Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki Grand Vitara 2.0hdi pompa paliwa przekaźniki

piotrek1771 26 May 2011 19:57 9129 4
  • #1
    piotrek1771
    Level 10  
    Witam
    Samochód jak w temacie. Świeci się kontrolka check engine. Silnik przymula, ciężko wkręcić go powyżej 3tys obrotów i klekocze na wolnych obrotach jak stary diesel. Po wizycie u elektronika ciągle pozostaje błąd pierwotnego obiegu pompy paliwa, zalecił nową pompe. Poprzedni właściciel rok temu kupił org pompe bosha.. i już by nawaliła? Zamontowano nową pompe zamiennik do tego modelu, po przejechaniu 100km zapaliła się znów kontrolka i efekt jest ten sam.
    Pod maską, koło lewego błotnika jest przekaźnik sterujący.. magik podmienił na jakiś swój niby sprawny ale kontrolka po chwili się też pojawiła....
    Po tygodniu, kiedy jadę spokojnym tempem auto traci obroty i gaśnie silnik, po wyłączeniu zapłonu można go dopiero odpalić...

    Ma ktoś jakiś pomysł?

    pozdrawiam
  • #2
    zbyniuś
    Level 26  
    Przydała by się jakaś diadnostyka, a pzynajmniej pomiar ciśnienia paliwa przed i za filtrem paliwa, w pokrywie filtra jest zawór regulacji niskiego ciśnienia i tu może być problem.
  • #3
    piotrek1771
    Level 10  
    nie wiem czy to pomoże, bo przecież nikt tam nie grzebał... kontronka świeciła się już od dłuższego czasu, jakieś 3 miesiące. Za każdym razem jak elektryk pozbył się błędu kontrolka gaśnie i autko jeździ z taką dynamiką jak należy ale po jakichś 15km znów się zapala, silnik wtedy klekocze i zamula. Przed wymianą pompy radził obejrzeć kable przy niej, wszystko było ok, postukałem jeszcze pompe, przegazowałem auto powyżej 4tys i kontrolka zgasła, ale pare km i znów jest.

    Po wymianie pompy dzieje się coraz gorzej...
  • #4
    zbyniuś
    Level 26  
    Może kasuje błąd ,ale to nie jest naprawa.Przy niektórych błędach silnik przechodzi w tryb awaryjny i sterownik ogranicza moc.
  • #5
    piotrek1771
    Level 10  
    wymiana filtra paliwa rozwiązała problem, silnik już nie klekocze, nie gaśnie, kontrolka zgasła. Zobaczymy czy to tylko chwilowe, ale jeśli ktos napotka podobny problem radzę zacząc od wymiany filterka