Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pompa wspomagania TRW ( Brak komunikacji nie działa wspomaganie)Skoda Fabia

powidz 07 Jun 2018 13:11 38078 41
Bosch
  • #31
    Marko121
    Level 17  
    spróbuj podłączyć się bezpośrednio na pompie VCDS i kanał 44
  • Bosch
  • #32
    radiogaga
    Service technician RTV
    Porównaj symbol starej i nowej pompy.Litery na końcu symbolu mówią o rodzaju czujnika kąta skrętu (są różne i niezamienne).We wspomaganie normalnie wchodzi się poprzez kanał 44.Dziwna sytuacja.Można również poprzez wskaźniki,lub ABS.W parametrach sprawdź zmianę obrotów pompy i pobór prądu w reakcji na ruch kierownicą.
  • Bosch
  • #33
    kroolpaw
    Level 12  
    Jutro ostatnie próby według Waszych wskazówek. Jak nie połączę się, to się poddaję...

    Dodano po 10 [godziny] 38 [minuty]:

    Problem rozwiązany. Połączył się VCDS ale oryginalny. Wcześniej próbowałem chińczykiem i kicha. Pompę starą 6R0 423 156 B podpiąłem i zczytalem kodowanie 11211. Nowa pompa miała numery takie same tylko z literką C i kodowanie inne. Może różnica w literkach mówi gdzie jest czujnik kąta skrętu. W moim przypadku przekładnia nie miała żadnych czujników. W pompie wspomagania jedną kostka fabrycznie zaślepiona. W nowej pompie wpisałem kodowanie takie jak było w starej i poszło. Wszystko śmiga kierownica na liczniku zgasła.😊 Dziękuję za pomoc.😊
  • #34
    _alamo_
    Level 11  
    Dołożę cegiełkę od siebie.Poprzednia wypowiedź bardzo mi się przydała.
    Przypadek taki: Mam Fabię 1.6 TDI CR 2012r. padła pompa TRW - wymieniłem na nową i zapaliła się lampka (kierownica z wykrzyknikiem).

    Błąd: Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 6Q0-423-156.clb
    Oznaczenie elementu: 6R0 423 156 A
    Komponent: LenkhilfeTRW V278
    Kodowanie: 10110
    Kod serwisu: WSC 00000
    VCID: 2E58B886ED0FC63483-807A

    Znaleziono 1 błąd:
    00816 - Czujnik układu wspomagania kierownicy (G250)
    30-00 - Przerwa / zwarcie z plusem

    Wspomaganie działa ale jakoś słabiej i startuje ociężale ! Już chciałem kopać instalację żeby sprawdzić czujnik skrętu przy kolumnie!
    Okazało się że trzeba zmienić kodowanie pompy !! Dobrze przed wymianą pompy spisać stare kodowanie.
    Poprzednia pompa miała takie numery i kodowanie:

    Adres 44: Wsp.kierownicy Plik etykiet: 6Q0-423-156.clb
    Oznaczenie elementu: 6R0 423 156 B
    Komponent i/lub wersja: LenkhilfeTRW V277
    Kodowanie: 11210
    Kod serwisu: WSC 13765
    VCID: 2F66A582EA05CF3C88-807A

    Przepisałem : 11210 i wszystko śmiga.W kodowaniu pompy pozycje 2 i 3 ( X12XX) cyfra 12 odpowiada za wybór czujnika skrętu. Występują według VCDS-a 2 rodzaje ja mam Bosch właśnie tego rodzaju. (obrazek zapożyczony z netu ale pokazuje rozpiskę kodowania)


    Pompa wspomagania TRW ( Brak komunikacji nie działa wspomaganie)Skoda Fabia
  • #35
    radiogaga
    Service technician RTV
    12 na drugiej i trzeciej pozycji oznacza czujnik kąta skrętu w ABS.W tym przypadku prawa skrajna wtyczka jest zaślepiona (bez kabli).Kodowanie 01 mówi o czujniku w maglownicy.Występują 2 różne rodzaje, do których potrzebne są odpowiednie pompy o różnych literach na końcu oznaczenia.
  • #36
    Adaś Niezgódka
    Level 13  
    Witam, też miałem uszkodzoną pompę tego typu, uszkodzeniu uległy dwa mosfety mocy które uszkadzając się zabrały ze sobą driver i mikrokontroler sterownika, posiedziałem chwilkę przy tym dość nietypowym jak na bldc silnikiem bo jest to silnik 4 fazowy unipolarny sterowany dwoma czujnikami halla i uruchomiłem go według własnego rozwiązania, sterowniczek można by rozwinąć o kontroler prędkości pwm i kontrol obciążenia na rezystorach pomiarowych, robiąc taką pompę dla siebie można by ją zatrudnić w samochodzie ewentualnie z silnika zrobić wiertarkę stołową itp, szczegóły są na filmiku po niżej.


  • #37
    majek79
    Level 2  
    Witam. A co jeżeli nie odczytałem kodowania z starej pompy? Ze stara pompą nie było komunikacji. Czy jest jakiś sposób żeby dowiedzieć się jaki powinien być kod?
    Stara pompa jest o numerach jak na zdjęciu
    Pompa wspomagania TRW ( Brak komunikacji nie działa wspomaganie)Skoda Fabia
  • #38
    radiogaga
    Service technician RTV
    Wszystko jest w 2 ostatnich postach.
  • #39
    majek79
    Level 2  
    Witam. Wymieniłem pompę na pompę TRW ale niestety nie wiem o jakim numerze gdyż nie było na niej naklejki. Jak wcześniej pisałem niemoglem się połączyć ze stara pompa i szczytac kodowania. Pompa która wymieniłem miała kodowanie 00110. Próbowałem ja przekodować na 10110 gdyż moje auto posiada air bag. Niestety pompa nie przyjmuje kodowania. Mogę zmienić każda inna cyfrę i przyjmuje kodowanie ale jak zmieniam pierwsza na cyfrę 1 to zmienia się spowrotem na cyfrę 0. Nadal wspomaganie pracuje w trybie awaryjnym (żółta kontrolka kierownicy na desce). Błąd czujnika kata skrętu jak w załączniku. Po zmianie w kodowaniu czujnika skretu na cyfrę 12 był błąd komunikacji z czujnikiem. Czy możliwe ze tej pompy nieda się przekodować poprawnie i muszę szukać pompy z auta które posiada ABS?
  • #40
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Każde auto posiada airbaga więc? Raczej to wina niepoprawnego wspoamgania i nie współpracuje z tym czujnikiem, a jak pamiętam sa 2 rozdzaje.
  • #41
    majek79
    Level 2  
    A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja?

    Dodano po 1 [godziny] 4 [minuty]:

    Sprawdziłem teraz i czujniki kata skrętu w obydwu pompach były takie same czyli 3 piny. Z tego co doczytałem one się różniły wyglądem i ilością pinów w kostce. Czyli prawdopodobnie walnięty czujnik kata skrętu. Jest jakaś możliwość sprawdzenia czujnika czy faktycznie jest wadliwy? Dziwne bo wcześniej wszystko było Ok ale od momentu jak wspomaganie przestało działać i wymieniłem pompę to wspomaganie odżyło na polgwizdka a teraz błąd czujnika kata skrętu. Złośliwość rzeczy martwych?
  • #42
    radiogaga
    Service technician RTV
    Masz pompę z literką E.Współpracuje ona tylko z czujnikiem,który u góry przy maglu nie ma kostki przyłączeniowej ,tylko czarny gumowany kabel.Kodowanie nie ma nic do tego.Poduszką się nie przejmuj.