Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf II td nie działa kontrolka ciśnienia oleju.

29 May 2011 21:25 3304 10
  • Level 32  
    Witam, mam pytanie czy to że w Golfie II w liczniku do diesla z obrotomierzem nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie jest normalne, bo taki właśnie objaw występuje w moich zegarach. Przed wymianą na nowe zegary miałem licznik z zegarem zamiast obrotomierza i tam po włączeniu zapłonu przez kilka sekund mrugała kontrolka temperatury oraz ciśnienia ładowania, natomiast w moich nowych zegarach kontrolka ładowania nie zapala się wcale nawet po odłączeniu czujnika oleju. Dodam że w liczniku wcześniej była przepalona dioda ładowania. Mam jeszcze jedno pytanie czy ewentualnie taśma licznika Motometer bez obrotomierza będzie zamienna z taśmą licznika VDO z obrotomierzem, bo z pozoru wyglądają identycznie?
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 37  
    Tak ściśle nie potrafię odpowiedzieć co do zamienności taśm.
    Natomiast bezwzględnym warunkiem sprawności układu jest kontrolne zaświecenie się na chwilę kontrolki - to tzw. samokontrola systemu i to musi być.
    Brak kontrolki świadczy o uszkodzeniu.
  • Level 39  
    Quote:
    Dodam że w liczniku wcześniej była przepalona dioda ładowania

    może nowa dioda została odwrotnie włożona i tu cała przyczyna.
  • Level 32  
    Dioda ciśnienia oleju raczej włożona jest poprawnie, przed założeniem zegarów w aucie ta kontrolka działała, lecz później sama z siebie przestała świecić.
    kwok wrote:
    Quote:
    Dodam że w liczniku wcześniej była przepalona dioda ładowania

    może nowa dioda została odwrotnie włożona i tu cała przyczyna.

    Nowa dioda ładowania świeci właściwie, problemem jest tutaj dioda od ciśnienia oleju a była sprawdzana i sama dioda jest sprawna. W aucie jest jeszcze brzęczyk od dynamicznej kontroli oleju, lecz w moim aucie jest on niepodłączony do instalacji, powiedzcie proszę jak należy go podłączyć żeby sygnalizował niewłaściwe ciśnienie oleju bo jest to już nie młode auto i boję się że nieświadomie któregoś dnia zatrę silnik gdy powiedzmy zapcha się ssak w misce olejowej i nie będę wiedział że z autem coś się dzieje.
  • Level 39  
    Sory - myślałem o diodzie ciśnienia oleju.
    Jaką masz kostkę do licznika?Tzn jedną czy dwie?
  • Level 32  
    Jedną

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kostki w obu taśmach są identyczne tyle że taśma z licznika bez obrotomierza posiada na górze jeden opornik więcej. Idąc po ścieżkach odkryłem że ten rezystor prowadzi do anody od diody ładowania co ciekawe do katody przyłączony jest drugi rezystor.
  • Level 37  
    Z diodą od ładowania tak ma być, inaczej nie wzbudzi się alternator.
  • Level 39  
    sprawdź ciągłość ścieżek w liczniku.
    Sprawdź czy w starym liczniku kontrolka działa - w ten sposób wykluczysz usterkę instalacji czy czujnika.
    Folie raczej nie są zamienne.
  • Level 32  
    Ale w tym liczniku z obrotomierzem jest chyba tylko jedna, mniejsza o to bardziej martwię się o to dlaczego nie działa ta dioda od ciśnienia oleju.

    Dodano po 7 [minuty]:

    W starym liczniku kontrolka działa na ścieżkach jest jedno miejsce gdzie zagina się taśma i tam od taśmy odkleiła się folia ochronna. Dokładną ciągłość ścieżek sprawdzę jutro bo muszę kupić nowe kable do multimetru, bo stare się przerwały.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    ścieżki sprawdzam właśnie przy pomocy multimetru i chyba są ok. wydaje mi się że problem tkwi w płytce licznika a dokładnie w czymś co jest chyba układem scalonym o oznaczenaich Elmos 159 00, 10406C27H, 9007 Taki przynajmniej jest w liczniku bez obrotomierza, bo tego z obrotomierzem nie rozbierałem.
    Posiada ktoś z was może taką płytkę (układ scalony) do golfa II td z obrotomierzem (tą która jest pod licznikiem).
  • Level 32  
    Problemem jednak nie jest chyba sam układ scalony co zimne luty gdzieś na płytce układu scalonego gdyż dzisiaj wszystkie kontrolki działały jak należy.
  • Level 32  
    Powodem niesprawności było zanieczyszczone złącze między taśmą a układem scalonym, po rozebraniu i wyczyszczeniu licznik działa jak należy już od jakiegoś czasu.