Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik zaburtowy Mercury 5 KM , dwusuw, nie odpala

31 Maj 2011 19:57 21033 22
  • Poziom 11  
    Proszę o radę -Silnik zaburtowy Mercury 5 km dwusuw nie odpala. Kilka dni po zakupie używanego silnika palił ładnie. Podczas pracy zaczęły spadać powoli obroty i za kilka sekund silnik zgasł. Przy ponownym odpalaniu nieraz strzeli w wydech. Iskra jest, świeca mokra, klina nie zerwało.
    Za rade z góry dziękuje.
  • MetalWork
  • Poziom 21  
    Na początek proponuję wymienić świecę na nową. To że po wykręceniu świecy między jej elektrodami przeskakuje iskra wcale nie oznacza, że w cylindrze również jest iskra, zwłaszcza, że świeca jest mokra. Zapłon nie przestawiony?
  • Poziom 35  
    Sprawdź stan pływaka w gaźniku, może jest dziurawy i "tonie", dając w ten sposób wysoki poziom paliwa. Moim zdaniem dlatego silnik nie może zebrać się na obroty i zalewa świecę. Sprawdź również czystość filtra powietrza.
  • Poziom 11  
    Świeca nowa, gaźnik czysty , pływak ok. Po zdemontowaniu gaźnika w komorze pływakowej było paliwo na 2/3 wysokości .

    Wlewanie strzykawką paliwa przez otwór świecy nic nie zmienia- silnik nieraz strzeli w wydech ( iskra jest ) . Nieraz podczas próby odpalania z wydechu idzie dym w bardzo małych ilościach. Świeca mokra od benzyny.
  • Poziom 9  
    silnik 2 suwowy to najprostrzy silnik jaki ktokolwiek i kiedykolwiek wymyslił. z tego co piszesz palowo dostaje, iskra jest wiec pozostaje pytanie czy ta iskra jest w odpowiednim momencie. sprezane mysle ze jest bo nie wydaje mi sie ze podczas pracy nagle cos sie z nim stało.. chyba ze silnik sie troche przytarł i wybuch mieszanki palowowo powietrznej nie daje rady na tyle szybko obracac wałem zeby mogł samodzielnie pracowac...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na jakim paliwie wcześniej palił a na jakim odpalasz teraz? Czy paliwo, na którym palił wcześniej pochodziło od sprzedającego a teraz odpalasz na benzynie zgodnej z zaleceniami producenta?
  • MetalWork
  • Poziom 11  
    Przestawienie zapłonu niemożliwe- czujnik zapłonu przykręcony do obudowy na stałe bez możliwości regulacji.
    Paliwo od początku było zakupione osobiście i jeden miesiąc na nim pływałem.

    Silnik ten w tamtym roku spadł na ziemię z jednego metra.
  • Poziom 21  
    Wg mnie ewidentnie tu nawala zapłon. Skoro przestawienie zapłonu odpada, świeca też, to zostaje moduł i cewka WN Chyba że to platyna. Jaki jest kolor iskry? Rozumniem że mieszaka z olejem jest ok.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    zorro1 napisał:
    Podczas pracy zaczęły spadać powoli obroty i za kilka sekund silnik zgasł.


    Zatem trzeba go rozebrać. Pewnie przytarty.
  • Poziom 8  
    a chłodzenie było? Bo właściwie jedyna opcja na przytarcie i najczęstsza za razem w tych silnikach to brak chłodzenia.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Albo smarowania!
  • Poziom 8  
    o oleju raczej wszyscy pamiętają, za to o chłodzeniu... oj nie wszyscy sprawdzają czy stróżka wody leci z silnika czy nie. Faktycznie jedyna było nieporozumieniem w poprzednim poście. Natomiast najczęstsza zdecydowanie.
  • Poziom 11  
    Stróżka wody leciała ,oleju nie oszczędzam.
    Jak by się przytarł to chyba czuł bym przy odpalaniu opór?
    Jutro sprawdzę kompresje.
    Silnik ten ma za gaźnikiem jakieś membrany (zawory) - Czy ktoś może wyjaśnić ich działanie.
  • Poziom 42  
    Jest to zawór membranowy. Działa jak dioda. Pozwala tylko na dopływ mieszanki paliwowo-powietrznej do karteru. Pozwala na wykorzystanie zjawisk falowych przepływu. Dzięki niemu mamy lepsze napełnianie karteru w stosunku do przepływu sterowanego tłokiem, a przez to więcej mieszanki może ulec spaleniu i silnik rozwija większą moc. To tak ogólnie. Więcej możesz sam przeczytać w necie.
    Sprawdź iskrę na samym kablu WN. Bez fajki do masy. Powinna skakać na min 8 mm. Jeżeli nie to problem z układem zapłonowym.
    Jak będziesz sprawdzał zapłon zajrzyj pod prądnicę i sprawdź simmering!
    O gaźniku pisali koledzy, a ja zwrócę uwagę na wydech. To w 2T super ważna sprawa. Czy nie jest przytkany. Kiedy był ostatnio czyszczony?
    Czy napęd śruby nie blokuje silnika?
    Ostatnia sprawa: upadek. Czy na 100% nic nie zostało uszkodzone/przygięte/pęknięte. Często się wydaje że nic się nie stało, a zonk się już czai. Znam przypadek zatarcia skrzyni biegów w Ducato przez wyciek oleju po roku od niegroźnie wyglądającej stłuczki.
  • Poziom 11  
    Wydech odetkany nawet zabardzo bo jak silnik strzelił w wydech to wyleciała zaślepka znajdująca się na kolumnie w połowie jej długości i spaliny mają swobodny wydech.
    Silnik "odpalam" na biegu jałowym (na luzie ).
  • Poziom 42  
    Nie obraź się że zapytam: Chcesz naprawić ten silnik czy napisałeś na forum aby się trochę z nami podrażnić i poprzekomarzać???
    Dostałeś kilka propozycji diagnostycznych. Wygląda że nie wykorzystałeś żadnej i tylko je zbijasz lub lekceważysz.
  • Poziom 11  
    Sprawdziłem kompresję i okazało się że jest za słaba. Zdjąłem głowice , uszczelka uszkodzona, jak wymienię to napiszę czy silnik odpalił.

    Przy okazji - czy ktoś może podać jakiś namiar na rysunki lub w ogóle jakąś dokumentację techniczną tego silnika, może ktoś ma taki silnik i może wrzucić zdjęcie mechanizmu włączania biegów. Za pomoc z góry dziękuję.
  • Poziom 11  
    Po wymianie uszczelki pod głowicą silnik odpalił, ale nie na długo. Przepłynąłem 500 metrów na maksymalnym gazie ale obroty były małe. Po zgaszeniu silnik już nie odpalił. Kompresja jest. Może wywaliło dolny simering ? Ale rozkręcenie silnika trochę potrwa .Czy jest jakiś inny sposób na sprawdzenie simeringu bez rozkręcania silnika ?
  • Poziom 27  
    Jest. sprawdzenie szczelnosci silnika przy pomocy sprzetu serwisoego :P .
  • Poziom 11  
    Wreszcie odnalazłem ostateczną przyczynę. Klin sprawdzałem na samym początku i pewnie za słabo przykręciłem koło zamachowe. Po wymianie uszczelki pod głowicą byłem pewny że klin na wale jest cały bo sprawdzałem go na samym początku. ale on ścioł się po wymianie uszczelki pod głowicą. Klin wymieniłem i silnik odpalił.

    http://www.youtube.com/watch?v=L4-BQhT9ppE

    Przy okazji tego tematu - czy woda wylatująca z tyłu po dłuższej pracy silnika powinna być gorąca , bo u mnie leci wciąż zimna. A może jest jakaś regulacja ?
  • Poziom 5  
    Witam.Mam pytanie ,kupiłem łódź z silnikiem Mercury 50. Próbuje go odpalić ale bez rezultatu. Sprawdzałem i brakuje iskry .Czy jest ktoś kto miał ten sam problem i może mi podpowiedzieć od czego zacząć . :?: :?:
  • Poziom 5  
    Czesc.Bardzo dziekuje ale jest problem bo nie mieszkam w Polsce.Ale wysle ci wiadomosc na mail odnosnie numeru Tlf :D