Witam problem z włączaniem zimnego silnika powrócił.
Jak za pierwszym razem lekko "przygazować"(nie za dużo) nieraz uda się że zaskoczy dusząc się przy tym klekocząc wchodzi na obroty trochę postęka, trochę popracuje lekko dodając "gazu" jakby się rozgrzeje lub coś przedmucha, załącza się pompa dodatkowego powietrza ale niepewnie jak silnik wejdzie na obroty to pięknie pompuje (jeśli bez gazu to silnik włącza się na chwilę i gaśnie) , a potem to kręcenie rozrusznikiem dobrych parę minut (problem jest tylko gdy silnik jest zimny).
W międzyczasie wyskoczył błąd 47 ale częściej go nie ma niż jest.
Co to może być ? , od czego zacząć aby nie rozbierać niepotrzebnie, trochę poczytałem i myślałem o zdjęciu przepustnicy, egr, przeczyszczeniu tego wszystkiego może w dolocie do kolektora jest nieszczelność jakieś inne propozycje,
czy czujni temperatury płynu (dwużyłowy do komputera) też może dawać takie objawy chociaż wygląda na sprawny(rano mierzyłem miernikiem na zimnym silniku-oczywiście temperatura otoczenia około 20 stopni wskazywał około 300 ohm)
Jak za pierwszym razem lekko "przygazować"(nie za dużo) nieraz uda się że zaskoczy dusząc się przy tym klekocząc wchodzi na obroty trochę postęka, trochę popracuje lekko dodając "gazu" jakby się rozgrzeje lub coś przedmucha, załącza się pompa dodatkowego powietrza ale niepewnie jak silnik wejdzie na obroty to pięknie pompuje (jeśli bez gazu to silnik włącza się na chwilę i gaśnie) , a potem to kręcenie rozrusznikiem dobrych parę minut (problem jest tylko gdy silnik jest zimny).
W międzyczasie wyskoczył błąd 47 ale częściej go nie ma niż jest.
Co to może być ? , od czego zacząć aby nie rozbierać niepotrzebnie, trochę poczytałem i myślałem o zdjęciu przepustnicy, egr, przeczyszczeniu tego wszystkiego może w dolocie do kolektora jest nieszczelność jakieś inne propozycje,
czy czujni temperatury płynu (dwużyłowy do komputera) też może dawać takie objawy chociaż wygląda na sprawny(rano mierzyłem miernikiem na zimnym silniku-oczywiście temperatura otoczenia około 20 stopni wskazywał około 300 ohm)