Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kino domowe - jak najlepiej podłączyć

qbol83 02 Cze 2011 12:35 4004 2
  • #1 02 Cze 2011 12:35
    qbol83
    Poziom 1  

Witam.
    Na wstępie wyjaśnię, że jestem kompletnym laikiem w tych sprawach także będę wdzięczny za wyrozumiałość.

Posiadam następujące urządzenia :
    - telewizor LCD samsung
    - PS3
    - dekoder Cyfra +
    - kino domowe Samsung HT-BD 8200

Chciałbym to fajnie ze sobą spiąć, wykorzystując maksymalnie wydajność audio tych urządzenń. Sprawa podłączeń wygląda następująco :

- dekoder Cyrfa+ --> telewizor poprzez HDMI
    - PS3 --> telewizor poprzez HDMI
    - kino domowe --> telewizor poprzez HDMI

Jeżeli chodzi o dekoder i PS3 wszystko jest ok, natomiast pojawia się problem przy kinie domowym. Jednym z celów dla którego kupiłem kino to możliwość puszczenia przez nie dźwięku z PS3 i Cyfry+. Tak jak pisałem wcześniej jestem kompletnie ciemny w tych sprawach i myśląc logicznie (oczywiście według mnie) myślałem, że skoro PS3 i Cyfra+ przez HDMI przesyła obraz i dźwięk to jak podłączę kino przez HDMI to też będzie fajnie działało. Otóż nie do końca ...

Zauważyłem już, że w przypadku oglądania filmów DVD/BR działa fajnie, natomiast przy oglądaniu przez dekoder Cyfry lub grania na PS3 dźwięku nie ma.

Jak to typowy laik postanowiłem bezwiednie pobawić się kablami i udało mi się podłączyć dzwięk ale mam 3 możliwości i nie wiem, która będzie najbardziej efektywna :

1) w kinie domowym mam tylko 1 złącze HDMI, które wykorzystane jest do połączenia z telewizorem. Mam możliwość aby podłączyć sygnał dźwiękowy przez kabel jack (kino) --> chinch (dekoder). Dźwięk jest ale mam problem z konsolą, która nie ma takiego wejścia, czyli dźwięku nie ma.