Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra f 1.6 x16szr nie odpala

ladacoRRRrrr 31 Maj 2011 11:42 2990 5
  • #1 31 Maj 2011 11:42
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Posiadam opla astrę 1.6 8v x16szr.
    Od samego początku zmagam się z jego naprawą i do tej pory nie udało się to do końca.
    Pozostał problem z odpalanie. Mianowicie czasem jak przekręcę kluczyk to auto szybko odpala i wszystko jest ok ale innym razem albo nie odpala albo ma obroty w granicach 100-500 (od samego początku i nie zależnie od temperatury). Często wówczas muszę odpalać z wciśniętym pedałem gazu i nie pozwolić by obroty spadły bo zgaśnie. Problem z obrotami zazwyczaj ustępuję po kilkuminutowej jeździe.
    Ostatnio przy wysokich temperaturach miałem również problem z obrotami, które zatrzymywały się na poziomie 1200 lub 1500, a czasem 2500.
    Jeżeli chodzi o naprawy to byłem u kilku mechaników i nic to nie dało.
    Wymieniono lub sprawdzono: silnik krokowy, świece, przewody, cewkę, potencjometr przepustnicy, czujnik temperatury, zrobiono czyszczenie przepustnicy.
    Po długich poszukiwaniach na forach zastanawiam się nad czujnikiem hall, ale nie jestem na tyle obeznany w mechanice by to potwierdzić.
    Z góry dziękuję za pomoc.

    0 5
  • #2 31 Maj 2011 20:08
    Pascalt
    Poziom 22  

    A ja bym jeszcze raz dobrze sprawdził/wyczyścił/podmienił silniczek krokowy biegu jałowego, bo objawy idealnie na niego wskazują.
    Jakby padł czujnik halla nie byłoby informacji o prędkości/położeniu wału, więc nie byłoby tak naprawdę niczego...

    Moderowany przez robokop:

    Skoro na oczy tego auta nie widziałeś, to po co bzdury wypisujesz? Ostrzeżenie - tam nie ma czegoś takiego jak czujnik Halla.

    0
  • #3 31 Maj 2011 20:13
    robokop
    Moderator Samochody

    Nie ma tam czegoś takiego jak czujnik Halla, to auto z zapłonem bezrozdzielaczowym, za to z czujnikiem położenia wału korbowego - indukcyjnym. Zmień warsztat - po co idiota czyści przepustnice w monowtrysku? Dalej, podgląd parametrów rzeczywistych widzianych przez sterownik silnika - położenie przepustnicy, temp. silnika, wskazanie MAP-a.

    0
  • #4 04 Cze 2011 23:03
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Czujnik temperatury był już wcześniej podmieniany i bez rezultatu.
    Potencjometr przepustnicy nowy i też nie pomogło.
    Dodam, że posiadam lpg. Ostatnio nasiliły się problemy z wysokimi obrotami.
    Jak wracałem to było pomiędzy 1100 -1500 i na odcinku 40 nie spadły do normy.
    Nie wiem czy to jest związane ze sobą ale dzieje się tak zarówno na benzynie jak i lpg.
    Jeżeli ma ktoś jeszcze jakiś pomysł to będę bardzo wdzięczny.

    0
  • #5 05 Cze 2011 07:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 09 Cze 2011 11:13
    ladacoRRRrrr
    Poziom 8  

    Witam,
    Problem z odpalaniem auto miało jeszcze przed gazem, natomiast wysokie obroty dopiero od niedawna. Gaz został wprawiony około rok temu.
    Potencjometr przepustnicy został wymieniony na nowy (podobno).
    Wciąż próbuję znaleźć usterkę ale ja mechanikiem nie jestem, a zanni mi mechanicy rozkładają ręce.

    0