Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat Alhambra 1.9 tdi gotowanie się płynu chłodzącego

29 Maj 2011 11:55 4442 3
  • Poziom 8  
    Witam. Mam problem związany z obiegiem płynu chłodzącego. Po przejechaniu ok.10km nagle temperatura wzrosła i jak otworzyłem maskę to zbiorniczek wyrównawczy był pełny i aż wyrzucało płyn a gdy nacisnąłem przewód ,który wchodzi do silnika nie było w nim płynu tylko powietrze. Poluzowałem ten przewód i to powietrze zeszło i opadł płyn z zbiorniczku. Gdy samochód ostygł to dolałem płynu bo było mało i pojechałem dalej, ale znów to samo tylko jak odkręciłem korek to płyn po jakimś czasie nagle opadł i dolałem znów wody.Tak kilka razy robilem żeby dojechać do domu, oczywiście uważałem na to by go nie przegrzać. Gdy byłem blisko domu dolałem ostatni raz wody a płyn nagle się unormował już bo nie wyrzucało do góry i się nie grzał. Na początku byłem pewien ze to uszczelka pod głowicą ,ogrzewanie raz było i nie było. Teraz nie wiem co to może być. Już wcześniej zauważyłem że coś się dzieje bo płynu mi zaczęło ubywać. Może układ jest zapowietrzony??? proszę o rade..?




















    g
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 14  
    Ten uklad akurat powinien sie odpowietrzyc sam, moze poprostu bylo za malo plynu(wyciek) uklad sie zapowietrzal, przez to sie nie wlaczyl wentylator, a w efekcie sie zagotowal.
  • Poziom 8  
    Dzięki kolego jutro pojeżdżę nim i zobaczę co się będzie działo .
  • Poziom 34  
    Albo jednak walnięta uszczelka pod głowicą albo nie włącza się wentylator chłodnicy - TDI jest bardzo ciężko przegrzać więc jeśli obserwujesz wzrost temp. na wskaźniku to musisz się liczyć z tym, że jednak gazy spalinowe dostają się do układu chłodzenia przez walniętą uszczelkę - zwłaszcza jeśli wentylator chłodnicy uruchamia się najpierw na I a potem na II bieg.