Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf II td nie działa kontrolka ciśnienia oleju.

29 Maj 2011 21:25 3127 10
  • Poziom 33  
    Witam, mam pytanie czy to że w Golfie II w liczniku do diesla z obrotomierzem nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju przy włączonym zapłonie jest normalne, bo taki właśnie objaw występuje w moich zegarach. Przed wymianą na nowe zegary miałem licznik z zegarem zamiast obrotomierza i tam po włączeniu zapłonu przez kilka sekund mrugała kontrolka temperatury oraz ciśnienia ładowania, natomiast w moich nowych zegarach kontrolka ładowania nie zapala się wcale nawet po odłączeniu czujnika oleju. Dodam że w liczniku wcześniej była przepalona dioda ładowania. Mam jeszcze jedno pytanie czy ewentualnie taśma licznika Motometer bez obrotomierza będzie zamienna z taśmą licznika VDO z obrotomierzem, bo z pozoru wyglądają identycznie?
  • Poziom 37  
    Tak ściśle nie potrafię odpowiedzieć co do zamienności taśm.
    Natomiast bezwzględnym warunkiem sprawności układu jest kontrolne zaświecenie się na chwilę kontrolki - to tzw. samokontrola systemu i to musi być.
    Brak kontrolki świadczy o uszkodzeniu.
  • Poziom 39  
    Cytat:
    Dodam że w liczniku wcześniej była przepalona dioda ładowania

    może nowa dioda została odwrotnie włożona i tu cała przyczyna.
  • Poziom 33  
    Dioda ciśnienia oleju raczej włożona jest poprawnie, przed założeniem zegarów w aucie ta kontrolka działała, lecz później sama z siebie przestała świecić.
    kwok napisał:
    Cytat:
    Dodam że w liczniku wcześniej była przepalona dioda ładowania

    może nowa dioda została odwrotnie włożona i tu cała przyczyna.

    Nowa dioda ładowania świeci właściwie, problemem jest tutaj dioda od ciśnienia oleju a była sprawdzana i sama dioda jest sprawna. W aucie jest jeszcze brzęczyk od dynamicznej kontroli oleju, lecz w moim aucie jest on niepodłączony do instalacji, powiedzcie proszę jak należy go podłączyć żeby sygnalizował niewłaściwe ciśnienie oleju bo jest to już nie młode auto i boję się że nieświadomie któregoś dnia zatrę silnik gdy powiedzmy zapcha się ssak w misce olejowej i nie będę wiedział że z autem coś się dzieje.
  • Poziom 39  
    Sory - myślałem o diodzie ciśnienia oleju.
    Jaką masz kostkę do licznika?Tzn jedną czy dwie?
  • Poziom 33  
    Jedną

    Dodano po 2 [minuty]:

    Kostki w obu taśmach są identyczne tyle że taśma z licznika bez obrotomierza posiada na górze jeden opornik więcej. Idąc po ścieżkach odkryłem że ten rezystor prowadzi do anody od diody ładowania co ciekawe do katody przyłączony jest drugi rezystor.
  • Poziom 37  
    Z diodą od ładowania tak ma być, inaczej nie wzbudzi się alternator.
  • Poziom 39  
    sprawdź ciągłość ścieżek w liczniku.
    Sprawdź czy w starym liczniku kontrolka działa - w ten sposób wykluczysz usterkę instalacji czy czujnika.
    Folie raczej nie są zamienne.
  • Poziom 33  
    Ale w tym liczniku z obrotomierzem jest chyba tylko jedna, mniejsza o to bardziej martwię się o to dlaczego nie działa ta dioda od ciśnienia oleju.

    Dodano po 7 [minuty]:

    W starym liczniku kontrolka działa na ścieżkach jest jedno miejsce gdzie zagina się taśma i tam od taśmy odkleiła się folia ochronna. Dokładną ciągłość ścieżek sprawdzę jutro bo muszę kupić nowe kable do multimetru, bo stare się przerwały.

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    ścieżki sprawdzam właśnie przy pomocy multimetru i chyba są ok. wydaje mi się że problem tkwi w płytce licznika a dokładnie w czymś co jest chyba układem scalonym o oznaczenaich Elmos 159 00, 10406C27H, 9007 Taki przynajmniej jest w liczniku bez obrotomierza, bo tego z obrotomierzem nie rozbierałem.
    Posiada ktoś z was może taką płytkę (układ scalony) do golfa II td z obrotomierzem (tą która jest pod licznikiem).
  • Poziom 33  
    Problemem jednak nie jest chyba sam układ scalony co zimne luty gdzieś na płytce układu scalonego gdyż dzisiaj wszystkie kontrolki działały jak należy.
  • Poziom 33  
    Powodem niesprawności było zanieczyszczone złącze między taśmą a układem scalonym, po rozebraniu i wyczyszczeniu licznik działa jak należy już od jakiegoś czasu.