Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki rodzaj instalacji do silnika 2.8V6

Calineczka* 12 Lis 2004 20:58 4410 20
  • #1 12 Lis 2004 20:58
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Witam Panowie.
    Koledzy z branży samoichodowej, doradźcie proszę koledze(mi ;-) ) jaką instalację gazową zamontować do autka??Myślę o Audi 100 z silnikiem 2.8 V6, 92rok...nie mam nikogo znającego się na rzeczy.czytałem posty, info w internecie....im więcej czytam tym mniej wiem ;-) ...no i nie bardzo stać mnie na gaz za 4.700PLN.Bardzo proszę o podpowiedzi....jaka marka...jaka konfiguracja i ile to teraz może kosztować??Autka jeszcze nie mam ale mam zamiar kupić....wieeeelkie dzięki za zainteresowanie!!!Pozdrawiam.Arek

    0 20
  • Sklep HeluKabel
  • #2 13 Lis 2004 01:17
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    nie zalozysz do V-ki standardowej instalacji zeby chodzila prawidlowo zawsze beda z nia jakies perypetie moim zdaniem nie powinienes ryzykowac z tego typu instlacjami...Mysle ze kupujac takie auto musisz odrzalowac troche na naprawde dobra instlacje.Bo pewnie kupiles auto aby ci dlugo slózylo wiec tak na marginesie polecam Landi-Renzo Omegas lub Prince-Vialle tyle ze musisz liczyc ponad 5tys za te cacka...

    0
  • #3 13 Lis 2004 01:38
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Dzieki Lukas.To prawda ze zamierzam tym autkiem dlugo pojezdzic ale cena tych instalacji to mnie zmartwiles.Na samo autko wydam cala kase....zdaje sobie sprawe ze czasem oszczednosci sa pozorne, ale czy zawsze najlepsze rozwiazania musza byc jedynymi i do tego najdrozszymi??Moze ktos z Was widzial jak dziala z takim silnikiem tansza instalacja...za polowe tej ceny??Wolal bym nie brac kredytu na inst. gazowa....a tak swoja droga czy ktos bedzie mial tyle cierpliwosci zeby mi wyjasnic roznice w tych za 2500PLN a tych za 5000PLN??W koncu to dwa razy tyle a chyba na obu da sie jezdzic...prawda??Z jakimi roznicami???Dzieki za info....pozdrawiam.Arek

    0
  • #4 13 Lis 2004 11:07
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    Pozornie masz racje ale niestety auta tego typu nie znosza zwyklych instalacji.powiedz tylko czy masz w niej 2 przepustnice?Bo to znacznie mi pomoze w yjasnieniu róznic a pytam bo nie pamietam tego silnika...

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #5 13 Lis 2004 11:24
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ....nie wiem ile jest tam przepustnic-dopiero zamierzam kupic takie autko....

    0
  • #6 13 Lis 2004 12:43
    Kris52
    Poziom 20  

    Moze to nie w temacie ale ja mam Mitsubishi Pajero 3.5 v6 24v zagazowane.Instalacja landirezo ( jeszcze nie wtrysk gazu) jedna przepustnica .Autko chodzi idealnie na gazie spalanie miedzy 11.9 - 28 :).11.9 przy jezdzie na trasie 90km/h,28 :) przy jezdzie 190km/h...srednie 17 .Autko kupilem juz z ta instalacja ..a na gazie zrobilem juz 50tys km.A i nie czuje roznicy miedzy gazem a bezyna

    0
  • #7 13 Lis 2004 12:52
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Hej Kris, wielkie dzieki-wnosisz nadzieje do mego serca :D .Moze to tylko moje wrazenie ale wydaje mi sie, ze gdzie nie zadzwonie to oczywiscie jedyna mozliwosc to najdrozsza instalacja-a jak ich nie bylo to co, autka te nie byly zagazowywane??Nie chce mi sie wierzyc...jak kiedys jezdzilem Audi A4 1.8 20V to tez z instalacja nie sekwencyjna...tylko taka za 2500PLN-i bylo OK!!!Czuje w tym naciaganie klienta....choc zapewne ta najdrozsza jest the best.Tak dla przykladu, przed chwilka tez rozmawialem....no i oczywiscie, zapraszamy, faaajna inst. Landirenzo-6tys PLN..."...prosze Pana, czy tansza nie zadziala..??...nie stac mnie na taka...innych nie probowaliscie,...??"....w odpowiedzi-"tak, montowalismy taka za 4tys i wszystko bylo dobrze..."-wiec DA SIĘ ....kurczę, jak ja nie lubi takiej "informacji"....

    0
  • #8 13 Lis 2004 18:10
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    tak a teraz zamierzasz kupic auto z calkiem innym silnikiem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!tak nawet sa instalacje sekwencyjne za 3600zł np OmVl dream tylko lubisz czesto odwiedzac warsztaty?????zastanów sie czym chcesz jezdzic?maluchem czy audi? aaa Kris no wlasnie 1 przepustnica jesli "calineczka"bedzie tram jedna przepustnica i aluminiowy kolektor ssacy to sam Ci taka instalacje za 2300zł załoze jezeli natomiast bedzie inaczej to przykro mi...Calineczka nie daj sie wpedzic na mine bo czasem powiedz."tanie mieso psy jedza"sie sprawdza a w przypadku LK.P.G szczególnie

    0
  • #9 13 Lis 2004 18:16
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ...nie wiem ile jest przepustnic ale kolektor jest metalowy.Radzilem sie kolegow z forum audi, generalnie zdania sa podzielone ale chyba wybiore srodek-wtrysk, nie sekwencje, koszt chyba okolo 3,5-4tys, a nie 6tys.za sekwencje.Jeszcze bede dzwonil po zakladach....zobacze co z tego wyjdzie.,....

    0
  • #10 13 Lis 2004 19:38
    rafikc
    Poziom 12  

    Jak nie było sekwencji to montowali drugą generację do tego silnika i ja to widziałem i widziałem jeszcze jak po strzale wpadły do cylindra kawałki drugiej przepustnicy,chyba nie muszę kończyć.Problemem jest jeszcze plastikowa puszka na przepustnicę z której też zostają drzazgi po strzale mimo zabezpieczeń.Radzę dobrze przemyśleć wybór bo może byc kosztownie.Uważam że tylko wtrysk gazu .

    0
  • #11 13 Lis 2004 19:40
    Calineczka*
    Poziom 31  

    ok panowie, juz jestem przekonany do wtrysku, tylko ze niech mi ktos wyjasni-czym sie rozni wtrysk od sekwencyjnego wtrysku i jakie sa roznice w cenie...w dzialaniu dla uzytkownika??

    0
  • #12 13 Lis 2004 19:59
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    dokladnie to wyglada tak
    wtrysk sekwencyjny charaktewryzuje sie tym ze ni ma strzalów mogacych wyrzadzic jakakolwiek szkode a dlatego ze wtryskiwacze gazu sa wmontowywane bezposrednio w kolektor i gaz jest podawany w ten sam sposób co bezyna.I chyba cos zle zrozumiales bo za 3,5-4 tys tez monowany jest wtrysk sekwencyjny tyle ze innych firm Landirenzo to jeden z najdrozszych przedstawicieli tej branzy wiec cena wtrysku sekwencyjnego Landirenzo to ok 6tys(6cylindrów) ale np sekwencyjny wtrysk Polskiej firmy OMVL o nazwie Dream mozna zalozyc za 4tys Tartarini czy Stefanelli tez w podobnych cenach a zwykly "trysk"(o ktory jak mniemam ci chodzi)to instalacja 3 generacji gdzie gaz jest podawany "liniowo".landirenzo ma np Tego typu rozwiazanie nazywa sie IGS ale w nie wszystkich samochodach jest mozliwosc zastosowania sekwencji tak jak np Peugeot 405(lub 406 ten nowszy)nie da sie zalozyc sekwencji a dlatego ze benzyna wtryskiwana jest w inny sposób a zatem komp benzynowy nie moze dobrze współpracowac z kompem Gazowym...

    0
  • #13 13 Lis 2004 20:03
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Dzieki Lukas.W takim razie pytanie-czy ten pelny wtrysk 3 generacji tez jest grozny dla silnika, czy strzela??No i co sadzisz o tych tanszych instalacjach sekwencyjnych...oprocz tej dream o ktorej juz sie wypowiedziales-nie za ciekawie ;).Dzieki jeszcze raz....

    0
  • #14 13 Lis 2004 20:14
    zodiak318
    Poziom 34  

    Ja tak trochę obok tematu.
    Mam w golfie instalację LPG i to pierwszej generacji, co prawda na 4 cylindrach a nie na 6 ale nigdy nie "kichnął". Ja bym tak nie panikował.
    Jaka to różnica dla spalania LPG czy auto ma 4 czy 6 cylindrów?

    P.S proszę nie pisać że "mam szczęście" itp.

    0
  • #15 13 Lis 2004 20:19
    Calineczka*
    Poziom 31  

    No widzisz Zodiak, ja tez nie bardzo rozumiem czemu tak a nie inaczej....kiedys mialem w silnku 1.8 20V tez instalacje 2giej generacji-nie kichal....jezdzilo sie ok, mniejsza moc ale oszczedny byl...wiec juz nie wiem co myslec o tych explodujacych silnikach...

    0
  • #16 14 Lis 2004 09:28
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    A wiec panowie wyglada to tak zodiak a Twoj golf jest na gazniku ????sluchajcie panowie przy wielopunktowych ukladach wtrysku strzaly to rzecz normalna i nieunikniona(zreszta w kazdym aucie moze wystapic tyule ze w 1 punktach i gaznikach raczej zamiast strzalów bedzie czuc szarpanie podczas plynnej jazdy)a zalezna od stanu ukladu zaplonowego.Gaz jest bardzo czxuly na zmiane napiecia iskry co na benzynie jest nieodczówalne wogóle.przy tradycyjnym ukladzie mixer masz montowany przed przepustnica i gaz gromadzi sie w calym kolektorze ssacym kiedy nastepuje brak iskry na jednym z cylindrów gaz sie nie zapala a gdy pózniej sie onna pojawia zostaje zdetonowana duza jego ilosc i wtedy wytepuje strzal.Da sie ich uniknac przy zalozeniu ze swiece 15tys km iu do kosza bez wzgledu na ich stan oraz przewody WN 50tys i kosz...I wtedy auto nie powinno strzelac ale....ktoz ci zapewni ze wczesniej cos sie z przewodem nie stanie?????a dowiesz sie o tym dopiero przy strzale:( ktory "moze" byc twym 1 i ostatnim.3 generacja jest tak samo bezpiueczna jak Sekwencja dziala na podobnej zasadze(wtryski tez wwiercane w kolektor).Co do Sekwencji to wyglada to tak:Landirenzo to najlepsza(cena=jakos)instalacja.Co do Dream to zl;e sie wyrazilem ten uklad chodzi bardzo dobrze alenie we wszystkich autach i tak np Golf4,Mazda Primacy,Daewoo Leganza,Ford Escort,Toyota Avensis i jeszcze kilka innych aut wyjechalo z warsztatu i chodzi im to na prawde bez problemu ale juz Honda Accord czy Renault Megane nie toleruja tego wtrysku non stop sa z nim problemy.Co do Tartarini to Sami wlosi seryjnie ja wkladaja do Alfy Romeo i chodzi to w miare dobrze A co do Stefanelli to wolalbym Dreama:(
    -------------------------------------------------------------------------------
    aaa i nie silniki exploduja tylko cisnienie wyrywa elementy gumowe za przepustnica.Poza tym 6 cylindrów to 2 swiece wiecej 2 przewody WN i tym samym wieksze prawdopodobienstwo "kichania"Zodiak ale w twym przyp.nawet jesli "kichnie"tyo nic ci się stac nie moze a silnik o ktorym roizmawiamy to nie golf i nie ma mozliwosci zalozenia 1 generacji:( a nie rzadko zdarzaja się kichniecia i nawet kolektory się sypia...my przez ostatnie 2 mies.wymienilismy 2 w escortach i dlatego teraz jak ktos ma tylko plastix to albo sekwencja albo brak gwar z naszej str.na kolektor....a zapomnialem jeszcze BRC Sequent to dosc dobre rozwiazanie z tych tanszych sekwencji....

    ===============================================
    2 posty scalono
    j.
    :arrow: https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php

    0
  • #17 14 Lis 2004 09:59
    zodiak318
    Poziom 34  

    lukas22 mastah napisał:
    A wiec panowie wyglada to tak zodiak a Twoj golf jest na gazniku ????


    I tu się mylisz, jest to wielopunkt i ma bardzo "pojemny" kolektor ssący, jak wiesz jak wygląda kolektor od 16V to wiesz o co chodzi :D .
    A instalacja jest I generacji bo jest to mocniejsza wersja tego silnika (bez katalizatora). Kable mają xx-lat (bo są tam takie dziwolągi niezbyt tanie) a są w bardzo dobrym stanie, zdecydowanie lepszym niż nowe podróbki ze sklepu po miesiącu używania. Świece używałm czteroelektrodowe Boscha (ostatnio wymieniłem po ok 30 tyś bo czas był na nie gdyż miały już zwiększoną przerwę - ale nic na starych się nie działo i po wyjęciu wyglądały "jeszcze dobrze".
    Podsumowując - pojemny kolektor wcale nie jest równoznaczny ze strałami - wiem o czym piszę bo taki posiadam i nie mam z tym żadnych kłopotów, silnik bez oporów wkręca się na 7000 obrotów (poszedł by jeszcze trochę więcej ale nie testuję tego).

    Pozdrawiam.

    0
  • #18 14 Lis 2004 10:07
    lukas22 mastah
    Poziom 22  

    Szczesciaz...oby wiecej takich jak Ty serio ale kiedys zaczna sie problemy gwarantuje...poogladaj forum i popytaj o strzaly dowiesz sie ze jestes na prawde szczesciazem a do tego takim ktory jeszcze nie wymienial przewodów WN.Gratuluje serio.a jaki to golf i ktory rok?

    0
  • #19 14 Lis 2004 10:14
    zodiak318
    Poziom 34  

    GolfII 1988 silnik KR ( :P ) i to w dodatku z rzadziej spotykanym "Große" kolektorem ssącym , czyli o srednicy kanałów 50mm a nie 42.

    0
  • #20 14 Lis 2004 12:58
    Calineczka*
    Poziom 31  

    Ups, to byla solidna dawka wiedzy, wielkie dzieki Lukas!!! :D Czyli moge pokusic sie o wtrysk, ew. sekwencje BRC-zobacze ile to kosztuje.PAnowie, jakie jest spalanie takiego autka z inst.gazowa??Ile wiecej spala z instalka 2,3,4 generacji,.....czy rodzaj instalacji ma woplyw na zuzycie paliwa?Jaki??No i gratuluje tego Golfa!!!;-)

    0
  • #21 03 Mar 2006 09:29
    yankes7
    Poziom 11  

    Witam ja mam audi b4 2.8 v6 93r. zaryzykowalem z instalacja brc just na poczatku tragedia spalanie jakies 18-20 litrow ale po kilku wizytach na regulacje teraz pali mi jakies 12-13 litrow(przy sredniej jezdzie). Na gazie spokojnie jedzie 220km/h(wiecej sie balem:P) przyspieszenie niewiele gorsze jak na benzynie jedyna wada to strzaly przy takich instalacjach szczegulnie narazony jest taki plastik przy przepustnicy przeplywomierz nie jest klapowy tylko ma siatke wiec jemu nic sie nie powinno stac w razie strzalu, mi juz strzelil przy starych swiecach i przplywka cala ale jesli wymienia sie regularnie swiece i kable (porządne) i jesli zawory sa w dobrym stanie to nic sie nie dzieje. pozdrawiam

    0
  Szukaj w 5mln produktów