Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar długości kłody drewna

02 Cze 2011 21:27 2533 11
  • Poziom 9  
    Witam . Mam pewien pomysł tylko nie wiem do końca jak go wykonac. Mianowicie posiadam maszyne która krzesze oraz ucina na danej długości drzewo. Jest to wykonywane w ten sposób ze na wyswietlaczu pokazywana jest dana długość kłody ,operator trzymając dzwignie od rozdzielacza uruchamia dwa koła które przesuwają drzewo. Jednakże trudno jest wyłączyc posuw kłody tak aby utrafic akurat na długości 250cm . Dlatego tez ciekawi mnie czy jest możliwość aby wykonać układ który zatrzyma posuw kłody gdy ona osiągnie długość 250 cm. Proszę o wszystkie pomysły które mogą sie przydać przy tym projekcie oczywiscie jesli coś jest nie jasne czekam na pytania.
  • Relpol
  • Poziom 43  
    Sygnał z licznika programowalnego do falownika sterującego silnikiem posuwu. A wlasciwie licznik dwuwyjsciowy - wówczas można zaprogramować szybki posuw np. 90% wymiaru, a przy ,,dochodzeniu" do właściwego wymiaru silnik posuwu zwalnia, celem dokładnego pozycjonowania materiału.
  • Poziom 9  
    Sorki ze nie dodałem napęd kół które przesuwają kłode jest z wałka przekaźnika mocy za pomocą rozdzielacza hydraulicznego dociskamy sprzegło które nam daje naped z tego wałka na koła przesuwu.
  • Relpol
  • Poziom 43  
    lkt120 napisał:
    Sorki ze nie dodałem napęd kół które przesuwają kłode jest z wałka przekaźnika mocy za pomocą rozdzielacza hydraulicznego dociskamy sprzegło które nam daje naped z tego wałka na koła przesuwu.


    No to tam muszą być wstawione elektrozawory sterujące przepływem oleju do siłownika analogicznie do rozdzielacza ręcznego.
  • Poziom 9  
    Tak wiem , zawory są juz na magazynie tylko teraz co dalej jak to wszystko zgrac. Jaki ten licznik bedzie dobrze sie sprawdzał ??
  • Specjalista Automatyk
    A jak to jest rozwiązane do tej pory?
    Napisałeś: NA WYŚWIETLACZU jest podana długość...
    - jak zatem jest ona generowana?
    - są jakieś czujniki pomiarowe?
    ...czy jest to wartość ustalona na jaką trzeba ciąć ...reszta odbywa się "na oko"?
    Czy też nie ma nic i trzeba wszystko wymyślić od początku?
  • Poziom 9  
    Jest juz system pomiarowy czujnik wygląda tak jak na zdjeciu jest koło zębate które kreci sie gdy kłoda sie przesuwa. Z czujnika idzie sygnał do wyswietlacza gdzie pokazuje aktualną odległość tylko ze nie ma zadnego wyjscia aby np: pokazało sie napiecie na wyjsciu gdy kłoda osiągnie długość 2,5m.
    Pomiar długości kłody drewna
  • Poziom 23  
    No to nie powinno być trudne, takie impulsy odczyta prawie każdy licznik uniwersalny, można na nim ustawić liczbę przy której przełączy się przekaźnik
    w twoim przypadku należałoby podłączyć przez ten przekaźnik jeden z rozdzielaczy przesuwu kłody tak aby odłączył jego zasilanie po osiągnieciu określonej długości
  • Specjalista Automatyk
    Skoro w urządzeniu nie ma wyjścia, które by dawało sygnał uzyskania długości (i odłączenia elektrozaworu) to chyba trzeba pomyśleć o jakimś sterowniku (przekaźniku programowalnym).
    Tańszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie licznika programowalnego:
    programuje się określoną ilość impulsów na wyświetlacz.
    uruchomienie i przesuw powoduje zliczanie impulsów "w dół".
    po osiągnięciu "0" przekaźnik rozwiera styk zasilający elektrozawór.
    Droższym zapewne będzie małe PLC, ale znacznie wygodniejszym w użyciu:
    można zaprogramować przełożenie ilość impulsów/centymetr,
    na wyświetlaczu nastawiać żądaną długość - wartość w centymetrach czy metrach.
    dodatkowo można zaprogramować "offset" - w tym przypadku wyłączenie docisku sprzęgła po osiągnięciu mniejszej ilości impulsów (niż cała długość) po to by bezwładność układu nie miała wpływu na zatrzymanie w miejscu gdzieś dalej niż żądana wartość.
    Jako, że automatyka (PLC) ma najczęściej zasilanie 24 Vdc - warto sprawdzić, czy obecny czujnik szczelinowy można do poziomu zasilania PLC podłączyć?! w innym przypadku zakup czujnika szczelinowego przemysłowego - koszty?!
    Innym rozwiązaniem mogłoby być zastosowanie czujnika optycznego umieszczonego w oddaleniu tych 2,5 m (tak by wykrył nadjeżdzające czoło kloca do ucięcia) - wtedy wystarczy proste sterowaniem zaworem (czujnik wykryje czoło => wyłącza napęd).
    np. http://twt.com.pl/produkty-kat/czujniki-optyczne/10/odbiciowe-too.html
    umieszczony na wysięgniku nad materiałem.
    To rozwiązanie może być dobre jak jest powtarzalność - nastawianie czujnika czysto mechaniczne i częste przestawianie trochę czasochłonne...
  • Poziom 9  
    sebol133 napisał:
    No to nie powinno być trudne, takie impulsy odczyta prawie każdy licznik uniwersalny, można na nim ustawić liczbę przy której przełączy się przekaźnik
    w twoim przypadku należałoby podłączyć przez ten przekaźnik jeden z rozdzielaczy przesuwu kłody tak aby odłączył jego zasilanie po osiągnieciu określonej długości

    moze masz jakies przykłady co do tych liczników
  • Poziom 23  
    O właśnie kolega dał dobry przykład