Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Pomiar ciśnienia sprężania Honda Civic, Prelude opinia po pomiarze

adamk1990 02 Cze 2011 21:29 8561 21
  • Pomiar ciśnienia sprężania Honda Civic, Prelude opinia po pomiarze

    #1
    Poziom 13  

    Witam, dzisiaj robiłem pierwszy raz pomiary ciśnienia sprężania w dwóch autach i sam nie wiem co o tym myśleć, wyniki poniżej.
    Przyrząd wyskalowany mam w kqf/cm2 lub kgf/cm2 (rosyjski). Przelicznik na bary to jakieś 1,1/ 1,05 z tego co czytałem. Jeśli się mylę to niech mnie poprawi!!!
    Silniki rozgrzane, zawory ustawione prawidłowo, pomiary były powtarzane i wychodziły tak samo, pedałem w podłodze. Prelude książkowo powinna mieć 12 barów, Civic 13 barów.

    Prelude III 1990r 2.0 EX

    I II III IV
    13 12 13 12,5

    po wlaniu strzykawką ok. 4ml oleju silnikowego:

    I II III IV
    15,5 14,1 15,5 15,5


    Civic 1.4 1996

    I II III IV
    13,5 12,5 11 13,5

    po wlaniu 4ml oleju:

    I II III IV
    16 14 12 13


    Pytanie, czy wraz z zużyciem cylindra, tłoków próba olejowa powinna dać wynik większy od pomiaru na sucho? Czy wynik wraz z zużyciem silnika i ilością przejechanych kilometrów powinien rosnąć czy spadać? poniżej cytat z wikipedii:

    " Zbyt wysokie ciśnienienie sprężania oznacza zwykle zużycie pierścieni uszczelniających. Związane jest to z dodatkowym doszczelnieniem pierścieni uszczelniających za pomocą oleju silnikowego przepuszczonego na nie przez pierścienie zgarniające"

    Civic pije olej, prelude także. Nie znam wartości, ale nie są to horrendalne ilości, nigdy też nie buchały kłęby sinego dymu z rur.

    Proszę o opinię fachowca, który wytłumaczy fachowo, niech wyrazi swoją opinię.
    Proszę sobie darować komentarze w stylu: Rozbieraj silnik.; Rób remont.; Oddaj fachowcowi.;

    Oczekuję jakiś konkretnej porady, z góry dzięki za zainteresowanie tematem, od odpowiedzi i opinii m.inn. waszej zależy czy w niedługim czasie samochody pójdą w komis..

    -1 21
  • #2
    Poziom 43  

    Co tu fachowo doradzać, przy takich ciśnieniach to tylko palić i jechać

    0
  • #3
    Poziom 13  

    No pewnie, na brak mocy nie narzekamy ani w jednym ani w drugim. Niepokoi mnie branie oleju przez te silniki, skoro ciśnienie jest ok to dlaczego po próbie olejowej rośnie aż tak bardzo?

    0
  • #4
    Poziom 43  

    A ile biorą tego oleju? Ja tu nie widzę, żeby po próbie olejowej ciśnienie wzrosło ,,bardzo,,

    0
  • #5
    Poziom 23  

    No proba olejowa wykazala Ci ze tlok/piercienie (zwlaszcza olejowe)/gladzie sa juz zuzyte .

    0
  • #6
    Poziom 13  

    Ale czemu pokazało aż takie duże wartości po wlaniu oleju? Powiedzmy ma być 12, jakby było 9 po wlaniu oleju 12 to OK, rozumiem. Może ktoś jeszcze sprostuje?

    Dodano po 2 [minuty]:

    I czy w Civicu jeden garnek nie kuleje? III

    0
  • #7
    Poziom 23  

    Mierzylem kiedys taka Felicje 1.6AEE bez oleju miala po 13-14bar, a po wlaniu cisnienie skoczylo do 16bar.Jezdzila juz na mineralu 20W40 i po przegazowce pieknie kopcila na siwo.Bez wlania oleju moze byc doszczelniona(olejem puszczonym przez pierscien uszczelniajacy) i stad takie cisnienia.

    0
  • #8
    Poziom 13  

    Czyli potwierdzają się moje przypuszczenia. Ale jaki jest sens robienia testu, gdzie wynik pokazuje wartość nominalną przy suchym pomiarze, ktoś pomyśli-jest ok. Ale powinno mu wyjść 8,5bara tylko zaolejone pierścienie zawyżają wynik?!

    Dodano po 1 [minuty]:

    Nie zużyty silnik/albo z uszkodzonymi elementami głowicy/uszczelką powinien pokazać takie same wartości w próbie na sucho i mokro?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jutro sprawdzę na naszym Chryslerze, ok 20 000mil od nowości. Nigdy nie dolewaliśmy oleju między wymianami. Powinien pokazać wartości identyczne podczas obu prób?

    0
  • #9
    Poziom 23  

    Tak powinno byc - przynajmniej w mojej Felicji 1.3 pomiar na "sucho" i pomiar z olejem nie wykazuje roznic.

    1
  • #10
    Poziom 13  

    Ale już po remoncie nie wykazuje różnic?

    1
  • #11
    Poziom 23  

    A co mam remontowac?110kkm silnik w kwiecie wieku...

    0
  • #12
    Poziom 13  

    Nie zauważyłem, że mowa była o 1.6 a Ty posiadasz 1.3.

    Dodano po 19 [minuty]:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic292672.html

    Z tego tematu znalazłem super poradę:

    cyt" :

    Sprawdź szczelność głowicy, zamiast świecy montuje się odpowiednią przejściówkę i podaje ciśnienie z zewnątrz i jak ucieka to będzie widać, czy przez zawory np słychać i można wyczuć, że leci przez wydech, lub do wtrysku to wtedy są uszkodzone zawory, jeżeli wyciągnie się bagnet od oleju i stamtąd wylatuje powietrze = padnięte pierścienie lub gładź cylindra, do tego dość popularne stare były manometry mierzące sprawność w procentach przez mierzy ciśnienie wejściowe i wyjściowe i pokazuje jakość/zużycie danego zespołu zawory/tłok.

    0
  • #13
    Poziom 31  

    Dolewając oleju zmniejszasz komorę sprężania i ciśnienie nieco wzrośnie. Jak dla mnie pierwszy pomiar jest przyzwoity i silniki równo pracują chyba. Co do zużycia oleju to w Twoim przypadku sugerował bym wymianę uszczelniaczy zaworowych.

    0
  • #14
    Użytkownik usunął konto  
  • #15
    Poziom 13  

    Właśnie miałem z ciekawości to na % przeliczyć
    Kuleje jak nic, róznica to max 10 % chyba?

    0
  • #16
    Moderator Samochody

    W Civicu różnica zbyt duża, można dopatrywać się powoli patologii, ale daleko jeszcze do dyskwalifikacji - różnica może być spowodowana tym że silnik sam się doszczelnia poprzez nagar i olej niezgarnięty z gładzi, w Prelude może być. Jeździć i nie narzekać.

    0
  • #17
    Poziom 13  

    Tak sobie myślę porobić raporty spalania oleju. W civicu świece już miały mały nagar na sobie, były mocno okopcone. W preludzie są nówki więc na razie nic nie można stwierdzić.

    0
  • #18
    Poziom 38  

    Tak jak napisał toku74 wlanie oleju zmniejsza pojemność czynną komory spalania i im więcej oleju się wleje tym bardziej ciśnienie skoczy do góry. Próba przy tej samej ilości wlanej do poszczególnych cylindrów daje porównianie ich kondycji. Ja na podstawie tych wyników w cyvicu stawiałbym na nieszczelne zawory na 3 i 4 cylindrze.

    0
  • #19
    Poziom 13  

    To po co w takim razie stosuje się próbę olejową? Nie da się idealnie wlać olej pomiędzy roboczą powiechnię tłoka a cylindra w celu "uszczelnienia". Im więcej wleje oleju, tym wyższe ciśnienie, teoretycznie nawet przy szczelności układu tłok-cylinder(albo nowe auto) ciśnienie tak czy inaczej teoretycznie wzrośnie?!

    0
  • #20
    Poziom 35  

    Bo się leje strzykawką po 10ml równo do każdego.

    Kulejące cylindry dadzą o sobie znać w zimie.

    0
  • #21
    Poziom 38  

    adamk1990 napisał:
    To po co w takim razie stosuje się próbę olejową?

    Na mój um po to, aby wstępnie ustalić przyczynę spadku kompresji. Przy nieszczelnych zaworach przy takiej próbie nie ma wyraźnego wzrostu kompresji, bo olej ich nie uszczelni - przykład 3 i 4 cylinder cyvica. Natomiast przy szczelnych zaworach wlany olej rozlewająć się na pierścieniach chwielowo je uszczelni w wyniku czego też chwilowo wzrasta kompresja.
    Przeprowadzenie takiej próby ma sens w przypadku spadku kompresji w stosunku do tej jaka powinna być lub gdy kompresja znacząco jest różna na poszczególnych cylindrach.
    Na podobnej zasadzie polega sprawdzanie, a w zasadzie szukanie nieszczelności przez podłączenie sprężonego powietrza przez otwór po świecy do cylindra w suwie pracy lub sprężania (wszystkie zawory zamknięte) i słuchanie gdzie syczy. Tylko nie wiem jak to słychać na końcu rury wydechowej. Ja takie doświadczenie przeprowadziłem w maluchu z zdemontowanym tłumikiem i gaźnikiem i było wyraźnie słychać syk na wydechu. Po zdjęciu głowicy ukazła sie piękna dziurka w grzybku zaworu, śr. poniżej 1mm jakby laserem zrobiona.

    0
  • #22
    Użytkownik usunął konto