Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

jak zdiąć przegób z półosi MITSUBISHI

CoPinG 11 Nov 2004 17:53 9471 8
  • #1
    CoPinG
    Level 14  
    WITAM
    mam taki problem , na jednej pół osi mam dobry przegób zewnętrzny a na drugiej nie mam nic, i teraz druga półoś jest odpowiedniej długości a ta z przegubem jest za któtka. i teraz zasadnicze pytanie JAK ROZŁĄCZYĆ PRZEGÓB Z PÓŁOSIĄ NIE NISZCZĄC PRZEDEWSZYSTKIM PRZEGUBU. z tego co wiem jest to tak zamontowane ,że zawleczka trzymająca to razem jest w środku w przegubie i nie znalazłem sposobu na zwolnienie jej, ze złączeniem tego nie ma problemu, na wcisk i zawleczka znajdzie swoje miejsce. co mam zrobić, PYTANIE KIERUJĘ GŁÓWNIE DO MECHANIKÓW MITSUBISHI.(GALANT 2,0 GLSi 8V)
    POMÓŻCIE
    pozdrawiam
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Rocky24
    Level 19  
    Witam
    Znajomy miał podobny problem, ale rozwiązał go w ten problem ze na 2 podnośnikach hydraulicznych podniósł o jakieś 20cm silnik i przegub w pewnym znaczeniu tego słowa wyszedł sam:) oczywiście musisz zdjąć koło i odkręcić zaciski od tarczy.
    Pozdrawiam
  • #3
    Pieronio
    Level 13  
    Witam.
    Z tego co wiem to podobnie jak w większości aut około 4-5 milimetrów od końca półosi na frezie jest rowek w którym znajduje się przecięty druciany pierścionek (rozprężny) który zabezpiecza przegub przed "zejściem z półosi". Najlepiej robi się to w dwie osoby :-). Jedna ręką trzymasz półoś a drugą przegub odciągając go od półosi, natomiast druga osoba uzbrojona z młotek i mały miedziany "mel" lekko uderza w wewnętrzną cześć przegubu (czyli tą która bezpośrednio łączy się z półsią).
    Działa zawsze.
    WARNING Uwaga na zęby współpracownika
    Pozdrawiam.
  • #4
    firdy
    Level 21  
    mam przykre wspomnienia z japońcami ściągałem kiedys dwa razy przeguby i dwa razy musiałem ciąć fleksem przegób. Jak będziesz go wyciągał ze skrzyni to czasami nie wyjmuj go calego tylko zdejmij obejme z gumy i wyciagnij przegób z obudowy następnie zabezoiecz go workiem foliowym aby się nie rozleciał i obrudził
  • #5
    zyziotm
    Level 15  
    zgadzam się w 100% z "Pieronio"
  • #6
    CoPinG
    Level 14  
    witam
    ja pytałem o sposób w jakim nie bębę musiał używać młotka, a jeżeli to nie do walenia z dużą siłą.
  • #7
    mczapski
    Level 39  
    Przede wszystkim wyglada na to że zarówno pytający jak i doradcy znają zagadnienie ogólnie. Ja mam podstawową wątpliwośc czy chodzi o przegub wewntrzny czy zewnętrzny. Ale domyślam się , że zewnętrzny oraz że półoś jest wymontowana z samochodu. Wprawdzie zjapońskimi przegubami walczyłem w MAZDZIE ale może być podobnie jak zresztą w innych. Otóż po maksymalnym odgieciu czopa w pewnym położeniu w koszu jest prostokątne nacięcie przez które jest dostęp do pierścienia zabezpieczającego. Stosując wymyślne techniki i narzędzie należy ten pierścień zdjąć a reszta jak z płatka. Stsuje się także metodę siłową, czyli wybijanie jak porada wyżej ale to już trochę ryzykowne. Poza tym praktyka czyni mistrza. Do dzieła.
  • #8
    zyziotm
    Level 15  
    ja też napisałem powyższy post z doświadczeń z Mazdą MX-3 i tam był taki cieniutki drucik którego nie dałoby się wyjąść bez rozbierania przegubu (wyjmowania kuleczek).
    Młotka należy używać zawsze z wyczuciem ;) hehe a w tym przypadku lekko puknąć jak wskoczy to już pójdzie.

    Powodzenia
  • #9
    Pieronio
    Level 13  
    Witam.
    Wspomnianego tu pierścienia się nie zdejmuje tylko rozszerza (specjalnie przerobione szczypce do zabezpieczeń typu sieger).
    Spora część przegubów nie ma jednak rzeczonego nacięcia i pozostaje tylko młoteczek i wcale nie mówie tu o takim 5 kg.
    Pozdrawia ogólnie zorientowany ;-)