Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
RenexRenex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

RENAULT TWINGO 2000 Nie działa centralny z pilota, brak części w pilocie.

31 Maj 2011 13:43 12056 13
  • Użytkownik usunął konto  
  • RenexRenex
  • Poziom 12  
    Antena odpowiada tylko za immo. Bez niej pilot powinien hulać... w renówkach lubią piloty padać, wtedy cewka nie wysyła sygnału, nie rozbraja immo. Wywala się cewkę a wstawia transponder. Być może ktoś szukał przyczyny nie w pilocie i namieszał coś w centralce ale to tylko teoria. Znając życie brak cewki i problem z centralką się zazębiają.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Najczęstszą przyczyną problemów z pilotami samochodowymi są mikropęknięcia mocowań baterii. Od tego zaczął bym sprawdzanie.
  • RenexRenex
  • Poziom 27  
    Ja bym nie czepił się centralki.Jeden z moich przedmówców napisał że brak anteny i problemy z centralnym się zazębiają -Otóż wcale nie. Odkąd tylko pamiętam to problemem w tych pilotach były anteny i wówczas niezależnie od pracy centralnego zamka następowały problemy z odpaleniem samochodu.Myślę że tak było w tym przypadku dlatego ktoś cewkę zastąpił transponderem. Co do samej obsługi pilotem zamka centralnego chciałbym zadać pytania następujące:
    1.Pilot w nadaje sygnał ?
    2.Na jakiej częstotliwości ?
    3. Czym i jak to zmierzyłeś ?
    Myślę że szukanie centralki i grzebanie w niej to strata czasu . Z przycisku wszystko funkcjonuje prawidłowo więc centralka steruje pracą zamka . Przyjrzyj się pilotowi
  • Poziom 12  
    Używają stwierdzenia "się zazębiają" miałem na myśli, że ktoś tam już kombinował. Pilot nie działał to walczył z centralką a wina była w cewce jak z resztą napisałem w pierwszym poście. Wydaje mi się jednak, że występuje też problem z centralnym skoro z klucza zamykając zamyka tylko jeden zamek a nie komplet...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Tylko dokonując pomiaru częstotliwości nadawania sygnału możesz powiedzieć czy pilot nadaje sygnał czy nie . Fakt migania czerwonej diody nie świadczy o tym że pilot jest sprawny . Może masz Uszkodzony dekoder sygnału (USC) w Pilocie a może masz uszkodzony obwód rezonansowy odpowiadający za przesłanie sygnału na określonej częstotliwości ? w obu przypadkach dioda będzie mrugać po naciśnięciu na przycisk pilota a pilot nie będzie działał
    Naprawdę nie ruszał bym centralki na twoim miejscu. Żeby wykluczyć pilota musisz być pewien że jest sprawny , że nadaje sygnał jak w twoim przypadku 433, 8MHZ,i że bateria nie traci kontaktu z płytką pilota , bez tego ta naprawa jest trochę bezsensu . Jak na razie żaden z postów w tej dyskusji nie przekonał mnie o tym że uszkodzenia należy szukać w centralce. Za to fakt modyfikacji pilota ( zamiana cewki na transponder ) świadczy o tym że problemy wcześniej z nim występowały,dalej szukał bym uszkodzenia w pilocie.Wizualna ocena nie zawsze pokaże ci uszkodzenie
  • Poziom 12  
    Hans30 napisał:
    Tylko dokonując pomiaru częstotliwości nadawania sygnału możesz powiedzieć czy pilot nadaje sygnał czy nie . Fakt migania czerwonej diody nie świadczy o tym że pilot jest sprawny . Może masz Uszkodzony dekoder sygnału (USC) w Pilocie a może masz uszkodzony obwód rezonansowy odpowiadający za przesłanie sygnału na określonej częstotliwości ? w obu przypadkach dioda będzie mrugać po naciśnięciu na przycisk pilota a pilot nie będzie działał
    Naprawdę nie ruszał bym centralki na twoim miejscu. Żeby wykluczyć pilota musisz być pewien że jest sprawny , że nadaje sygnał jak w twoim przypadku 433, 8MHZ,i że bateria nie traci kontaktu z płytką pilota , bez tego ta naprawa jest trochę bezsensu . Jak na razie żaden z postów w tej dyskusji nie przekonał mnie o tym że uszkodzenia należy szukać w centralce. Za to fakt modyfikacji pilota ( zamiana cewki na transponder ) świadczy o tym że problemy wcześniej z nim występowały,dalej szukał bym uszkodzenia w pilocie.Wizualna ocena nie zawsze pokaże ci uszkodzenie


    jezeli centralka z klucza raz otwiera wszystkie zamki a raz tylko jeden, w którym akurat jest klucz to NIE moze być wina pilota. Nie znaczy to ze pilot jest sprawny ale ze problem z centralnym zamkiem wystepuje. Nie zmienia to faktu, ze sprawdzenie czy pilot wysyla sygnal jest nieuniknione.
  • Poziom 14  
    Witam.
    Niewiem czy to nadal aktualny temat, bo nie zamknięty ale chciałbym pomóc na przyszłość. Żeby sprawdzić sygnał z pilota czy wychodzi (nadaje), to najprostrzą i najtańszą metodą jest sprawdzić odbiornikiem radiowym ustawionego na pasmo AM
    i zblirzyć pilot w okolicach anteny, która jest wewnątrz radia.
    Jeśli pod wpływem naduszenia przycisku na pilocie usłyszymy w radiu tzw. i charakterystyczne brzęczenie, czaski, czy jak to nazywają zakłucenie, to pilot nadaje prawidłowo. Natomiast jeśli nadusimy i nic nie usłyszymy w radiu, to może świadczyć o wewnętrznym uszkodzeniu z któryś elementów nadajnika. Ja czasami dostaję do naprawy piloty samochodowe i tylko w ten sposób sprawdzam i jest ok.
    Ps. Jeśli naciskasz na przyciski to dioda świeci za każdym razem? Jeżeli nie, to wymień profilaktycznie także przyciski. Zdarza się też tak ale rzadko, iż przyciski fałszywie działają. Nie potrafię tego opisać ale też miałem takie przypadki. Sprawdz także czy nie masz zimnych lutów bo to także częsta przyczyna.
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Odświeżę temat pacjent twingo 2001 z centralnym zamkiem. Dziś uszkodził mi się pilot obudowa była już dość mocno zużyta, że po wciśnięciu guzika w środku odpadł włącznik oraz bardzo mały opornik.
    Nie chcę już naprawiać tego pilota. Immo mam rozłączone więc auto odpala na samym grocie ale brakuje mi teraz centralnego zamka z pilota. Pytanie mam do was jeśli zakupie używkę kluczyk od drugiego takiego twingo da radę go zakodować by działał centralny zamek? Jeśli tak jaka jest procedura jego kodowania?
    Teraz auto zamykam i otwieram z kluczyka ale z kluczyka centralny też nie działa muszę drzwi pasażera osobno przez wkładkę kluczyć i otwierać.
    Z góry dzięki za odp
  • Poziom 13  
    Ostatecznie nie dorabiałem drugiego kluczyka. Reaktywowałem swój uszkodzony.
    U mnie przy upadku z płytki (strzałka na zdj)
    Odpadł kondensator smd.
    Dokupiłem kondensator za 30gr w elektronicznym i dolutowałem. Pilot chodzi.
    Jakbyś kodował bliźniaczy kluczyk od drugiego twingo daj znać bo ciekawy jestem. Pytałem kilku znawców i tych co trudnią się w renówkach, że się nie da.
    RENAULT TWINGO 2000 Nie działa centralny z pilota, brak części w pilocie.
    Moderowany przez CameR:

    Poprawiłem sposób zamieszczenia zdjęcia (bez linku)

  • Poziom 18  
    Nie ma możliwości przyuczenia używanego pilota. Najprościej i najtaniej jest dołożyć
    dodatkowy moduł centralnego zamka z dwoma pilotami.