Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4.Rok walki z brakiem mocy

overbreaker 05 Cze 2011 15:00 9164 36
  • #31
    overbreaker
    Poziom 8  
    A wiec tak.Rozrząd robilem zaraz po kupnie(cos ok 2 lata temu) I na poczatku tez myslalem ze to wina rozrzadu ale poprawnosc ustawienia sprawdzalo jeszcze 2 innych mechanikow.Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli bo nie bierze...Teraz powiedzcie czy cewka i wypadajace zaplony moga oslabiac auto.W sumie kupilem je na przebiciach(iskrzacych kablach,wypalonymi stykami w kopulce i zjechanym palcu rozdzielacza.A to podobno niszczy cewke..Wiec wymienilem wszystko na "beru"(kable ,palec kopulke).A kopułke i palec nawet 2 razy w ciagu roku.Czy cewka mogła dostac w DUPE od przebijajacych kabli??Czy zle spalanie miaszanki od wypadajacych zaplonów moze ogłupiac ECU???
    NIgdy nie bylo zadnych błedow w sterowniku.

    Czy w tej chwili od wypadajacych zaplonow ecu glupieje bo "NIE MOZE CZEGOS TAM USTAWIC"??

    Dodano po 1 [minuty]:

    overbreaker napisał:
    A wiec tak.Rozrząd robilem zaraz po kupnie(cos ok 2 lata temu) I na poczatku tez myslalem ze to wina rozrzadu ale poprawnosc ustawienia sprawdzalo jeszcze 2 innych mechanikow.Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam ani kropli bo nie bierze...Teraz powiedzcie czy cewka i wypadajace zaplony moga oslabiac auto.W sumie kupilem je na przebiciach(iskrzacych kablach,wypalonymi stykami w kopulce i zjechanym palcu rozdzielacza.A to podobno niszczy cewke..Wiec wymienilem wszystko na "beru"(kable ,palec kopulke).A kopułke i palec nawet 2 razy w ciagu roku.Czy cewka mogła dostac w DUPE od przebijajacych kabli??Czy zle spalanie miaszanki od wypadajacych zaplonów moze ogłupiac ECU???
    NIgdy nie bylo zadnych błedow w sterowniku.

    Czy w tej chwili od wypadajacych zaplonow ecu glupieje bo "NIE MOZE CZEGOS TAM USTAWIC"??


    PETERMON--ZAWORY MAM REGULOWANE HYDRAULICZNIE.
  • #32
    AntyOwik
    Poziom 17  
    overbreaker napisał:
    Teraz powiedzcie czy cewka i wypadajace zaplony moga oslabiac auto.W sumie kupilem je na przebiciach(iskrzacych kablach,wypalonymi stykami w kopulce i zjechanym palcu rozdzielacza.A to podobno niszczy cewke..Wiec wymienilem wszystko na "beru"(kable ,palec kopulke).A kopułke i palec nawet 2 razy w ciagu roku.Czy cewka mogła dostac w DUPE od przebijajacych kabli??Czy zle spalanie miaszanki od wypadajacych zaplonów moze ogłupiac ECU???
    NIgdy nie bylo zadnych błedow w sterowniku.

    Z kosmosu jesteś? Z innej bajki? Ty wiesz jak się trzeba starać, żeby ten sterownik złapał błąd?
    P.S. Tak, wiemy, tam są hydrauliczne popychacze. Kolega wyżej pisał "kompleksowo". I nawet jeśli się tu akurat pomylił, przynajmniej widać, że coś wie. W przeciwieństwie do ciebie, bo ty nic nie wiesz. Ale masz fejsa.
  • #33
    petermon
    Poziom 21  
    Widzę kolego,iż też na innych forach robią ci "wodę z mózgu" i że próbujesz usunąć usterkę samemu,hm, zastanów się, bo po charakterze wypowiedzi widzę u ciebie dość małe doświadczenie, a jeżeli zakup cewki za 400zł stanowi już poważny problem finansowy,to co dopiero koszta mogące wyniknąć z braku doświadczenia?Ewentualne pytania proszę prywatnie.
  • #34
    AntyOwik
    Poziom 17  
    Sam sobie robi wodę z mózgu. Sam i na własne życzenie.
  • #35
    petermon
    Poziom 21  
    Hm, przedział czasowy nie jest miarodajnym źródłem informacji na temat stanu technicznego silnika, rozrządu:
    - jeśli 2 lata auto jest używane raz na tydzień, to może jeszcze posiadać resurs, natomiast

    - jeśli 2 lata auto używane przez 2 kierowców na trasy codziennie, to resurs się wyczerpał najpóźniej po 6 miesiącach.

    qKwestia inna to zastosowane elementy do regeneracji silnika-obecnie można kupić towar producentów włoskich o różnej jakości????, a co za tym idzie resursie użytkowania.

    Hm, z tymi zaworami troszkę mnie rozweseliłeś:) .
    Co się tyczy elementów kopułka, rozdzielacz, palec, przewody- faktem powszechnym jest , w dobie dużej konkurencji-towar nowo zakupiony, posiada parametry gorsze od tego używanego kilka lat.

    Sprawa rozbija się o złe transportowanie i długie ,nie odpowiednie składowanie- elementy te są w 1,5% higroskopijne. Hehe- niektórzy na 3 zdrowaśki w piekarniku 80 stopni wygrzewają?????????- spotkałem nawet takie zalecenie sprzedawcy"podejrzanego" podzespołu.

    Tak więc zasada jest taka :
    -jeśli stosujemy metodę diagnozowania poprzez podstawianie, zamianę elementów, zaraz po podstawieniu i braku reakcji element wymieniamy na poprzednio zainstalowany.
    W przeciwnym razie możemy wywołać kilka innych,dodatkowych usterek,całkowicie dyskwalifikujących możliwość naprawy.(Czego nota bene u kolegi się obawiam, co zaznaczyłem ,może niezbyt jasno w pierwszej wypowiedzi.)

    Dodano po 19 [minuty]:

    Nie odpowiedziałem na twoje pytanie propos "wypadających zapłonów":
    -odpowiem tak, energia uzyskiwana w cewce musi wywołać wyładowanie elektryczne w warunkach ciśnienia wskazanego 12 bar, mieszanka etylina, powietrze, zanieczyszczenia w zawiesinie wody, nie jest to równoznaczne z wyładowaniem elektrycznym w powietrzu o normalnym ciśnieniu atmosferycznym ......dlatego dbamy o przewody, kopułkę, fajki, świece wymieniamy często ,a nie jak nastąpi defekt.


    Czy nadmierne obciążenie o niekontrolowanym przebiegu może uszkodzić cewkę? - Tak, mówimy tu o urządzeniu o nominalnej mocy średniej, zaznaczam..rzędu 20-30W.
    Może to również uszkodzić same przewody, rezystory wyrównujące w fajce-jeśi takowe są....
    Jak to sprawdzić? Sondą wysoko napięciową w renomowanym zakładzie instalacji gazowych na przykład. Można i kupić sobie jak się jest elektrotechnikiem:
    ....http://sklep.cseie.com.pl/p/325/1852/sonda-wysoko-napieciowa-cie-hvp40-105005--sondy-oscyloskopowe-i-pomiarowe-urzadzenia-pomiarowe-narzedzia-elektronarzedzia-bhp.html


    http://www.audi80.pl/silniki-czterocylindrowe-vf77.htm?sid=0ca9775fd4d5e07815fbe6425222248c


    http://www.a4club.pl/index.php?topic=13168.30
    polecam do wnikliwej analizy tematów......
  • #36
    pioart
    Poziom 37  
    Tak sobie czytam i zastanawiam się , jak długi będzie ten wątek , nawet usilne starania merytoryczne „owik”-a nie wiele docierają do autora . Rok bezsensownej walki z autem i kombinacje na poziomie NASA lub Pentagonu . Nikt mnie nie przekona , że można zmusić jakiekolwiek źle działające / uszkodzone/ urządzenie do prawidłowego działania po wgraniu /powiedzmy/ nowej mapy i nie mowa tu o urządzeniach programowalnych . Zamiast udać się do kogoś kumatego , autor sam się bawi nie mając zielonego pojęcia o tym co robi , wspomagając się wypowiedziami na przeróżnych forach , Wydumane diagnozy , nawet używa stwierdzeń o których nie ma zielonego pojęcia , no i pytania zawarte w jego postach nie nadaje się na ten dział i wątpię żeby nadawało się na początkujący , bo i tam trzeba mieć jakąś wiedzę .
    Ps. Naraziłem się ? raportuj , a i tak mam racje .
    Pozdrawiam
  • #37
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zamykamy ten cyrk.