Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki AP 50 nie odpala wina modułu ? jak to sprawdzić

30 Maj 2011 12:25 4259 9
  • Poziom 2  
    Witam mam problem ze skuterem Suzuki AP 50. Skuter przeszedł kapitalny remont, lecz nie chce zapalić. Wszystko zostało sprawdzone: kompresja, zawór membranowy , klin na magnecie itp. itd. rzeczy. Wykluczam praktycznie wszelkie inne możliwości czyli pozostaje mi elektronika. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia czy cewkomoduł
    daję iskrę w odpowiednim momencie. Obstawiam, że właśnie to jest przyczyną braku chęci do życia mojego sprzętu. Dodam że nawet po podaniu paliwa pod świecę skuter nie ma najmniejszych chęci zapalić.
  • Poziom 42  
    skatewkrate napisał:
    Cytat:
    ... Wszystko zostało sprawdzone: kompresja, zawór membranowy , klin na magnecie itp. itd. rzeczy. ....


    Od kiedy wszystko ogranicza się do pięciu. To jakiś nowa logika??
    A moja logika mówi że jednak nie wszystko, ponieważ silnik nie zapala.

    Nie napisałeś czy jest iskra..... Taki szczegół.
  • Poziom 2  
    Nie czytasz uważnie, skoro jest napisane czy jest możliwość sprawdzenia czy iskra jest w odpowiednim miejscu znaczy że iskra jest ! Podałem przykładowe rzeczy które sprawdzałem, nie rób ze mnie kompletnego laika. Specjalnie wypisałem itp. itd. rzeczy aby wykluczyć wszelkie mechaniczne możliwości i uniknąć odpowiedzi tego typu jak twoja. Interesuje mnie czy ktoś wpadł na pomysł jak sprawdzić czy moduł daje iskrę w odpowiednim miejscu i tyle w tym temacie
  • Poziom 42  
    Jaka ta iskra? Jaką szczelinę przebija? Czy więcej niż 8 mm?
    Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu. Jedyne co mogło zmienić wyprzedzenie zapłonu to ścięcie "klina".
    Ja zrobiłbym pomiary rezystancji i napięć szczytowych cewki ładującej i impulsatora (o ile jest).
  • Poziom 2  
    Czy chodzi Ci z tym przebijaniem o to by ściągnąć fajkę i zmierzyć z jakiej odległości wali iskrą do masy, czy jak ? Na świecy iskra była dobra, fioletowa. Bawiłem się z różnymi świecami, jak i z przerwą na nich i bez skutku.
  • Poziom 34  
    Kolego czym sprawdzałeś kompresję, sprawdź ją odpowiednim przyrządem (pojazd chyba już letni , z dużym przebiegiem). W przypadku wątpliwości dot. ciśnienia w cylindrze, po odkręceniu rury wydechowej sprawdź stan tłoka i cylindra, może silnik został częściowo zatarty. Nie piszesz nic o ssaniu elektrycznym tj. czy jest sprawne. Metodę sprawdzenia opisano w ww. dziale.
  • Poziom 38  
    jack63 napisał:
    Po co sprawdzać punkt zapłonu. Silnik 2T (nie napisałeś) powinien mieć stały punkt zapłonu.

    Niestety, ale silnik Morini stosowany w tym skuterze wcale nie ma stałego punktu zapłonu. Zapłon "bezimpulsatorowy".
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Kolego zamień kabelki przy cewce zapłonowej jeżeli pomylisz bieguny zapłon przestawia się iskrzy nie w tym punkcie i nie zapala sprawdzone na własnej skórze.
  • Poziom 42  
    Panowie. Nie ma co pastwić się nad porzuconym tematem.
    To czy zapłon ma stały kąt wyprzedzenia (a który tak naprawdę ma?) jest mało istotne w sytuacji gdy autor tematu nie nie potrafi sprawdzić jakości iskry ani jej położenia kątowego.
    Przyczyna pewnie jest innej natury niż elektryczna a autor przeniósł temat na inne forum.