Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Octavia - jak zdiagnozować sprzęgło klimatyzacji.

01 Cze 2011 15:55 11361 6
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem z Octavią z 2002 roku w climatronicu, klimatyzacja raz chodzi gorzej (wtedy LP wzrasta do ok 4 bar na wolnych obrotach) raz lepiej ( wtedy LP standardowo 2 bar.. Od strony gazowej jest wszystko ok. Moje podejrzenie padło na sprzegło klimatyzacji, lecz mówiąc szczerze nie wiem jak dobrze to zdiagnozować. Co dziwne pomiar napiecia na wtyczne przed sprezarka wykazał 9V.
    Gdy zaćżąłem robić przy tym aucie klima chłodziła słabo ewidentnie przez brak gazu, po uzupełnieniu czynnika chłodziła super a powietrze z nawiewow mialo 5-6 stopni. Auto postało 2 dni i po odpaleniu sprezarka nie chciała sie załączyć, po jakims czasie sie załączyła i pracowała ok, potem LP wzrosło, potem spadło itp.
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc lub poradę, bo za abrdzo nie wiem co z tym dalej robić
    pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    uszkodzenie raczej od strony elektrycznej tzn 9V na zasilaniu cewki sprzęgła to troszkę mało. Czy tarcza sprzęgła nie ślizga się względem koła po załączeniu klimy?
    Dość częstą usterką w tych sprężarkach jest uszkodzony zawór regulujący wydajnością sprężarki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Skąd wiesz że niskie ciśnienie jest własnie tyle? Ile wtedy jest wysokie.
    Przecierz widać kiedy sprężarka jest załączona, więc mierzenie napięcia mija sie z celem. A jeszcze zmienna wydajność - ale o tym później.
  • Poziom 8  
    Ciśnienie widzę na zegarach manometrów, a napięcie na wtyczce działającej sprężarki mierzyłem, bo za bardzo nie wiedziałem co robić. Nie mam zbyt dużego doświadczenia z elektyką/elektroniką. Próbowałem dzis zmierzyć opornosc cewki ( tzn ile ma om :), ustawiłem multimetr na pomiar omow i po dotknieciu stykow kabli wchodzacych na spzreglo sprezarki pokazywalo jedynie zero. Moj plan na jutro to pomiar napiecia wychodzacego z przekaznika klimatyacji.
  • Poziom 39  
    Te sprzęgła to się uszkadzają elektrycznie tak, że albo działają albo nie działają, więc jeśli się załącza i rozłącza to nic tam nie dłub. Jakby się ślizgało to byś widział i słyszał. Jak chcesz sprawdzić to podepnij go na krótko tylko uważaj na polaryzację (jest tam dioda i przy odwrotnym podaniu napięcia spalisz).

    PS: jeżeli sprężarka się nie załączała z braku czynnika chłodniczego, po nabiciu chłodziła a po 2 dniach znów nie chłodzi to pierwszą rzeczą powinno być ponowne sprawdzenie ilości czynnika.
  • Poziom 8  
    Układ jest szczelny na 100% - sprawdzane azotem. Teraz sprężarka sciąga LP na ok 3,5 bar, po podłączeniu sprężarki na "krótko" , do akumulatora praca sprężarki była prawidłowa, LP= 2 bar. Czyli wychodzi na że ewidentnie wina jest po stronie "elektryki".
    I tu nasuwa się kolejne pytanie, podpowiedzcie koledzy co steruje pracą sprężarki, Czy sygnał idzie prosto z climatronica na sprężarkę, czy z climatronica na przekaźnik i sprężarkę? I czy mogłby mi ktoś powiedzieć gdzie ewentualnie szukać tego pzrekażnika, jak pisałem jest to OCTAVIA z 2002 rok.
  • Poziom 35  
    W moim Golfie IV było podobnie tj. po napełnieniu gazem R - ileś tam... sprężarka poprawnie zadziałała, jednak jeszcze w czasie prób sprężarka zaczęła fik...ć z ciśnieniem i ostatecznie fachowcy orzekli, iż sprężarka klimy jest do wymiany. Dodaję, że sprzęgło było w niej sprawne. Po zmianie sprężarki (na używkę) instalacja zaczęła poprawnie pracować. Wcześniej tj. po napełnieniu gazu i oleju do smarowania sprężarki, po próbie klimy (opisanej wyżej) przestały pracować oba wentylatory i już do czasu wymiany sprężarki nie uruchamiały się, pomimo wciśnięcia przycisku "auto".
    Kolego w przypadku konieczności zakupu innej-nowej sprężarki musisz uważać na typ sprężarki, aby nie popełnić błędu i w tym celu odpisz ze swojej pełne dane z tabliczki sprężarki, bowiem w numerze tym jest zakodowany typ silnika, tym samym sposób jego mocowania do silnika, rozstaw otworów itd..