczy mi moduł od swojego keewaya i zobaczy się. Jakby to nie moduł to co? Coś w zapłonie czy już bardziej w silniku?
  • Poziom 24  
    Najpierw spróbuj z modułem. Jak nie moduł, to będziemy myśleć o zapłonie. Na wszelki wypadek sprawdź cewkę, czy wszystkie połączenia są dobre i czy nie ma przebić. Sprawdź też iskrę (długość i czy jest stabilna).
  • Poziom 42  
    Pisz w temacie rodzaj silnika! 2T czy 4T?
    Podstawowe pytanie. Czy silnik wchodzi na obroty bez obciążenia?
    Jak długą szczelinę powietrzną przebija iskra między kablem WN a masą?
    Wg. mnie nie jest to problem zapłonu ale dopływu paliwa. Gaźnik do czyszczenia i regulacji. Kranik podciśnieniowy i odpowietrzenie baku.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 9  
    Zapewniam, że wszystko jest czyste (kranik itp). Iskra jest bardzo dobra sina nie idzie na boki. Nie wiem o co chodzi z tym przebiciem iskry między kablem WN a masą. To jest 2T. Moduł sprawdziłem dziś od kolegi ma taki sam skuter i jest tak samo czyli odpada.

    Dodam, że jak startuje to w wydechu coś brzęczy może coś tam wleciało? Sprawdzę to jutro, ale nawet żeby, to wątpię aby to moc ograniczało. Jak nim jadę 50 to zamula go spada z obrotów jakby odcinało coś.
  • Poziom 12  
    Jak coś brzęczy w wydechu to bardzo możliwe ze ci pierścień pękł. Sprawdź kompresje jak będzie poniżej 8 to silnik rozbieraj i sprawdź co tam sie dzieje bardzo możliwe że czeka cie wymiana cylindra i tłoka
  • Poziom 9  
    Ale jak to? Od czego on mógł pęknąć? Ja go bardzo szanuje. Zobaczę najpierw ten wydech bo możliwe że farba zaschnięta odleciała do wnętrza bo nowe kolanko kupowałem. Czyli jak pierścień do wyrzutu to cylinder i tłok też?

    Zrobiłem wczoraj nim 30km i normalnie szedł tylko nie 65 ale 50 i tak jest od jakiś 300km. Jeśli nie wymienię tego to możliwe, że zatrze go całkiem?

    Co do tego cylindra i tłoka to zastanawiam się nad takim lepszym zestawem na przykład polini sport 50ccm. I moje pytanie czy seryjny wał itp wytrzyma? Chciałbym kupić coś lepszego nieco niż seria ale żeby nic poza cylindrem, tłokiem, pierścieniem i głowicą nie wymieniać. Co radzicie?
  • Poziom 11  
    wiesz co do chińskiego skutera niema sensu pakować polini, jeśli nie zmieniasz wału sprzęgła wariatora itd... Ogólnie to sprawdź sprężanie i jeśli się da to odkręć wydech i zobacz czy widać tam tłok nie wiem jak w tym silniku jest czy wydech idzie do głowicy czy cylka. spróbuj jechać bez filtra powietrza zobacz co będzie ewentualnie zdejmij tłumik i znowu sprawdź ale zapewne siągi spadną. może też być wina simeru i powietrze bierze, uszczelnij króciec od gaźnika i wyreguluj zawory, choć skoro ładnie odpala to pewnie nie one.
  • Poziom 30  
    A może odpadł dyfuzor w wydechu ?
  • Poziom 12  
    rreeffiikk to jest 2t tu nie ma zaworów do regulacji. Ja mam też hurricane mam malossi 70 wydech leovince zx i moduł zmieniony jeździe tak już z 5 tys km i wał jakoś trzyma a v-max wynosi prawie 90kmh według gps.

    1 sprawdź kompresje!!!!

    2. jak sprawdzisz kompresje i będzie dobra to wtedy sprawdź gaźnik najlepiej podmień jak masz z skąd wsiąść wyjmij wkład z filtra powietrza przejedź się wtedy sprawdź filtr paliwa.

    Skuter grzeje sie mocno?

    Elektrykę zostaw na razie w spokoju tłumika nie wykręcaj bo to nie ma żadnego sensu. Powtarza jeszcze raz zanim zaczniesz kombinować to sprawdź kompresje bo wyjdzie na do że spędzisz pół roku szukając usterki a okaże się że był pierścień pęknięty.

    Dodano po 2 [minuty]:

    bartosz789 w tym tłumiku nie ma dyfuzora
  • Poziom 9  
    Ok dziękuje wam za porady. Wydech już sprawdziłem było w nim troche piasku i temu brzęczał ale to nic nie ma do sprawy. Tata mi mówi, że w środku wydech jest w bardzo dobrym stanie ,,jest zdrowy''. Próbowałem tego co radzicie jeździłem bez gąbki od filtra nawt bez filtra i było tylko gorzej. Skuter wogóle się nie grzeje ponieważ rok temu włożyłem do niego sportowy wariator Hebo ng i on mi nieco obroty zmniejszył skuter płynniej chodzi i nie grzeje się mocno, ale na serii to jak najbardziej grzeje się szybko. Jak sprawdzić kompresje? Czy to to samo co sprężanie? Bo sprężanie sprawdza się przez wsadzenie palca w miejsce świecy i jak kopnie się i palca wybija to sprężanie jest ok i u mnie to jest ok, a co do kompresji to nie wiem jak to sprawdzić.
  • Poziom 12  
    Dokładnie tak wkłada sie taki przyrząd w miejsce świecy i kręci sie starterem nie kopką jak kompresja jest powyżej 8 to ujdzie optymalnie to jest 9 a jak jest mniej niż 8 to jest źle.

    Sprawdź gaźnik.

    Skuter jest zamulony czy przyspiesza normalnie ?
  • Poziom 9  
    Mimo, że wyczyściłem wydech z piasku wewnątrz to i dalej słychać takie pobrzdękiwanie czy to z wydechu czy tu gdzie nogi stoją. Najbardziej słychać jak pod górke jade.
  • Poziom 12  
    No widzisz to tak jak wcześniej mówiłem brzęczeć mogą pierścienie
  • Poziom 9  
    Panowie jest wada! Rozebrałem cylinder i na tłoku w okolicach pierścieni nie ma części gwintu nie wiem jak to inaczej nazwać. Pierścienie są w doskonałym stanie. Moje pytanie jaki jest rozmiar tłoka w tym skuterze keeway hurricane 2007 rok?
  • Poziom 30  
    Suwmiarka i do dzieła !
    Tłok 50ccm : 40,00 mm

    Zrób zdjęcia.
  • Poziom 9  
    Zatarł mi się stary cylinder. Kupiłem Kit Tec HQ 50ccm. I zauważyłem, że ma o wiele węższe okno wydechowe niż seria. Czyli co będzie słabszy? A podobno ma moc większą niż orginał.
  • Poziom 16  
    Niekoniecznie. Okno skonstruowane jest zapewne pod innym kątem niż w twoim starym cylindrze dzięki czemu będzie utrzymywało ciśnienie i w odpowiednim momencie płukało komorę. Nie polecam ingerowania i przeróbek części.
  • Poziom 9  
    Ok możliwe. Otóż zaczynam go docierać i tak 30km/h jade i ma bardzo wolne obroty aż za wolne, daje troche po gazie żeby ziększyć a obroty w ogóle nie zwiększają się a prędkość delikatnie. Na stopce jak postawie i przygazuje to też zamula coś i dymi ostro na niebiesko. Co się dzieje? Czy to normalne w tym etapie docierania?
  • Poziom 16  
    Sprawdź świecę, bo wydaje mi się że dostaje za dużo paliwa. Ratuje cie regulacja gaźnika tzn. ustawienie iglicy, zmiana dyszy, jak wiadomo jest to całkiem inna konstrukcja cylindra w porównaniu do oryginału. Myślę że cylinder został odpowiednio założony?
  • Poziom 9  
    Oczywiście wszystko poprawnie założone. Z drugiej strony żeby dostawał dużo paliwa to wchodziłby na obroty a tu przymulony i obroty są bardzo niskie przy każdej szybkości do 40km/h bo szybciej nie jeździłem jest na dotarciu. Dysza jest 62, a iglica na środku. Próbowałem regulować gaźnik tymi śrubkami i to samo.
  • Poziom 16  
    Dotrzyj go porządnie, następnie sprawdź v-max. Jeżeli po dotarciu będzie to samo to proponuję ci abyś pobawił się troszeczkę gaźnikiem.

    PS. Jeżeli dostawał by za dużo paliwa to po prostu by go zalewało i nie wchodził na obroty. Myślę że przed wymianą cylindra czyściłeś gaźnik i filtr powietrza
  • Poziom 9  
    Tak gaźnik czyściłem jeszcze jak nie rozbierałem go, bo paliwo też nie dochodziło. Filtr powietrza czyszczę regularnie i umywam ten wkład płynem do mycia naczyń.

    Jeżeli teraz v-max wynosiłby 53km/h to po dotarciu zwiększyłaby się jeszcze prędkość? Podobno na dotarciu kompresja rośnie.