Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter gniazdo haka urwane

guciek1991 27 Maj 2011 22:56 15240 33
  • #1 27 Maj 2011 22:56
    guciek1991
    Poziom 26  

    Witam

    Sprinter rocznik 2007, auto posiada haka ale ktoś urwał gniazdo i zostały same przewody, szukając świateł brak zasilania, jedynie mam jeden stały plus. Z tego co się domyślam jest tam moduł sterujący tylko w którym miejscu? I czy ktoś posiada może opis kolorów przewodów który jest od jakiego światła.

    2 29
  • #2 28 Maj 2011 13:19
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Gniazdo 7 czy 13 pinowe?

    3
  • #3 28 Maj 2011 13:40
    Zico63
    Poziom 37  

    Jeśli chodzi o identyfikację przewodów, można to zrobić po prostu żarówką dołączaną do poszczególnych przewodów i włączaniu poszczególnych rodzajów swiateł.
    Zwyczajowo, w niemieckich samochodach oznacza się:
    czarno-biały - kierunk. lewy;
    czarno-zielony - kierunk. prawy;
    szaro-czarny - poz. lewa;
    szaro-czerwony - poz. prawa;
    czarno-czerwony - STOP;
    czarno-niebieski - cofania;
    szaro-biały - pmgłowe.
    Czarny (ew. z kolorowym paskiem) - zapłon.
    Czerwony (ew. z kolorowym paskiem) - stały plus.
    Brązowy - masa.

    1
  • #4 28 Maj 2011 17:05
    guciek1991
    Poziom 26  

    Oryginalnie było 13 ale ktoś je urwał, chce założyć z 7 stykami ale problem w tym ze sprawdzałem żarówka gdzie jest jaki sygnał i nic nie ma po za 12V które są cały czas(podejrzewam ze zasilanie do np kempingu).

    2
  • Pomocny post
    #5 28 Maj 2011 17:26
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Sprinter gniazdo haka urwane
    1.Kierunkowskaz lewy;
    2.Przeciwmgłowe;
    3.Masa;
    4.Kierunkowskaz prawy;
    5.Pozycyjne prawe;
    6.Stop
    7.Pozycyjne lewe;
    Tak to powinno wyglądać (kolory nawet zarzuciłem). A rozumie, że podczas sprawdzania np. kierunku, włącznik jest włączony :D i masa dochodzi do gniazda? Oczywiście bezpieczniki sprawdzone? Pozdrawiam.

    3
  • #6 28 Maj 2011 17:34
    miler80
    Poziom 34  

    Jeżeli gniazdo zostało wyrwane to z pewnością nastąpiło zwarcie na którymś z przewodów i póki nie wymienisz przepalonego bezpiecznika od modułu ośw. przyczepy to na prózno twoje szukanie próbówką.

    0
  • #7 28 Maj 2011 17:37
    guciek1991
    Poziom 26  

    Tak kierunkowskaz włączony masa jest a brak zasilania na przewodzie od kierunku, bezpieczniki sprawdzone w kabinie wszystkie są sprawne, podejrzewam jeszcze moduł ale nie mogę go znaleźć.

    0
  • #8 28 Maj 2011 17:46
    miler80
    Poziom 34  

    Bezpiecznik dokładany, najczęściej przy aku!

    0
  • #9 28 Maj 2011 17:58
    guciek1991
    Poziom 26  

    W oryginalnej instalacji przy aku jest? Sprawdzę w poniedziałek a orientujecie się może gdzie jest ten moduł od haka w razie jakbym po wymianie bezpiecznika nadal nie miał napięcia.

    0
  • #10 28 Maj 2011 19:23
    glosny83
    Poziom 28  

    Zależy jaki moduł jak protec to szukaj w słupku koło tylnych drzwi.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jakiej firmy jest hak?

    1
  • #11 28 Maj 2011 21:27
    guciek1991
    Poziom 26  

    Nie zwracałem uwagi jakiej jest firmy, ale wiązka idąca od gniazda leci lewą strona samochodu i nad kabina kierowcy ucieka na prawo, prawdopodobnie wchodzi gdzieś do środka kabiny. Przy tylnym słupku nic nie zauważyłem.

    0
  • #12 28 Maj 2011 22:14
    Rolandos
    Poziom 18  

    Możesz mieć dwa rodzaje instalacji. Elektronika jest pod fotelem kierowcy. Fabryczna lub dokładana Westfalia. Jedna i druga wsyterowywana po CANie z modułu SAM. Podaj jakie masz kolory tych urwanych kabli, podam Ci rozpiskę.

    1
  • #13 29 Maj 2011 10:18
    glosny83
    Poziom 28  

    To sprawdż pod fotelem kierowcy tak jak kolega wyżej napisał a co do modułu to wcale nie musi być sterowany can-em sprawdż wszystkie bezpieczniki pod fotelem prawidłowo powinien być 15A, jeśli gniazdo siedmiopinowe,jeśli trzynastka są dwa bezpieczniki, jeden z nich to zasilanie po stacyjce.

    0
  • #14 29 Maj 2011 15:31
    Rolandos
    Poziom 18  

    tak się składa, że w sprinterze jeśli moduł jest pod fotelem to tylko CAN jedynie światło stopu jest podłączone analogowo. Na tyle pojazdu nie możesz wyłapać nic po za stałym 12V bo elektronika nie dostaje informacji o podłączonym gnieździe. Dlatego w 13 pinowym gdzieździe jest mały stycznik, który informuję elektronikę o podłączeniu przyczepy. Musisz założyć 13 pinowe gniazdo+ ewentulana przejściówka na 7 pinów. W momencie kiedy podłączysz odbiornik, elektronika dostaje info i zaczyna wystawiać poszczególne sygnały na gniazdo.

    1
  • #15 29 Maj 2011 17:45
    glosny83
    Poziom 28  

    Tak się składa że jak założysz standardowy moduł np westfali to sterowanie do niego bierzesz z wiązki od lamp tak samo jest zresztą z polskimi zamiennikami np firmy protec,i śmiało możesz założyć gniazdo 7 pin, montujemy tego setki i nigdy nie było problemu.

    0
  • #16 29 Maj 2011 18:31
    Zico63
    Poziom 37  

    Jeśli są już przewody dla gniazda 13-pin, ja bym go założył. Cofania w cięższej, dłuższej przyczepie przydaje się; jak i stały plus przy ewentualnych wypadach z campingiem. I kolejna niezaprzeczalna, aczkolwiek niezamierzona zaleta: mając przyczepę na "13-tkę" mniej będzie chętnych na jej pożyczanie - posiadaną przejściówką 13/7 nie musimy się chwalić :sm9:

    0
  • #17 29 Maj 2011 19:02
    glosny83
    Poziom 28  

    Zico63 napisał:
    Jeśli są już przewody dla gniazda 13-pin, ja bym go założył. Cofania w cięższej, dłuższej przyczepie przydaje się; jak i stały plus przy ewentualnych wypadach z campingiem. I kolejna niezaprzeczalna, aczkolwiek niezamierzona zaleta: mając przyczepę na "13-tkę" mniej będzie chętnych na jej pożyczanie - posiadaną przejściówką 13/7 nie musimy się chwalić :sm9:



    Święta racja.

    0
  • #18 29 Maj 2011 19:50
    guciek1991
    Poziom 26  

    Rozumie ale bym musiał zamieniać wtyczki przy każdej przyczepie, i w reszce aut. Ale wracając do problemu jutro posprawdzam co i jak ale jeżeli moduł ma dostać sygnał ze zapięto przyczepę to któreś dwa kable powinny zostać wtedy zwarte dobrze myślę?

    0
  • #19 29 Maj 2011 20:08
    Zico63
    Poziom 37  

    Tak, albo 3 z 12 albo 3 ze stykiem dodatkowym w gnieździe, nie wchodzącym "w ogólne piny" - czyli oznakowany 2a a widoczny od tyłu gniazda. Zależnie od wersji gniazda.
    Natomiast warto obejrzeć to urwane gniazdo - jeśli jeszcze jest, jaka to była wersja.

    1
  • #20 29 Maj 2011 20:19
    Rolandos
    Poziom 18  

    Nic nie musisz zmieniać, masz jedną przejściówkę, z 13 na 7 i montujesz w gniazdo wrazie potrzeby.

    0
  • #21 29 Maj 2011 20:21
    guciek1991
    Poziom 26  

    Aha, no właśnie w tym sęk ze gniazda nie mam mam tylko wiązkę kabli.

    0
  • #22 29 Maj 2011 20:23
    Rolandos
    Poziom 18  

    glosny83 napisał:
    Tak się składa że jak założysz standardowy moduł np westfali to sterowanie do niego bierzesz z wiązki od lamp tak samo jest zresztą z polskimi zamiennikami np firmy protec,i śmiało możesz założyć gniazdo 7 pin, montujemy tego setki i nigdy nie było problemu.

    Tak się składa, że jak byś uważnie czytał posty, to piszę o module pod siedzeniem, a te tylko po CANie, Ty kolego piszesz o module, który montuje się w słupku lud dachu szeregowo w istniejącą instalację świateł. Także nie sprzeczaj się tylko czytaj.

    0
  • #23 29 Maj 2011 20:42
    glosny83
    Poziom 28  

    Rolandos napisał:
    glosny83 napisał:
    Tak się składa że jak założysz standardowy moduł np westfali to sterowanie do niego bierzesz z wiązki od lamp tak samo jest zresztą z polskimi zamiennikami np firmy protec,i śmiało możesz założyć gniazdo 7 pin, montujemy tego setki i nigdy nie było problemu.

    Tak się składa, że jak byś uważnie czytał posty, to piszę o module pod siedzeniem, a te tylko po CANie, Ty kolego piszesz o module, który montuje się w słupku lud dachu szeregowo w istniejącą instalację świateł. Także nie sprzeczaj się tylko czytaj.

    Nie szeregowo tylko wpinasz się w kable czyli dolutowujesz się do nich ,moduły pod siedzeniem montują w ten sam sposób oczywiście nie mówię o fabrycznym montażu.

    0
  • #24 29 Maj 2011 20:52
    napro
    Poziom 1  

    Przepraszam, jeżeli można się wtrącić z podobnym problemem. W Sprinterze miałem zamontowane gniazdo 13 pinowe. Dokupiłem przejściówkę. Wszystko działało o.k.
    Niestety bardzo często jeżdżę z kompresorem i ciągłe poszukiwanie przejściówki która zostawała zawsze nie tam gdzie powinna, zmusiło mnie do zdemontowania gniazda 13 i założenia 7 pinowego. Odnalazłem wszystkie światełka żarówką jak radzą doświadczeni koledzy, ale niestety nie działają kierunki :cry: Nawet jeżeli daje się napięcie na przewody nie uruchamia ich w samochodzie. Może ktoś potrafi udzielić światłej rady co dalej? Z góry dzięki serdeczne.

    0
  • #25 29 Maj 2011 21:46
    Zico63
    Poziom 37  

    Pisałem:

    Zico63 napisał:
    Tak, albo 3 z 12 albo 3 ze stykiem dodatkowym w gnieździe, nie wchodzącym "w ogólne piny" - czyli oznakowany 2a a widoczny od tyłu gniazda. Zależnie od wersji gniazda.
    Natomiast warto obejrzeć to urwane gniazdo - jeśli jeszcze jest, jaka to była wersja.

    Moduł może wymagać "wiedzy" o podpięciu przyczepy w gniazdo i to są właśnie wspomniane te systemy. Nie wiem która z wersji jest tam w Sprinterze.

    A w Sprinterze też nie ma?

    0
  • #26 29 Maj 2011 22:57
    Rolandos
    Poziom 18  

    glosny83 napisał:
    Rolandos napisał:
    glosny83 napisał:
    Tak się składa że jak założysz standardowy moduł np westfali to sterowanie do niego bierzesz z wiązki od lamp tak samo jest zresztą z polskimi zamiennikami np firmy protec,i śmiało możesz założyć gniazdo 7 pin, montujemy tego setki i nigdy nie było problemu.

    Tak się składa, że jak byś uważnie czytał posty, to piszę o module pod siedzeniem, a te tylko po CANie, Ty kolego piszesz o module, który montuje się w słupku lud dachu szeregowo w istniejącą instalację świateł. Także nie sprzeczaj się tylko czytaj.

    Nie szeregowo tylko wpinasz się w kable czyli dolutowujesz się do nich ,moduły pod siedzeniem montują w ten sam sposób oczywiście nie mówię o fabrycznym montażu.


    To nie miejsce na sprzeczki, mieliśmy pomóc koledze. Piszemy o konkretnym aucie i konkretnym przypadku. Jeśli ty podłączasz moduły pod siedzeniem, doprowadzając do nich poszczególne sygnały analogowo, to dla mnie to już niestety "druciarstwo". Na codzień pracuje w Mercedesie i zajmuję się tymi autami i nie będę podważał wyników Twojej pracy. Skoro masz dostępną odpowiednią cyfrową technologię, to po co "okaleczać" auto kolejnymi metrami miedzi??

    0
  • Pomocny post
    #27 30 Maj 2011 17:01
    glosny83
    Poziom 28  

    Ja modułów pod siedzeniem nie montuję a okalecza się na własne życzenie klienta (CENA) więcej nie muszę tłumaczyć.

    0
  • Pomocny post
    #28 30 Maj 2011 22:20
    Rolandos
    Poziom 18  

    glosny83 napisał:
    Ja modułów pod siedzeniem nie montuję a okalecza się na własne życzenie klienta (CENA) więcej nie muszę tłumaczyć.


    To spytam już tak czysto technicznie, zakładając , że masz zabudowę podwozia np. typu "plandeka" to gdzie i jaką montujesz elektronikę przyczepy?

    0
  • #29 07 Cze 2011 22:56
    guciek1991
    Poziom 26  

    Koledzy przepatrzyłem pod siedzeniami brak jakiegokolwiek modułu, z tyłu także.Brak też jakich kol wiek bezpieczników kolo akumulatora.

    0