Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zasilanie N109 Audi A6 1.9 TDI

30 Maj 2011 22:01 7819 13
  • Poziom 12  
    Witam
    Audi nie zapala brak komunikacji z silnikiem
    Po podaniu +12 na zaworek N109 zapala ( zglasza oczywiscie błąd 1237 Open or short to ground po zasileniu zaworka) i jest komunikacja

    i 532 - Batery voltage niepoprawna wartość

    Co to może być?
    przewód (czarny z białym paskiem/czarno fioletowy wchodzi do ECU na 77 pin) wiec tam powinno pojawić się +12

    U mnie nie ma przekażnika 109, jest 267 nad zespolonym przekażnikiem wycieraczek

    85 jest +15 po przekręceniu stacyjki ale nie mam masy na 86 , jak podam mase to i tak nie ma zasilania zaworka

    Pomocy
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 26  
    Widze że same problemy po tym Swapie kolega ma.tak to jest po takich przeróbkach...
    Przewód od N109 do ECU przedzwoniony?? ma przejście??
    Do sprawdzenia wszystkie 30,15 i masy na ECU w.g. schematu.
  • Poziom 12  
    ele5 napisał:
    Widze że same problemy po tym Swapie kolega ma.tak to jest po takich przeróbkach...
    Przewód od N109 do ECU przedzwoniony?? ma przejście??
    Do sprawdzenia wszystkie 30,15 i masy na ECU w.g. schematu.


    No przewód sprawdzony
    nawet podmieniłem kostke pod stacyjką, bo to ona powinna dawać mase na przekażnik
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 34  
    Skoro robiłeś swapa to tylko sam wiesz jak podłączałeś zasilanie. W A4 B6 nie ma 109 tylko 219 albo 212 - już nie pamiętam (powinien być umieszczony w plastikowej obudowie sterownika silnika - chodź nie wiem jaki wcześniej silnik swapowałeś). Na przekaźnik 219 masę podaje ECU a nie stacyjka - przynajmniej tak powinno być. Jeśli podałeś 12V na N109 to i zasilanie sterownika wtedy uzyskasz ale od tzw. "zachrystii" czyli sterownik pójdzie ale w trybie awaryjnym. 85 połącz np. zworką z 87 na przekaźniku 219 lub 212 i wtedy sprawdź zasilanie na N109 (ale już bez zasilania na "krótko").
  • Poziom 12  
    Sztomel napisał:
    Skoro robiłeś swapa to tylko sam wiesz jak podłączałeś zasilanie. W A4 B6 nie ma 109 tylko 219 albo 212 - już nie pamiętam (powinien być umieszczony w plastikowej obudowie sterownika silnika - chodź nie wiem jaki wcześniej silnik swapowałeś). Na przekaźnik 219 masę podaje ECU a nie stacyjka - przynajmniej tak powinno być. Jeśli podałeś 12V na N109 to i zasilanie sterownika wtedy uzyskasz ale od tzw. "zachrystii" czyli sterownik pójdzie ale w trybie awaryjnym. 85 połącz np. zworką z 87 na przekaźniku 219 lub 212 i wtedy sprawdź zasilanie na N109 (ale już bez zasilania na "krótko").


    Ja mam w tej A6 C5 przekazniki tak samo jak w pasacie C5 219 i 370+ 373 w tej puszcze sterownika. 219 ma 5 stykow 86, 87, 87a , T no i oczywiscie 30

    87 na tym przekazniku jest pradowy po zwarciu z 30 wiec to chyba zly pomysl laczyc go z masa
  • Poziom 34  
    Racja : 30 połącz z 87 - wtedy N109 dostanie zasilanie bez aktywowania trybu awaryjnego.
  • Poziom 12  
    Podłączone 87 z 30 i dupa nie ma napiecia na zaworku, tylko nastawnik klepie!

    Brak masy na tym brazowo zielonym kablu 86 po przekreceniu stacyjki i dlatego przekaznik nie działa

    Dodano po 2 [godziny] 26 [minuty]:

    Autko jezdzilo do czasu zapowietrzenia ukladu paliwowego

    miało tylko błąd 626 lampki śiec żarowych

    tylko po co ten +30 wchodzi do sterownika na 19tym pinie i wychodzi na 77 ?
    cała wiązka przełożona z paska ze sterownikiem wiec napewno nic nie jest pomieszane

    Dodano po 2 [godziny] 33 [minuty]:

    po tym zmostkowaniu przekaźnika pokazuje mi

    532- battery voltage incorect sygnal
    17978 - Enine control module blocked Intermitent
    626 - Glow plug indicator light K29 Intermitent or short too ground

    Może to wam coś powie bo JA już trace głowe

    Sterownik w innym Aucie śmiga,

    Przewody od stycznika do ECU i z ECU do zaworka przedzwonione
  • Poziom 12  
    Dzisiaj naładowałem aku
    bo niepokoji mnie ten błąd 532 - niepdawidłowe napięcie
    NO i niestety nic sie nie zmieniło jeszcze dowalił sie jakis błąd czujnika cieczy chłodzącej
    522 i 539 temp paliwa, 542- G80 sensor :)

    Kosmos

    W Sobote wciągne mu inną wiązke na silnik
  • Poziom 12  
    Sztomel napisał:
    Racja : 30 połącz z 87 - wtedy N109 dostanie zasilanie bez aktywowania trybu awaryjnego.


    Dzisiaj podłączyłem zaworek z +15 po stacyjce i o dziwo kontrolka świec żarowych zapaliła się na chwile jak powinna, ale silnika nie udało się uruchomić

    Czy zaworek musi być zasilany wcześniej? bo jak dam mu +30 z aku pali bez problemu
  • Poziom 26  
    Ewidentnie coś nie gra z zasilaniem na sterownik.Lub już częściowo uwalony sterownik.Żadne masy nie idą ze stacyjki!!! To pamiętaj. Sądząc po tym co czytam to troszkę siły na zamiary.. Ale spoko zawsze trza sobie pomagać ,tyle że w twoim przypadku....trudno bo to przeróba na maxa.nic z tego że wiącha od paska b5 jak nie umiejętnie podłączona.To trudne i zaawansowane dla wielu z nas. CIEKAWE co na to ABS? lub (ESP), klima?? Pewnie jatka na maxa. Brak komunikacji itd...Nie podbija obrotów na włączonej.
  • Poziom 12  
    ele5 napisał:
    Ewidentnie coś nie gra z zasilaniem na sterownik.Lub już częściowo uwalony sterownik.Żadne masy nie idą ze stacyjki!!! To pamiętaj. Sądząc po tym co czytam to troszkę siły na zamiary.. Ale spoko zawsze trza sobie pomagać ,tyle że w twoim przypadku....trudno bo to przeróba na maxa.nic z tego że wiącha od paska b5 jak nie umiejętnie podłączona.To trudne i zaawansowane dla wielu z nas. CIEKAWE co na to ABS? lub (ESP), klima?? Pewnie jatka na maxa. Brak komunikacji itd...Nie podbija obrotów na włączonej.


    Audi C5 / Pasek B5 to ta sama generacja wszystko pasuje plug/play :) wszystkie wtyczki ( piny nawet kolory kabli takie same) jezdzilem tym autem bez problemu jakies 500 km i wszystko gralo

    ABS to osobny uklad jak podasz zasilanie to musi dzialac ,ESP to tylko bardziej rozwiniety sterownik pompy

    Sprawdze jeszcze dzisiaj cos i dam znac
  • Poziom 26  
    No zgoda że plug/play. Ale sam widzisz że coś nie gra. Takie "dziwne" usterki normalnie nie mają miejsca.
  • Poziom 15  
    Kolego sprawdź przekaźnik 219 u mnie był on umieszczony na podszybiu os strony kierowcy pod komputerem dodam, że u mnie było tam pełno wody bo jakiś debil prze demontazu osłony komputera połamał plastyk i uszczelka już nie mogła spełniać swoich właściwości. Dodam że po podłaczeniu pod kompa wywalał mnóstwo błędów łącznie z czujnikami temp.
  • Poziom 12  
    Spoko przekaznik jes OK

    Odkrylem dzisiaj ze mam 20-50 OHM oporu na masie pomiedzy - aku a blokiem silnika
    To chyba za duzo, dzisiaj polacze to i dam znac