Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

dane z wielu plików xls w jednym arkuszu ??

jerry100 27 Maj 2011 14:19 1194 1
  • #1 27 Maj 2011 14:19
    jerry100
    Poziom 1  

    Witam
    Mam następujący kłopot.

    Mam 100 plików xls. Nazwy ich to 001.xls,002.xls,003.xls itd.
    Każdy ma identyczny wygląd, różni się jedynie danymi.
    Chciałbym w pliku Zeszyt.xls umieścić tabele, gdzie kolumne A będą stanowiły dane z komórki np. B7 każdego z plików, a kolumne B dane z komórki np. C6 każdego z plików.
    Ważnym jest aby tabela wynikowa posiadała w komórkach wyniki pobrane z tych plików a nie zapis formuły. Chodzi o późniejsze wykorzystanie tych danych.
    Podpowiedzcie jakie makro zastosować aby uzyskać ten efekt?

    0 1
  • #2 14 Cze 2011 23:48
    phanick
    Poziom 28  

    Witam.
    Jeśli jeszcze aktualne:

    Załóżmy że masz plik excela powiedzmy w c:\windows\pulpit\x1.xls
    W nim jest arkusz Arkusz1 i interesująca Cię wartość w komórce A1

    Jeśli teraz w innym pliku excela (powiedzmy y1.xls) chcesz wstawić wartość komórki z x1.xls (lub jak to mówią - osadzić - czyli jeśli zmieni się wartość komórki w x1.xls to w y1.xls też się zmieni) to w komórce w y1.xls wpisujesz:

    ='C:\Windows\Pulpit\[x1.xls]Arkusz1'!A1

    Pamiętaj o ciapkach.

    Jeśli chcesz aby te wstawione dane były już niezależne od pliku x1.xls, to zaznaczasz tą komórkę w y1.xls, kopiujesz, a potem wklejasz gdzieś przez 'wklej wartoś'

    0