Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompa wspomagania TRW ( Brak komunikacji nie działa wspomaganie)Skoda Fabia

01 Cze 2011 14:30 21209 34
  • Poziom 20  
    Podłączał może ktoś pompę wspomagania na stole poprzez cana?
    Objawy wskazują na czujnik skrętu, dziwi mnie tylko to że nie mogę się połączyć
    ze wspomaganiem. Po podłączeniu pod elektrykę centralną wywala błąd komunikacji can wspomagania.
    Sygnał can do sterownika wspomagania dochodzi (okło 2.5v ) na can low i high.
    Wiązka can skrętka cała.
    Zacisk kl.15 kl30 i kl.31 oczywiście poprawne.
    Po rozebraniu sterownika wspomagania tranzystory nie uszkodzone.
    Diagnozowanie interfejsem VCP+K, Oraz CDIFF2 w przezroczu.
  • Poziom 25  
    Sprawdź wiązkę z przodu z lewej strony przy ścianie grodziowej lubi tam siadać
  • Poziom 20  
    Wiązka odizolowana , skrętka wygląda na całą.
    Przy sterowniku wspomagania nie miałbym potencjału na canie około 2,5v gdyby była przerwana.
  • Poziom 17  
    Witam
    powidz napisał:
    Podłączał może ktoś pompę wspomagania na stole poprzez cana?

    Podłączałem i nie wiem jak VCP+K, oraz CDIFF2 ale VCDS łączy się z tą pompą na stole po can .
  • Poziom 9  
    czyli pompa jest sprawna ... problem masz z połączeniem
  • Poziom 11  
    A może ktoś wymienił pompę wcześniej i jej nie w programował...
    miałem kiedyś taką zabawę montaż/demontaż z golfem piątym.
  • Poziom 11  
    kolego mam dokladnie ten sam problem. czy moglbys podrzucic czy sie uporales z tym problemem.
  • Poziom 10  
    sprawdź kable przy wejściu do ściany grodziowej leżą one na podłużnicy i gniją jeśłi nie to sprawdz przy kostach pompy miałem kilka przypadków już
  • Poziom 11  
    wiazka przeswietlona, lacznie z canem do zegarow, "+" i masa jest, pompa druga z innego samochodu i brak komunkacji nadal jakby gateway uwalilo, inne sterowniki komunikacja bez problemu, jutro zobacze czy wogole can biegnie na oscyloskopie. ale podpytuje bo bardzo podobny przypadek (POMPA TRW)
  • Poziom 29  
    powidz na canie jest sygnał prostokątny więc użyj oscyloskopu , bo 2,5 v to jest mało powinno być 5
  • Poziom 16  
    Witam.
    Gdzie szukać przyczyny gdy pompa pracuje nawet po wyłączeniu zapłonu, rozładowuje akumulator, zobaczyłem to po wymianie spalonego bezpiecznika od wspomagania jak rozgrzałem auto, na zimno muszę sprawdzić.Komunikacja jest błędów brak.
  • Moderator Samochody
    slawarek napisał:
    Witam.
    Gdzie szukać przyczyny gdy pompa pracuje nawet po wyłączeniu zapłonu, rozładowuje akumulator, zobaczyłem to po wymianie spalonego bezpiecznika od wspomagania jak rozgrzałem auto, na zimno muszę sprawdzić.Komunikacja jest błędów brak.


    Może przekaźnik uszkodzony?
  • Poziom 16  
    Racja kleił się po nagrzaniu (praca ok 10min), a na zimno nie i se można było szukać.
  • Poziom 8  
    Witam mam podobny problem z pompa wspomagania w fabi 2 1.4 tdi miałem stluczke i pali sie kontrolka i nie działa wspomaganie prąd dochodzi jest w tych 2 grubych przewodach i w tej miejszej wtyczce z tymi 3 przewodami pomorze ktos podpowie ????
  • Poziom 8  
    Tak swieci sie bo obie sa wystrzelone
  • Poziom 34  
    To zrób najpierw poduszki.
  • Poziom 40  
    Usterka prościutka - uwalona elektronika pompy. Dla pewności sprawdź CAN pomiędzy pompą a licznikiem, jeżeli przewody dobre, zasilnie 12 V na grubych jest, 12 V po stacyjce na 4 czteropinowej wtyczki jest - to wymieniaj pompę.
  • Poziom 8  
    A czy wie ktos czy będzie pasowala od fabi 1 i czy musi byc tejsamej firmy
  • Poziom 10  
    A czy na tej wtyczce 4 piniowej na Can H i Can L 2,5V to poprawne napięcie? To jest stałe napięcie czy ma być tam przebieg prostokątny? Jaki sygnał podc na te 2 piny Can aby ruszyła pompa?
  • Poziom 43  
    tukan555 napisał:
    Jaki sygnał podc na te 2 piny Can aby ruszyła pompa?


    Odnośnie PW, auto wystawia wszystkie komendy po CAn także nie ma potrzeby na stole ruchać pomy , bo wystarczy zapiąć wtyczki. Napięcia poprawne, ale znająć fabie rozgrzebał bym wiążkę podłóżnicy lewej.
  • Poziom 10  
    Chodzi mi o to aby poza samochodem uruchomić tą pompę tym samym poznać zasadę jej uruchamiania. czy na Can H jak podam napięcie tak jak gdzieś przeczytałem około 6 do 9v to pompa ruszy? A możne nie stałe napięcie tylko z generatora o przebiegu prostokątnym ?
  • Poziom 43  
    tukan555 napisał:
    czy na Can H jak podam napięcie tak jak gdzieś przeczytałem około 6 do 9v to pompa ruszy? A możne nie stałe napięcie tylko z generatora o przebiegu prostokątnym ?

    To jest sygnał cyfrowy ani 9V D c ani sygnał prostokątny,.
    W internecie za dużo idiotów pisze.

    Czy jak do zamiast dysku SATA podepniesz sygnał prostokątny to też film będzie leciał na monitorze????

    Jeśli ją chcesz uruchomić to kup Emulator CAN chyba Gotronik ma , zgraj ramki w aucie i puść je z laptopa po stole do pompy.
  • Poziom 10  
    Wreszcie ktoś napisał coś sensownego . Dziękuje. Wynika z tego że arduino sobie z tym nie poradzi. Choc w necie sporo filmików o tym jak ludzie uruchamiają pompę za pomocą arduino
  • Poziom 43  
    tukan555 napisał:
    Choc w necie sporo filmików o tym jak ludzie uruchamiają pompę za pomocą arduino

    Oczywiście jest to możliwe , tylko trzeba odpowiednie sygnały wygenerować, jak byś miał wsad to OK.
  • Poziom 10  
    Pytanie do ogółu czy ktoś posiada wsad do Arduino aby sterować bezpośrednio pompa wspomagania po złączu Can H i Can L. Uprzejmie proszę o wiadomość na priv ewentualnie przesłanie strony gdzie to zajdę . Z góry dziękuję za pomoc.
  • Poziom 12  
    Witam. Dostałem do naprawy Ibizę 1.4 2010r na wspomaganie. Auto dostałem od mechanika, który wstawił nową pompę (nie używkę) bo stara podobno przestała działać. On wsadził nową i niestety kontrolka kierownicy świeci na desce. Wspomaganie jest ale ciężej się kręci. Pompę słychać pod spodem w czasie kręcenia kierownicą. Podłączałem KTS-a, CDIF-a, VAGA i w ABS/ESP nie mma błędów, a kontrolka świeci. I mam pytanie czy to normalne, że nie mogę wejść w system WSPOMAGANIA (44) żadnym testerem? Może układ wspomagania obsługuje się tu przez ABS/ESP? Sprawdzić czy czujnik kąta skrętu jest zaadoptowany da się właśnie w ABS/ESP w kanale 060 i tam mi wyświetla, że jest OK. Czytałem na jednej ze stron, że kanał 44 nie zawsze musi być aktywny, zależy od rodzaju systemu wspomagania. Podpiąłem wtyczki do starej zepsutej pompy i też nie mogę wejść we Wspomaganie (44), a w ABS/ESP jest tylko jeden błąd "Czujnik kąta skrętu G85". Nie wiem co mam robić dalej? Ładowanie akumulatora 14,1V, plus po stacyjce w małej kostce z canem jest. Po dwóch dniach bezradności dla sprawdzenia wziąłem taką samą pompę ze szrotu (takie same numery), wyciągali ja przy mnie z Fabii, która przyszła z Niemiec i dalej to samo. W ABS/ESP brak błędów, czujnik kąta skrętu "OK", a ze sterownikiem wspomagania nie mogę połączyć się. W cangetaway brak błędów.
  • Poziom 43  
    kroolpaw napisał:
    I mam pytanie czy to normalne, że nie mogę wejść w system WSPOMAGANIA (44) żadnym testerem?

    Zobacz jak CAN ma ciągłość do pompy.
  • Poziom 12  
    Nie ma błędów w innych sterownikach.

    Dodano po 21 [minuty]:

    Sprawdzałem miernikiem na włączonym zapłonie i na CAN-ie jest 2,6V i 2,3V.