Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Olej w kolektorze ssacym Renault Laguna I r.95

m2303 12 Nov 2004 03:39 15108 24
  • #1
    m2303
    Level 14  
    Witam!
    Czy ktos moze mi wyjasnic co sie dzieje ?! ( usterka jak w temacie). Auto ma 9 lat, przebieg 230 kkm, osiagi bardzo dobre, nie bierze oleju, lecz tylko lekko stukaja olejowe popychacze zaworow podczas uruchamiania zimnego silnika, po chwili cichna. Silnik typu F3P na monowtrysku. Skad olej w kolektorze ssacym, ze az poci sie uszczelka pod nim?!!

    Pozdrawiam
  • #2
    adamjur1
    Level 41  
    Z układu odpowietrzania miski olejowej, jest tam gdzieś takie podłączenie dla spalania z powietrzem podawanym do kolektora oparów i przedmuchów oleju. Przy takim przebiegu to jest już możliwe że masz pewne przedmuchy,i z nimi trochę oleju się dostaje do kolektora.
    Grozi to po pewnym czasie zanieczyszczeniem układu przepustnicy i silnika krokowego, ale jest nie do zlikwidowania inaczej jak przez remonta silnika ( ewentualnie metodą z malucha odłłączyć rurkę od kolektora, otwór zaślepić a rurkę przedłużyć i skierować pod silnik. trchę czuć jak stoi na wolnych obrotach)
    Ja w moim pasacie 230000 przebiegu już dwa razy czysciłem przepustnicę.
    Pozdr. J.
  • #3
    m2303
    Level 14  
    Witam!
    Dzieki, ze "pocieszyles" mnie!
    Czy mozna sie poratowac wymiana pierscieni uszczelniajacych na tlokach i czy to sie w ogole oplaca?(sorry nie moge pisac polskich znakow!).
    Silnik cieply pracuje bardzo cichutko.

    Pozdr
  • #4
    adamjur1
    Level 41  
    Jak ci nie przeszkadza wygląd silnika i zapach oleju rozchodzacy się wookoło to na razie nie masz się czym przejmować. Dla sprawdzenia zaawansowania zjawiska w czasie pracy rozgrzanego silnika wyjmnij miarkę oleju i zapchaj lekko palcem wylot. Jak będzie pykać i odpychach palec to spraw jest zaawansowana. Jesli nie zauważasz zwiększonego zuzycia oleju to nie ma się czym przejmować. Jak ci sie zaczną wieszać wolne obroty to trzeba przczyścic przepustnicę, koszt 40-60 zł w warsztacie samochodowym elektronicznym.
    Pozdr.J.
  • #5
    RNIC
    Level 15  
    Może ciut nie na temat ale chciałem wtrącić tu małe sprostowanie. Otóż w silnikach F3P NIGDY nie było hydraulicznych popychaczy zaworów. Regulacji luzów zaworowych dokonuje się poprzez dobór płytek.
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Może tak najpierw zajrzyj do separatora oleju nie wiem dokładnie jak to wygląda w tym silniku ale w każdym jest i przy tym przebiegu pewnie jest zabrudzony osadem. w zależności od budowy oczyścić i sprawdz efekt,czasami takie objawy daje olej kiepskiej jakości .
  • #7
    tomus2k
    Level 26  
    A co z uszczelniaczami zaworów może puściły ... sprawdź czy w oleju nie ma spalin (kolor) ...
    Te silniki są bardzo trwałe i w passacie to po 200kkm może i trzeba tam robić silnik, ale w lagunkach to spoko 400kkm przejechać można bez remontu ... sprawdź sprężanie w garach to też może ci się któryś zawór zawiesił.
    A tak po za tym to jesteś pewien że ten olej cieknie z kolektora a nie z pod uszczelki głowicy.
  • #8
    m2303
    Level 14  
    Witam!
    Byłem wczoraj w serwisie Renault. Zmierzyli mi ciśnienie w cylindrach- jest dobre 8,75 bara. Równo dla każdego cylindra. Stwierdzili, że uszczelniacze zaworów przepuszczają, są przedmuchy i to jest ten powód oleju w kolektorze ssącym.
    Wyliczyli mi ewentualny koszt naprawy na ponad 1.300 zł. Ha, ha,ha!
    Może wlać mu oleju mineralnego, póki co jeżdżę na półsyntetyku 10W/40.
    Co o tym myślicie?

    Pozdr
  • #9
    totem
    Level 14  
    wlej doktor olej albo gesty olej 20/50
  • #10
    tomus2k
    Level 26  
    1300 zeta ha ha ha , uszczelniacze kosztują 8 zł sztuka potrzeba 2 na każdy gar , W Renault nawet nie trzeba zdejmować głowicy , wystarczy specjany klucz i wymiana trwa 30 minut z przerwą na papierosa ... pojedź do normalnego serwisu a nie ASO to ci zrobią za 300zł
  • #11
    m2303
    Level 14  
    Dzięki tomus2k!
    Zorientuję się co i jak, napiszę o rezultatach!

    Pozdr
  • #12
    m2303
    Level 14  
    Witam!
    Dowiedziałem się o następujących rzeczach:
    Powiedziano mi w warsztacie, gdzie regenerują głowice wszystkich osobówek, że wymiana uszczelniaczy bez zdjęcia głowicy jest niemożliwa. Uzasadnili to tym, że po zwolnieniu sprężyny zaworowej grzybek zaworu obróci się i już nie będzie idealnie pasował w poprzednie jego ustawienie. W związku z tym muszą być szlifowane przylgi zaworów oraz gniazda. Dostarczyć samą głowicę, a koszt naprawy ok. 350 zł.
    A zdjęcie głowicy to: nowa uszczelka pod nią, nowy pasek rozrządu i nie wiem- jeszcze parę dupereli. Sam tego nie zrobię. Musiałbym gdzieś w warsztacie. W sumie wyjdzie jakieś 700 zeta!

    Pozdr
  • #13
    witek1
    Level 14  
    Ojoj.
    Uszczelniacze można wymieniać bez zdejmowania głowicy. Jak ktoś się boi że mu zawór wpadnie do cylindra to musi wymieniać kolejno na cylindrach w których tłok jest w GMP.
    Z tego co mi wiadomo to zawór niedość że nie stoi w miejscu, to jeszcze specjalnie jest mu nadawany ruch obrotowy żeby przylgnia wyrabiała się równomiernie.
    Pozdrawiam Witek
  • #14
    jaceksu25
    Level 19  
    Ja mam misia 240tys. i tez wystepuje oliwa w kolektorze, nie przejmuje sie tym wcale. sprawdzalem cisnienie w cylinsrach i jest cacy. mowia ze te silniki kreca do 600tys. bez wiekszych problemow.
    Przyczyna u ciebie moze byc za wysoki poziom oleju, u nie tak bylo, zawze trzymalem na maxa teraz mam na 3/4 i jest git...
  • #15
    evolutionVIII
    Level 13  
    Po prawej stronie, z przodu bloku silnika jest taka czarna puszka z dwoma przewodami. Jeden idzie do góry do filtra powietrza, drugi do skrzyni korbowej. Zdejmij to i umyj w środku, bardzo często zatyka się odpowietrzenie skrzyni korbowej. I nie lejżadnych motodoktorów bo rozwalisz silnik. Uszczelniacze raczej nie powodują zarzucania w kolektor ssący.
    pozdrawiam
  • #16
    osiak
    Level 11  
    zgadzam sie z kolega wyzej. Mam polo 97 diesel i tez mialem takie objawy ale pogeneralnym czyszczonku jest wszystko ok.
  • #17
    kordel
    Level 25  
    Masz LPG? Strzelalo kiedys? Jak tak to umyj przepustnice i nie przejmoj sie. Po strzalach olej sie moze pojawic.
  • Helpful post
    #18
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Nie wolno żadnych rurek wystawić na zewnątrz,powietrze za przepustnicą zostało zmierzone za kolektorem wydechowym będzie go brakować .
    Komputer żle wysterowuje silnik.Wymień separator oleju.
    Otrzymujesz różne rady kogo tu słuchać ?Były od fachowców ale były też od takich co nie mają zielonego pojęcia o sterowaniu pracą silnika.Tacy ostatni są najbardziej zadowoleni że udzielili Ci wspaniałej porady.
  • #19
    m2303
    Level 14  
    Dziękuję Stanisławie!
    Na szczęście znam się na tyle na silnikach, że wiem jakiej rady słuchać. Rzeczywiście będzie najlepiej wyczyścić lub wymienić separator oleju!

    Pozdrawiam
  • #20
    m2303
    Level 14  
    Witam!
    Panowie jak odkręcić ten odpowietrznik, żeby czegoś nie uszkodzić!
    Ta puszka siedzi bezpośrednio w bloku silnika i wgniata się pod naciskiem. Górna jej część jest na pewno plastykowa. Czy jest tam jeszcze jakaś uszczelka pod tym odpowietrznikiem?

    Pozdr
  • #21
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Wydaje mi się że powinien być O-ring podłóż lusterko zobacz czy trzeba coś odkręcić czy nie.
  • #22
    m2303
    Level 14  
    Witam!
    Mam nowy odpowietrznik. Mocowanie go nie jest niestety na gwincie. Jest to tuleja wpuszczona bezpośrednio do bloku silnika bez żadnych uszczelnień typu oring. Uszczelnieniem jest samo pasowanie tulei w otworze. W związku z tym mam pytanie: jakim narzędziem wyciągnąć go z bloku silnika i jak tam wcisnąć nowy odpowietrznik?!!! Bardzo trwale to tam siedzi!

    Pozdr
  • #23
    m2303
    Level 14  
    Witam!

    Wymieniłem wreszcie ten odpowietrznik (odmę). Przed wstawieniem należy zamrozić końcówkę nowej odmy zamrażaczem w sprayu, a starą odmę- po prostu wyrwać ostrożnie z silnika.
    Wszystko powróciło do normy, tzn w kolektorze ssącym nie ma ani kropelki oleju! Nigdzie go nie wypycha. Jest prawidłowe odpowietrzanie komory korbowej.
    Jedno jest pewne: przez tę odmę musi przepływać tyle powietrza, ile przewidział konstruktor silnika, bo w przeciwnym razie kłopoty z silnikiem gotowe!

    Zamykam ten temat.

    Pozdrowienia
  • #24
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    a dziękuję?
  • #25
    m2303
    Level 14  
    "Dziękuję Stanisławie" było w poście z 12 kwietnia, ale nie zaszkodzi jeszcze raz : dziękuję Stanisławie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Pozdrawiam