Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 80 1.9 TDi 1z wtrysk ster/mruga kontrolka

mariusz-olszyk 28 May 2011 14:13 11169 13
  • #1
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    Witam.
    Mam Audi 80 1.9 TDi 1z.
    Jeszcze w zimie zaczęła mi mrugać kontrolka od świec żarowych, po podpięciu wyszło, że padł wtrysk sterujący.
    Zamówiłem używkę na allegro i przy zakładaniu okazało się, że stary wtrysk jest AA6 z 95r. Wymieniłem wtrysk, odpowietrzyłem, i było ok. Tylko auto czasami szarpało i przerywało. Później przerywanie ustawało, aż po raz kolejny po ok. 2 tygodniach zaczęła mrugać kontrolka.
    Jeszcze raz podpięta została pod test. i znowu wtrysk.
    Kiedyś w niedzielę pojechałem ją przetestować.
    W pewnym momencie przestała mrugać kontrolka, turbina zaczęła ładować, a przestała świszczeć i auto dostało takiego kopa, jakby miała ponad 130 koni, po prostu zwijała asfalt.
    Po jakimś czasie zaczęła świszczeć turbina i koniec, ale kontrolka nie mrugała. Teraz jak nią jadę i kontrolka mi zgaśnie to autem się nie da jechać.
    Czy możliwe, że siadają już wtryski?
    A może coś nie łączy?
    Może to jakiś nastawnik, regulator na pompie?
    Czy może to być kąt wtrysku?
    Filtr paliwa wymieniłem miesiąc temu.
    Z góry dzięki, liczę na szybką pomoc, bo szykuję się wyjazd w dłuższą trasę.
  • #2
    zarek1988
    Level 11  
    Witam, a przepływka jak się zachowuje?
  • #3
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    Hmm przepływka pierburg, ale nie sprawdzałem. Ale skoro tester pokazuje Czujnik skoku Iglicy to raczej nie przepływomierz
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    CoolioTD
    Level 10  
    Na początek Kolego sprawdź instalację i pamiętaj, że nie zawsze to co pokazuje tester jest przyczyną. Jeśli chodzi o wtryski, to takie standardowe objawy to duże ilości czarnego dymu i zapach nieprzepalonej ropy. Ale jeśli chcesz mieć pewność to trzeba by sprawdzić u pompiarza na maszynie jakie mają ciśnienie, sprawdź też dla pewności oporność wtrysku sterującego, bo nie jest powiedziane, że ten nowy jest sprawny.
  • #6
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    Dymi jak ją przycisnę. Jak jej od czasu do czasu na postoju wcisnę w podłogę, dojdę do 5000 obrotów i przytrzymam, to mi zgaśnie, muszę ją kręcić na rozruszniku aż zapali, kolor dymu jest taki siwy. Zauważyłem że troszkę lepiej się wkręca jak ma troszkę przed oporem na pedale, przy wciśniętym na maxa gorzej wchodzi na obroty.
    Nie mam urządzenia żeby sprawdzić oporność, ale będę musiał się zaopatrzyć. Zdaję sobie sprawę że tester nie wskazuję mi co wymienić:|
  • #7
    CoolioTD
    Level 10  
    A możesz podać dokładny kod błędu?
  • #8
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    Początku nie pamiętam, później było Czujnik Skoku Iglicy G80, może znajdę kartkę, gdzieś mam to dokładnie zapisane. Dzisiaj postukałem w wtrysk i jak jechałem to raz mrugała a raz nie, ale jak nie mrugała to 80 km/h i koniec nie jedzie.
  • #9
    letky
    Level 13  
    Jeśli masz nastawnik pompy z wyjściem nadmiarowym paliwa do góry to ja bym obstawiał uszkodzenie nastawnika. Dosyć często zdarza się w tych modelach uszkodzenie tego nastawnika gdyż jest on potencjometryczny, jeśli taki masz to ja bym obwiniał ten właśnie element.
  • #10
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    mam tam taką pompę :
    Audi 80 1.9 TDi 1z wtrysk ster/mruga kontrolka

    mam tam ten nastawnik, jeśli tak to gdzie się znajduje?
  • #12
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    można jakoś sprawdzić uszkodzenie nastawnika, jakieś objawy bez rozbierania? Mam taką jeszcze przypadłość że gdy wcisnę przycisk kasowania licznika(kilometrów) to wskazówka prędkościomierza opada i gaśnie kontrolka. Czy ma to jakiś związek?
  • #13
    mariusz-olszyk
    Level 11  
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
  • #14
    dizba
    Level 32  
    Zmierz oporność wtryskiwacza sterującego. Musi mieć 100-120 ohma. Jeżeli ma inną oporność to jest do wymiany.