Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Daf xf 105 nie ma mocy. Od czego rozpocząć diagnostykę?

marcin84_m 28 Maj 2011 00:27 12799 8
  • #1 28 Maj 2011 00:27
    marcin84_m
    Poziom 10  

    Witam
    DAF XF 105.460
    dzisiaj wyskoczyl błąd SILNIK OSTRZEŻENIE i dafik przestał normalnie ciągnąć. Doładowanie turbiny dochodzi do 1 bara na pokładowym komputerze. Turbina nie jest zaolejona nic sie z nią nie dzieje. po zatrzymaniu sie i zgaszeniu auto jedzie normalnie pare minutek i znowu to samo. Ma ktos jakis pomysl co to może być, od czego zacząć diagnostykę??
    nie wiem czy to ważne ale odpaliłem rano auto i pare minut obroty falowały aż kabina cała chodziła, na zimnym silniku zawsze falowały obroty ale nie tak mocno jak teraz.
    na postoju jak wciskam gaz do konca obroty dochodzą najdalej do połowy niebieskiego pola.

  • #2 28 Maj 2011 13:26
    pitool
    Poziom 29  

    Kolego tylko diagnostyka komputerowa może podpowiedzieć co tak na prawdę dzieje się u Ciebie.Silnik wpada w tryb awaryjny i dla tego nie ma mocy.Często tak się dzieje gdy układ adblue się psuje,ale falujące obroty wskazują na pewno jakąś inną usterkę.Zresztą wywaliło by ci błąd ad blue.

  • #3 28 Maj 2011 13:35
    marcin84_m
    Poziom 10  

    ad blue chyba w porządku. nie wyskakuje komunikat ze uklad wydechowy ostrzeżenie i że moc ograniczona. No już sie umowiłem na diagnostykę ale to dopiero w poniedziałek.
    pozdrawiam

  • #4 29 Maj 2011 00:41
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    pitool napisał:
    Kolego tylko diagnostyka komputerowa może podpowiedzieć co tak na prawdę dzieje się u Ciebie.Silnik wpada w tryb awaryjny i dla tego nie ma mocy.Często tak się dzieje gdy układ adblue się psuje,ale falujące obroty wskazują na pewno jakąś inną usterkę.Zresztą wywaliło by ci błąd ad blue.


    Tryb awaryjny??? a gdzieś ty to wyczytał???
    Jedyna sytuacja, gdy ECU redukuje moc to malfunkcja w systemie dozowania adblue, ale jest to sygnalizowane wyraźnym ostrzeżeniem na desce ( redukcja mocy na czerwono), i wystepuje razem z ostrzeżeniem układu EAS.gdyby takowa sytuacja miała miejsce, kolega autor postu by to widział na desce.
    ponadto system Adblue nie ma nic ale to nic do wolnych obrotów!!!
    Zmierz ciśnienie paliwa w magistrali zasilającej sekcje tłoczące oraz wyciągnij przewód powrotny paliwa ze zbiornika paliwa, zapal silnik i zobacz, czy paliwo do baku nie wraca razem z pęcherzykami powietrza.
    Ponadto możliwe jest jeszcze z jakieś 10 podstawowych przyczyn.Napisz jakie masz ciśnienie w magistrali paliwowej na wolnych obrotach

  • #5 30 Maj 2011 11:46
    marcin84_m
    Poziom 10  

    Witam,
    właśnie wracam z serwisu, po podłączeniu kompa pokazało czujnik ciśnienia paliwa uszkodzony, filtr paliwa zatkany, ciśnienia paliwa=0. Wyciągneliśmy filtr paliwa-okazało się ze w tym chyba grzebieniu były połamane te plastikowe płytki, mechanik powiedział że to przez to, wymienili całą podstawę filtra paliwa i przy pompowaniu ta ręczną pompką paliwa zauważyłem jak cieknie paliwo z tej pompki niskiego ciśnienia, okazało się że była tam mała dziurka - pompa do wymiany. I chyba już będzie dobrze, ciekawe czy potrzebnie tą podstawę filtra wymienili. Aha no i chyba ten czujnik ciśnienia paliwa jednak będzie dobry?!

    pozdrawiam

  • #6 30 Maj 2011 12:03
    krisbrumm
    Specjalista - DAF Trucks

    Te płetwy w filtrze są dosyć mocne, i moim zdaniem, ktoś poprzednio coś z nimi kombinował.Normalnie, przy zwykłej wymianie filtra, nie ma możliwości ich połamać.Ten czarny "rdzeń" filtra powinien występować jako część zamienna oddzielnie, tak więc chyba nie ma potrzeby wymieniać całej obudowy filtra.
    Jeśli po wymianie całego filtra paliwa dalej masz silnik ostrzeżenie na desce, a silnik odzyskał moc i ma regularne wolne obroty, to czujnik ciśnienia paliwa jest uszkodzony.
    Dobrze jest w takich sytuacjach zawsze założyć normalny, tradycyjny manometr do szyny zasilającej i po prostu porównać wartości z manometra z tymi, które pokazuje Davie.
    Ponadto ciśnienie paliwa jako zczytany parametr jest cennym parametrem do diagnozy usterki, jeżeli oczywiście wie się, jak go analizować.
    pozdravki, K

  • #7 11 Paź 2011 21:59
    krzemiu
    Poziom 9  

    Witam
    Mam ogromna prosbe krisbrumm skontaktuj sie ze mna prosze krzemiu(malpa)yahoo.co.uk . Mam pare pytan pozdro

  • #8 18 Wrz 2012 14:34
    strzeles5
    Poziom 2  

    witam.panowie mam problem ze swoja 105 i prosiłbym o jakąś pomoc.jest to 105.460 z 2006r.po zakupiea auta i przejechaniu 1 tygodnia z ładunkami po kraju srednjia 18 t spalanie wyszło 38l.pojechalismy do serwisu i wymienili wisco i zawor regolojacy cisnienie paliwa.kolejny tydzien w drodze i nic to nie dało a nawet 39 wyszło:-( podmienilismy wtryski i pompki od drugiego dafika z przebiegiem 200.000 i tez to nic nie dało..oczywiscie olej bral-srednio 5l na tydzien..w serwisie stwierdzili ze trzeba zrobic silnik i spalanie wróci do normy.kupilismy kpl olejowy i zrobilismy remont silnika..olej przestał brac ale jak palił duzo tak pali.rece mi opadaja bo co człowiek zarobi na tym aucie to wyda w jego duuuze spalanie.zdesperowany dałem te auto do rabenu i tam ze srednią tonazową 10t spalał 32-33l co uwazam tez za duuuza przesade.w miedzyczasie wziałem actrosa mp3 na próby i jedził z wolna naczepa po tym dafie.srednia z dwóch tygodni 31l przy srednich ładunkach 20t..byłem wniebowziety ale w koncu go oddałem i temat wócił..ostatnio kier pojechał samym koniem po naczepe 300km i spalanie na komp 22l( a dodam ze komp pokazuje bardzo dokładnie ).rece mi opdaja.wczoraj ruszył z moją naczepa do wrocławia, komputer zresetowalismy i po dojechaniu do wrocławia z 20 ton 41 na komp. szok !!!!!!!!bardzo prosze o jakies sugestie bo wykanczam się finansowo i nerwowo..moj email jacekbm5(malpa)wp.pl badż tel 600-925-129..z góry dziekuje

  • #9 05 Mar 2015 20:42
    dawid kulczyk
    Poziom 6  

    Dla zainteresowanych, miałem taki sam przypadek
    Silnik ostrzeżenie i redukcja mocy-przyczyna CZUJNIK CIŚNIENIA PALIWA

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo