Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

przetwornica z 12V na 230V - 1700W

hoolio 26 Maj 2011 11:47 3777 9
  • #1 26 Maj 2011 11:47
    hoolio
    Poziom 10  

    Witam,

    Mieszkam w Holandii i zajmuje sie klejeniem poliestru z wykorzystaniem nagrzewnicy.
    Pobor pradu tej nagrzewnicy to 1600W. Chcialem kupic agregat pradotworczy, z ktorym mogl bym jezdzic do klientow (czyli robic uslugi mobilne) ale taki agregat po pierwsze : wazy 40kg (bez plynow) po drugie kosztuje ok 400-500 eur. (mowa o agregacie od 1600W) Znalazlem jednak cos takiego.

    http://www.omvormer.nu/content/index.php?stru...dd05593a97bb9649ff35285&item_id=SPW1500P-12-Z

    Moje pytanie. Czy to bedzie dzialac po podlaczeniu do akumulatora? Czy nie dobije mi instalacji w samochodzie (tj. przewodow, bezpiecznikow itp) I czy to w ogole ma prawo dzialac z moja nagrzewnica. Nagrzewnica dziala jak suszarka czyli dmucha powietrzem przez spirale. (pobor 1600W max)

    ponizej wklejam opis przetwornicy (gdyby link umarl) po holendersku.
    -----------------------------------------------------------------------------

    De omvormer zet 12 volt (DC) spanning van een accu, b.v. van uw auto of boot, om naar 220 Volt (AC) spanning.

    Zeer handig voor in de auto, op het water, in de caravan/camper en in het vakantiehuisje.
    Geschikt om ook gevoelige apparaten zoals uw Notebook, Laptop, Computer, TV's , Radio, DVD en Video. Maar ook espresso apparaten, zwaardere ventilators, koelkasten, boormachines , etc. etc. op aan te sluiten.

    Type: SPW1500PH : Vermogen 1500 Watt continue/1700Watt gedurende max. 30 minuten - piek 3000 Watt

    Technische Details:

    - CE, EMC goedgekeurd
    - 1500 Watt continue vermogen
    - 1700 Watt max. 30 minuten
    - 3000 Watt kortstondige pieken
    - 230V AC 50Hz uitgangsspanning
    - Gemodificeerde Sinus
    - Nieuwste Soft-Start-Technologie geïntegreerd
    - Alarmsignaal bij 10,5V Accuspanning
    - Dieplaad beveiliging, Uitschakeling bij 10V Accuspanning
    - Ingangsspanning tot 16V DC (ook voor nieuwe voertuigen!!!)
    - Overspanningbeveiliging bij meer als 16V DC op de ingang
    - Vanaf 40 graden Celsius start automatisch de koeling.
    - Automatische uitschakeling bij een Temperatuur boven de 60°C
    - De uitgang is kortsluiting beveiligd
    - Op de uitgang zit een zekering
    - Werkinggraad 90%
    - Stroomverlies / Nullast / Stanby verbruik: lager dan 0,6 Ampere!
    - Microcontroller gestuurd
    - Aan/uit schakelaar op apparaat
    - Huis gemaakt van aluminium
    - Maten H=85mm, B=210mm, L=455mm
    - Gewicht 5,5 kg (zonder verpakking)
    - E-Kenteken (E13) Dit kenteken betekent dat het apparaat ook in voertuigen gebruikt mag worden !!!

    Op onze omvormers krijgt u 2 jaar Garantie!

    0 9
  • #2 26 Maj 2011 11:59
    Mariusz Ch.
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Witam.

    Przy takiej mocy najlepszym wyjściem jest agregat. Bez uwzględniania sprawności przetwornica będzie pobierała 133,3A, więc należy zapomnieć o zasilaniu z akumulatora pokładowego.


    Pzdr.

    0
  • #3 26 Maj 2011 12:05
    k.i.
    Poziom 15  

    Kiedyś miałem do czynienia z przetwornicą z 24V na 230V miała być podłączona w ładowarce hydraulicznej. Występował tam problem z zasilaniem jej, gdyż miała ona stabilizację napięcia zasilającego w zakresie do 29V co nie było zgrane z regulatorem ładowania, który przewyższał tę wartość powodując wyłącznie przetwornicy. Tutaj może występować podobny problem (chociaż jeżeli dobrze interpretuję ona ma zakres 10,5V-16V ), a używanie jej bez pracy silnika dłuższy czas może spowodować rozładowanie akumulatora. Wydaje mi się, że nie będzie to aż tak duży prąd jak napisał Mariusz 133,3X12=1599,6 ale Tobie potrzebna jest moc liczona z 230V.

    0
  • #4 26 Maj 2011 12:15
    Hucul
    Poziom 39  

    Przy uwzględnieniu sprawności przetwornicy prąd pobierany z akumulatora przekroczy nawet 150 A , co przy akumulatorze 74 Ah (nowym i w pełni naładowanym) pozwoli na maksimum pół godziny pracy . Przy takim obciążeniu akumulator będzie się dosłownie gotował i nie starczy już prądu na rozruch silnika . Jeśli wcześniej odpalisz silnik by alternator doładowywał akumulator , to może doprowadzić do spalenia alternatora :|
    Najrozsądniejszym wyjściem jest jednak agregat prądotwórczy .

    0
  • #5 26 Maj 2011 12:51
    rafbid
    Poziom 32  

    A jaki masz alternator?

    0
  • #6 26 Maj 2011 16:16
    hoolio
    Poziom 10  

    rafbid napisał:
    A jaki masz alternator?


    nie mam pojecia. Mam 2.2 diesel wiec słaby nie jest. Ale jesli ta przetwornica stawia taki duży opor to do czego je produkują i dlaczego nikt nie ostrzega przez ewentualnym uszkodzeniem aku lub alternatora?

    0
  • #7 26 Maj 2011 16:42
    zimny8
    Poziom 33  

    Witam, nie przetwornica jest problemem tylko to że potrzebujesz 1600W, alternator oni bateria tu nie da rady. Lepiej dogadaj się z klientami, pozwolą ci włączyć się i zapłać za energię z ich sieci.

    0
  • #8 27 Maj 2011 13:57
    rafbid
    Poziom 32  

    A szukałeś nagrzewnicy na 12V? Zmniejszyło by to pobór o sprawność przetwornicy.

    0
  • #9 27 Maj 2011 18:35
    kkknc
    Poziom 42  

    rafbid napisał:
    A szukałeś nagrzewnicy na 12V? Zmniejszyło by to pobór o sprawność przetwornicy.

    Co nie zmienia faktu że na rozruszniku daleko nie zajedziesz. Bo prawie tyle prądu to by żarło. Nie wspomnę o wygodnym użyciu przyrządu z tak grubym kablem zasilającym.

    0
  • #10 27 Maj 2011 20:41
    hoolio
    Poziom 10  

    Dziekuje. Warto było zapytać bo bym troszkę wtopił z tym urządzeniem.
    Pozdrawiam

    0