Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF III 1.6 75 KM 1994 - przebieg 230000 czy opłaca się zakładać LPG?

pitermxa 31 Maj 2011 13:46 7576 13
  • #1 31 Maj 2011 13:46
    pitermxa
    Poziom 17  

    Witam,
    Mam pytanie do osób zorientowanych w temacie zakładania gazu.
    Czy opłaca się założyć gaz do takiego autka?
    Silnik w dobrym stanie, troche zaczyna go brać korozja (tylnia klapa i progi)
    Czy golf III z takim przebiegiem będzie dobrze funkcjonował z instalacją lpg?
    W tej chwili pali mi ok 9 l (miasto/trasa 50/50) więc sporo...
    Autko sprawuje się dobrze.

    Dodano po 1 [godziny] 57 [minuty]:

    jeszcze tylko dopisze, ze robie jakieś 500 KM miesięcznie

    Dodano po 22 [minuty]:

    ewentualnie przy zmianie auta, jakie są koszty przełożenia instalacji?

    0 13
  • #2 31 Maj 2011 14:51
    kindlar
    Poziom 38  

    Ile zamierzasz nim jeszcze jeździć? Czy dasz czas instalacji żeby się zwróciła. Przy zakładaniu używanej instalacji do auta to chyba przeglądy co pół roku.

    0
  • #3 31 Maj 2011 15:10
    pitermxa
    Poziom 17  

    chciałem pojeździć 2-3 latka i ewentualnie przenieść instalację do innego auta.
    np jakiejś octavi z 2005r. To chyba byłby ta same generacja gazu?
    O co chodzi z tymi przeglądami co pół roku? Trzeba cały samochód przeglądać? Tylko instalacje? Czy po przełożeniu instalacji trzeba ją przeglądać do pół roku dożywotnio? Jakie są koszta tych przeglądów?

    0
  • #4 31 Maj 2011 15:35
    robokop
    Moderator Samochody

    pitermxa napisał:
    chciałem pojeździć 2-3 latka i ewentualnie przenieść instalację do innego auta.
    Zapomnij o takiej opcji - przepisy zabraniają przekładania instalacji.
    Cytat:

    np jakiejś octavi z 2005r. To chyba byłby ta same generacja gazu?

    Zapewniam że nie. O ile stary stary silnik może działać z czymkolwiek (1/2/3/4 generacja), o tyle ten z 2005 już nie (elektronika silnika będzie się buntować).
    Cytat:

    O co chodzi z tymi przeglądami co pół roku? Trzeba cały samochód przeglądać?
    Kto Tobie takich bzdur naopowiadał? Przegląd raz do roku, standardowo, w międzyczasie co najwyżej przeglądy gwarancyjne instalacji.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pitermxa napisał:

    jeszcze tylko dopisze, ze robie jakieś 500 KM miesięcznie

    Daruj sobie tą instalację gazową w tym aucie. Doprowadź do kultury układ sterowania silnika, wyjdzie dużo taniej.

    0
  • #5 31 Maj 2011 15:44
    pitermxa
    Poziom 17  

    Cytat:
    Daruj sobie tą instalację gazową w tym aucie. Doprowadź do kultury układ sterowania silnika, wyjdzie dużo taniej.

    Czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie (np w Łodzi) możnaby odpowiednio nastawić sterowanie silnika i ile by to mniej więcej wyniosło (ewentualnie o ile obniżyło się spadalnie)?

    1
  • #6 31 Maj 2011 15:47
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie nastawić, tylko naprawić, a ile by palił to już tylko od sposobu eksploatacji zależy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    pitermxa napisał:

    Czy mógłbyś podpowiedzieć gdzie (np w Łodzi) możnaby odpowiednio nastawić sterowanie silnika
    Nie.
    Ceny też nie znam - zależy od zakresu naprawy.

    0
  • #7 31 Maj 2011 15:58
    pitermxa
    Poziom 17  

    Czy każdy porządny mechanik mający podłaczenie do komputera pokładowego powinien potrafić naprawić ten układ sterowania silnikiem?

    Dodano po 53 [sekundy]:

    Pytając przez telefon tak mam nazwać tą czynność? Naprawa układu sterowania silnikiem?

    0
  • #8 31 Maj 2011 18:52
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie, masz powiedzieć że za dużo pali. Dziewięć litrów to trochę za dużo.

    -1
  • Pomocny post
    #9 31 Maj 2011 21:56
    balonika3
    Poziom 36  

    robokop napisał:
    Nie, masz powiedzieć że za dużo pali. Dziewięć litrów to trochę za dużo.
    A skąd wiesz jak on jeździ? Ja miałem takie spalanie w maluchu dwadzieścia lat temu, jak myślałem, że świat do mnie należy :D.

    1
  • #10 01 Cze 2011 08:05
    pitermxa
    Poziom 17  

    Jeżdże raczej spokojnie... Ale od czasu do czasu trzeba przygrzać po garach żeby kogoś wyprzedzić. Ale to raczej sporatyczne. Czytałem w różnego rodzaju specyfikacjach, że mój golf pali średnio (50/50 trasa miasto) 8 l. Więc uznałem, że skoro samochód ma już te 17 lat, to może spalać ten literek więcej, dlatego nie kombinowałem z regulacją spalania, ale skoro mówisz, że da się to wyregulować (naprawić) i gra jest warta święczki to może warto spróbować.
    Czy ewentualnie może ktoś potwierdzić tezę kolegi robokop'a?

    0
  • Pomocny post
    #11 01 Cze 2011 08:12
    jacekko0
    Poziom 31  

    Poszukaj kalkulatora LPG i sam w przybliżeniu ocenisz.

    0
  • #12 02 Cze 2011 10:47
    Lord_W
    Poziom 12  

    Szybko licząc wyszło mi, że robiąc przez 3 lata po 500km miesięcznie zaoszczędzisz jakieś 3k na paliwie, więc odliczając koszt instalacji powiedzmy 2k wyjdziesz 1k do przodu, mam nadzieję, ze się nie machnąłem nigdzie :). Dodatkowo uwzględnij koszt przeglądu, o ile dobrze pamiętam przegląd auta z gazem jest 80zeta droższy. Najlepiej sam sobie to policz i zadecyduj czy Ci się to opłaca. Ja mam golfa z 1995 roku, silnik 1.6 AEK 100KM, obecnie ma przejechane 270tkm, z czego ponad 100tkm na gazie i jak do tej pory śmiga a pałowany jest często, ale już powoli słychać silnik, a i olej też już bierze. Nie sprawdzałem ile beny pali ale gazu pali ok 10-10.5l/100km w cyklu mieszanym z naciskiem na miejski.

    0
  • #13 02 Cze 2011 14:31
    pitermxa
    Poziom 17  

    A wykonywał ktoś naprawę tego sterowania silnikiem? jakie to daje efekty przeciętnie?
    Czy warto w to inwestować?
    No ja obliczyłem, ze zwróci mi się w 3cim roku użytkowania...

    Pytałem w zaufanym serwisie LPG założenie isntalacji do mojego golfika to ok 1500 PLN więc chyba biore:)

    0
  • #14 02 Cze 2011 14:35
    robokop
    Moderator Samochody

    pitermxa napisał:
    A wykonywał ktoś naprawę tego sterowania silnikiem? jakie to daje efekty przeciętnie?

    Właściwe - samochód dostaje tyle paliwa ile powinien. Zamykam wątek - nigdzie nie dojdziemy, biorąc pod uwagę zamiar maksymalnych oszczędności autora.

    0