Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 2,5 TD wymiana nastawnika EDC na HDK

31 Maj 2011 22:15 5130 5
  • Poziom 31  
    ECU 0281001181. Czy po wymianie nastawnika konieczna jest wymiana ECU? Słyszałem coś o przeprogramowaniu. Jakie to są procedury?

    Może ktoś powiedzieć jakiego szukać? (numer) w przypadku zmiany.
  • Poziom 2  
    wymiana na hdk raczej odpada musialbys wymieniac ecu i wiazke kabli, nie wiem czy to sie oplaca, brat ma tez edc i problem z nim bo na jalowym lubi gasnac
  • Poziom 11  
    Aby zmienić typ nastawnika, musisz zmienić ECU na współpracujący z daną pompą (inny sygnał generowany dla komputera, nie da się tego "przeprogramować", a przerabiać nie ma raczej sensu, o ile by ktoś zrobił). Pompy o numerach 993 i 995 to potencjometryczne EDC, 994 to indukcyjny HDK, pompy są zamienne (993 i 994, 995 z tego co pamiętam nie, inne mocowania, więc nie w każdym silniku zrobisz). Z wiązką bywa różnie (zależnie od komputera), wtyczki jeśli się różnią to niestety wiązka również do wymiany.

    W przypadku zmiany na HDK dochodzi jeszcze kwestia EWS (w e34 seryjnie od 1994 r. a więc w sumie w każdym HDK jest immo). Zatem jak zmieniasz komputer, dochodzi kwestia pastylki kluczyka, anteny w stacyjce, modułu EWS - ewentualnie można to zabezpieczenie usunąć całkiem. EWS I był od 1994 a EWS II był od 01.1995 montowany we wszystkich BMW e34, zatem każdy komputer od nastawnika HDK ma immobiliser (jeśli się mylę, to różnica może dotyczyć e36, które mniej znam).

    W praktyce nie znam jeszcze opisanego i wiarygodnego przykładu takiej modyfikacji. :/ Inna kwestia dlaczego chcesz to zmieniać.

    Pzdr.
  • Poziom 31  
    Walczę jeszcze, idzie ku końcowi. Zdobyłem ECU EDC z 94r bez immo. Pompa kombinowana pompiarz złożył mi 995 na nastawniku indukcyjnym dlatego podejdzie do tego silnika. Zostało mi powalczyć z kablami bo pinologia inna.

    Zmieniam dla tego bo nastawnik potencjometryczny nadawał się na śmietnik. Tak postanowił znajomy bo to jego auto.

    Dam relacje co i jak jak będzie już po. Nie powiedziałem że przedtem auto było u mechanika który hmm ciężko powiedzieć te słowa.
  • Poziom 11  
    Najgorzej poprawia się po kimś, kto robił po omacku...

    Co do nastawnika ciekaw jestem, bo póki co wszystkie przypadki które znam i które są opisane na forach, w jakimś miejscu się zatrzymują i słuch po nich znika. :/

    Najgorsze jest to, że nastawniki EDC już od zeszłego roku nie są produkowane, a to co zostało to tylko leżaki. Z drugiej strony sprawdzić należy co z nastawnikiem - sporo przypadków falowania wynika nie z jego winy, a czasami tylko z zabrudzenia (jeśli ścieżka jest cała, ramie sprawne, to nawet EDC można wyczyścić z dobrym i dłuższym skutkiem). Poza tym pozostaje kwestia prostych rzeczy, jak regulacji, czujników dla kąta czy nawet zatkanego filtra/cieknącej pompy.

    Pzdr.
  • Poziom 31  
    Nie jest trudne, a nawet banalne proste. O ile znajdziemy odpowiednie ECU do pompy HDK. W moim przypadku było trudniej bo auto posiadało skrzynie automat, i dopiero za trzecim razem trafiliśmy na dobry. Trzeba jeszcze uważać by nie kupić od Opla ECU.

    A przeróbka instalacji polega na dołożenie kabla ekranizowanego dla ECU 14pin HDK 3pin. Ekran łączymy z tym co został i HDK 5pin ecu 13pin.

    Dużo wcześniej już auto zostało zrobione. Teraz znalazłem czas na odpowiedź.