Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW passat b5 VS Renault Megane II

Cliver 30 Maj 2011 14:56 2302 14
  • #1 30 Maj 2011 14:56
    Cliver
    Poziom 10  

    Siema!
    Mam takie pytanie jak myślicie jaki samochód lepszy Passek b5fl czy meganka II? oba w Kombiaku oczywiście

    0 14
  • #2 30 Maj 2011 16:17
    D214d3k
    Poziom 39  

    Pasek zdecydowanie. Bardziej trwały, tanie części i świetny komfort jazdy. W kilkuletnich Lagunach naprawom nie ma końca. Jest taka zasada dla kupujących auta - nie kupuj nic na "F" - Fiat, Ford, Francuz. Różnice awaryjności DEKRA dla aut 5 letnich Pasek ma o kilka procent lepsze wyniki.

    0
  • #3 30 Maj 2011 16:18
    jonas
    Poziom 19  

    Jakie silniki, jaki zakładany przebieg, ile osób będziesz tym woził, a przede wszystkim jaki budżet.

    Gdybym miał odpowiedzieć na podstawie tego, co tu napisałeś - weź czerwonego, czerwone są szybsze.

    0
  • #4 30 Maj 2011 18:32
    Cliver
    Poziom 10  

    Sory za niedopisanie

    Passat silnik 1,9 TDI 130/150 KM, przebieg dowolny, cena 25.000zł,

    Megane silnik 1,6 16V benzyna i 2,0 RS diesla, przebieg dowolny, cena 25,000

    Jak coś to bym przewoził 3 lub 4 osoby.

    0
  • #5 30 Maj 2011 18:46
    Macosmail
    Poziom 33  

    Ogólnie Passat z TDI lepszy, ale Megane II będzie zdecydowanie nowszy, a Passata nie zajeżdzonego z normalnym przebiegiem ciężko znaleźć.

    0
  • #6 30 Maj 2011 19:18
    jonas
    Poziom 19  

    Megane może być wygodniejsze (choć to sprawa subiektywna), łatwiej będzie znaleźć niezarżnięty i niekombinowany egzemplarz, bo jest znacznie mniej popularny, jest też dużo mniejsza szansa, że zainteresują się nim złodzieje.

    Passat TDI to auto nijakie, ale dobrze rozpoznane przez mechaników i niestety złodziei. Ze względu na dużą popularność w narodzie sprzedawcy knują jak mogą, wypychając na giełdy i komisy co tylko uda się wyciągnąć spod prasy. Przyda się duża ostrożność, nieufność i chłodna głowa przy poszukiwaniu "swojego" samochodu. W porównaniu do Megane za te same pieniądze będzie starsze i gorzej wyposażone.

    Wybór rodzaju paliwa powinien zależeć od zakładanych przebiegów rocznych. Do 15-20k km benzyna, powyżej diesel. Nie ma też co liczyć, że Niemiec kupił sobie diesla, żeby stał mu w garażu - realne przebiegi w kilkuletnich nawet samochodach mogą oscylować wokół 200k.

    0
  • #7 30 Maj 2011 19:26
    Macosmail
    Poziom 33  

    Nie nijakie, a opatrzone. Zresztą nijakość też jest subiektywna.

    0
  • #8 30 Maj 2011 19:35
    jonas
    Poziom 19  

    Nijakie - ani się nie prowadzi wybitnie rewelacyjnie, ani nie wygląda powalająco, ani nie jest wspaniale wyposażone w porównaniu do konkurencji, ani nie oferuje czegoś, czego nie mają inni.
    Dobre auto na taksówkę - wsiadasz, jedziesz, wysiadasz i zapominasz, czym jechałeś.

    0
  • #9 30 Maj 2011 20:05
    Cliver
    Poziom 10  

    czyli co żaden z nich tak?

    Ale jak mieli byście do wyboru to który?

    0
  • #10 30 Maj 2011 20:12
    jonas
    Poziom 19  

    Czemu akurat te dwa? Ile rocznie zamierzasz jeździć?

    Pytanie co by wybrał ktoś tam jest o tyle bezcelowe, że każdy potrzebuje samochodu do czegoś innego. Dla mnie kombi jest totalnie zbędne, diesel tym bardziej - dzieci nie mam, dużych przebiegów nie robię.

    0
  • #11 31 Maj 2011 17:26
    Cliver
    Poziom 10  

    zawsze wydawało mi sie, że diesle są oszczędniejsze, a kombi dlatego że lubie jeździć na ryby, wakacje i przewoził bym cały bagażnik sprzętu bo sedan to za mały.
    Tak po dłuższym przemyśleniu, jakie jeszcze inne samochody byście na moim miejscu kupili?
    a przebiegi to tak do 15 tys km. rocznie

    0
  • #12 31 Maj 2011 19:50
    jonas
    Poziom 19  

    Diesle są oszczędniejsze do pierwszej poważnej awarii. Wtedy, jak mawia pewien mój znajomy, świzdu-gwizdu i pieniążki poszły w ... no, nieważne. W wolnossącej benzynie jest znacznie mniejsza ilość elementów podatnych na uszkodzenie z powodu kiepskiego paliwa czy atechniczności poprzednich właścicieli, nie ma turbiny, koła dwumasowego, delikatnych wtryskiwaczy i tak dalej.

    Może jakiś Opel, Astra lub Vectra? Silniki znośne, złodziei nie kusi, koszty utrzymania nie powinny wydrenować portfela.

    0
  • #13 31 Maj 2011 21:47
    balonika3
    Poziom 36  

    Legendarny Volkswagen jest już tylko... legendą. Renault niby awaryjne, ale zależy jak się trafi. Opel też potrafi być wredny (często). A teraz napiszę coś, co dla wielu może wydać się śmieszne. Otóż kiedyś telewizor musiał być Sony. No, Panasonic uszedł w tłoku. Ale broń Boże Samsung, czy Goldstar (obecnie LG)! A dzisiaj? Dzisiaj jest na odwrót. Pora przestać patrzeć na stereotypy i nie dziwić się, że Kia przejeździła bezawaryjnie dłużej niż Audi. A kiedy dokładnie ta zmiana nastąpiła - w zasadzie nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że już nie można kierować się marką. Trzeba szukać samochodu w dobrym stanie, a co dalej, tego nie da się przewidzieć.

    0
  • #14 31 Maj 2011 23:14
    krzysiekg7
    Poziom 16  

    Cytat:
    A dzisiaj? Dzisiaj jest na odwrót. Pora przestać patrzeć na stereotypy

    Nic dodać nic ująć. To chyba najmądrzejsze słowa na ten temat jakie ostatnio słyszałem.

    Do tak małych przebiegów benzynowy silnik wydaje się rozsądniejszym wyborem.

    0
  • #15 26 Cze 2011 16:28
    Cliver
    Poziom 10  

    Dzięki wszystkim za pomoc i wybiorę Renówkę.

    0