Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1.8TDDI - pali się kontrolka ładowania a ładuje

blackrazor 02 Jun 2011 22:42 75300 44
Texa Poland
  • #1
    blackrazor
    Level 10  
    Witam

    od dłuższego czasu mam problem ze swoim focusem.

    Kiedyś (2mce temu) zapaliła mi się poraz pierwszy kontrolka od ladowania, zgasiłem pod domem auto i pozniej juz bylo ok. w ostatnim tygodniu sprawa nasiliła się do tego stopnia ze co 15km sie zaświecala. Wyciaglem alternator :

    Wymieniłem Komutator bo go szczotki wytarły
    Wymieniłem szczotki
    Po wymianie 20min jazdy i znów sie pali :/

    ładowanie bylo w granicy 14,9 (co oznacza że za dużo) wiec postanowiłem wymienić cały regulator napięcia.

    I problem nadal się pojawia ;/ kontrolka zapala sie średnio 5min po jazdy (jak jest zimny, jak zgasze i zapale to po okolo 1min sie juz pali. Mimo kontrolki altek ładuje ok. Czytalem na forum dużo cennych rad ale nie znalazlem odpowiedzi jak zidentyfikować usterke.


    - zmierzono rezystanje przewodów pomiedzy alternatorem a PCM - ok
    - ładowanie 13.95-14V

    PROSZĘ POMÓŻCIE ~!
    niedlugo jade na wakacje Ford Focus 1.8TDDI - pali się kontrolka ładowania a ładuje
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    Scalak5
    Level 23  
    blackrazor wrote:

    - zmierzono rezystanje przewodów pomiedzy alternatorem a PCM - ok
    - ładowanie 13.95-14V

    [/img]


    Czerwony przewód regulatora nie idzie do pcm tylko do skrzynki powinien mieć zasilanie cały czas.Często dostaje zastrzał i pęka wewnątrz.
  • #3
    blackrazor
    Level 10  
    zgaadza się . też zmierzylem i jest ok

    Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę poprawić pisownię postu.
    [CameR]
  • #4
    marcing27
    Level 16  
    Jak masz możliwość pożyczyć od kogoś akumulator i zamienić,to zrób to i zobacz.
  • #5
    blackrazor
    Level 10  
    akumulator wymieniony - kontrolka nadal się zaświeca z różna częstotliwościa

    ford posiada inteligentny system ładowania

    Inteligentny układ ładowania "Smart Charge" ma funkcję testu własnego zapisaną w module PCM, do której dostęp można uzyskać za pomocą WDS. Jeżeli w układzie pojawi się usterka, moduł PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania. Jeżeli wystąpi awaria regulacji napięcia, alternator działa ze stałym napięciem ładowania ok. 13,5 V.

    Przy stałym napięciu ładowania, alternator działa normalnie i wciąż dostarcza dostateczną ilość prądu dla układów pojazdu. Po włączeniu zapłonu PCM włącza lampkę ostrzegawczą ładowania, aby sprawdzić, czy jest sprawna. Po uruchomieniu silnika lampka ostrzegawcza ładowania gaśnie. W czasie pracy silnika lampka ostrzegawcza ładowania zapala się wyłącznie wtedy, gdy moduł PCM stwierdzi, że przez okres 20 sekund obecna jest usterka. (Napięcie poza zakresem, wewnętrzna usterka alternatora lub błąd komunikacji między PCM a alternatorem).

    Ładowanie jest kontrolowane przez moduły PCM i GEM. Moduł PCM komunikuje się z modułem sterującym alternatorem za pośrednictwem sieci LIN. Moduł PCM wysyła do alternatora polecenia zwiększenia lub zmniejszenia napięcia ładowania zależnie od wymagań układów zasilania. Z kolei moduł sterujący alternatorem przesyła do modułu PCM informacje o prądzie wyjściowym alternatora.

    Moduł sterujący alternatorem kontroluje wyjście alternatora. Jeżeli w module sterującym alternatorem, obwodach sterujących lub alternatorze wystąpi usterka, moduł PCM zostanie poinformowany i zapisany zostanie diagnostyczny kod usterki (DTC).

    Na podstawie informacji odebranych przez PCM z modułu sterującego alternatorem, moduł PCM może obliczyć obciążenie alternatora. Informacje dotyczące obciążenia alternatora są przesyłane do modułu GEM za pośrednictwem sieci CAN. Moduł GEM wykorzystuje informacje dotyczące obciążenia alternatora do obliczania maksymalnego dopuszczalnego zużycia prądu przez układy związane z warunkami pogodowymi. Moduł GEM steruje również inicjowaniem ostrzeżeń o usterkach w module wyświetlacza komunikatów. Lampka ostrzegawcza ładowania akumulatora jest wyłączana przez polecenie z modułu GEM za pośrednictwem sieci CAN.

    Aby zmniejszyć obciążenie alternatora do wartości mieszczących się w granicach wartości roboczych i wspomóc doładowanie akumulatora po uruchomieniu silnika, moduł GEM wyłącza i włącza układy nie mające istotnego wpływu na funkcjonowanie pojazdu.


    jutro chyba wypne kable z kompa te co idą do alternatora , i podlacze na krótko bezpośrednio do altka może gdzies po drodze sygnał ginie

    Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę poprawić pisownię postu.
    [CameR]
  • #6
    miler80
    Level 34  
    Uważam, że winny jest dalej alternator. Żeby się upewnić się czy wszystko jest o.k. z magistralą LIN- błędy podczas transmisji danych oraz usterki systemowe układu albo pojedynczych systemowych urządzeń, bądź przewodów, podłącz auto pod tester diagnostyczny, gdyż wszystko to jest zapisywane w pamięci usterek urządzenia.
  • #7
    lukasz.1889
    Level 21  
    Witam
    ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
  • Texa Poland
  • #8
    blackrazor
    Level 10  
    idzie diody przemierzyć jakoś czy są sprawne?

    Zdanie zaczyna się wielką literą. Proszę poprawić pisownię postu.

    Regulamin, pkt.: 3.1.17. (10.9, 16) Zabronione jest publikowanie wpisów obniżających ogólny poziom dyskusji, wynikających z lenistwa lub zawierających roszczeniowy charakter wypowiedzi.
    [CameR]
  • #9
    decybel91
    Level 41  
    Tak, ale jak polamiesz mocowania drutu ze stojana przy mostku to jestes w plecy. A MM to nie trudne :)
  • #10
    turqs1
    Level 2  
    Proponuję tak :

    Sprawdzić dodatkowe uziemienie (na kanale) które idzie od akumulatora najczęściej końcówka jest zaśniedziała/(śruba), albo cały kabel do wymiany. Jak to sprawić jak pali Ci się kontrolka przyłóż dodatkowy kabel do akumulatora do masy i przyłóż go gdzieś w metalowe miejsce, a efekty sam zobaczysz :)

    pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    a i dodam przede wszystkim, że to nie "alternator" bądź "szczoty" etc.
  • #11
    AUTOMARCIN
    Level 13  
    Sprawdz czerwony przewód od regulatora ma byc 12 v i po sprawie
  • #12
    dozer001
    Level 12  
    Witam

    Odgrzeje trochę temat żeby nie zakładać następnego a mianowicie samochód to Ford Focus ST225 2,5l 2006r

    W tamtym tyg. dostałem z powrotem alternator wymieniony został mostek prostowniczy i regulator napięcia,
    po zamatowaniu z powrotem do samochodu po odpaleniu po ok 20 s zapala się
    kontrolka akumulatora czyli gdzieś coś jest nie tak.

    Napięcie zmierzone na biegu jałowym, alternator to 13,9 na akumulatorze 13,8V,
    jednak gdy odłączymy akumulator na dłużej to po ponowny podłączeniu i odpaleniu
    ładowanie jest między 14-16V i stabilizuje (adaptacja kompa w aucie zapewne) się po chwilce na 13,9V,
    pod obciążeniem w czasie jazdy alternator ładuje różnie tzn. od 12,4 do ok. 15,5/15,8V.
    Następnie błędy jakie wywala komp to że za niskie ładowanie i błąd połączenia CAN.
    Po skasowaniu kontrolka akumulatora znika na ok 20s po czym znowu się zapala.
    Po odpięciu kostki z alternatora ładowanie jest w granicach 12-12,9V.

    Dodam jeszcze że oryginalnie był mostek prostowniczy z trzema diodami,
    zamontowany został mostek z sześcioma diodami, czy to może być przyczyna?

    I najbardziej nurtuje mnie pytanie czy z tym można jechać? I czy alternator da rade ładować akumulator?

    Aktualnie jestem w Holandii i tego tematu nie mam jak ogarnąć na miejscu
    bo pojutrze wracam do Polski i do przejechania mam ok 950km,
    dla pewności mogę monitorować ładowanie podczas jazdy jeśli to coś da.

    Poradźcie coś Panowie.

    Pozdrawiam
  • #13
    viper555
    Level 39  
    dozer001 wrote:
    Witam

    Dodam jeszcze że oryginalnie był mostek prostowniczy z trzema diodami,
    zamontowany został mostek z sześcioma diodami,

    Pozdrawiam


    Nie ma mostków z trzema diodami ,jest z sześcioma i taki został wymieniony ale to nie winny był alternator.P
  • #14
    AUTOMARCIN
    Level 13  
    Życze powodzenia jesli odłaczasz akumulator na pracującym silniku to nigdy nie naprawisz tego ładowania karygode sprawdz bezpiecznik 3 a -ry i czy masz napiecie na regulatorze
  • #15
    kidu22
    Level 35  
    Załóż stary regulator i się przekonasz co kupiłeś.
  • #16
    dozer001
    Level 12  
    viper555 wrote:
    Nie ma mostków z trzema diodami ,jest z sześcioma i taki został wymieniony ale to nie winny był alternator.P

    Nie wiem jak to się fachowo nazywa chodzi o tył alternatora jak go rozkręcimy,
    wcześniej w tej aluminiowej płytce były 3 i 3 wolne miejsca teraz jest 6

    AUTOMARCIN wrote:
    Życze powodzenia jesli odłaczasz akumulator na pracującym silniku to nigdy nie naprawisz tego ładowania


    Sory ale nigdy nie odłączałem akumulatora na pracującym silniku

    AUTOMARCIN wrote:
    sprawdz bezpiecznik 3 a -ry i czy masz napiecie na regulatorze

    Gdzie znajdę ten bezpiecznik?

    kidu22 wrote:
    Załóż stary regulator i się przekonasz co kupiłeś.

    Z tym będzie problem bo go nie mam :(

    Aktualnie podczas jazdy mam stałe ładowanie miedzy 11,4 a 11,6V :( da radę z tym jechać ?

    Pozdrawiam
  • #17
    grala1
    VAG group specialist
    dozer001 wrote:
    Aktualnie podczas jazdy mam stałe ładowanie miedzy 11,4 a 11,6V :( da radę z tym jechać ?

    To nie ładowanie tylko brak ładowania - daleko nie ujedziesz.
  • #18
    dozer001
    Level 12  
    grala1 wrote:
    To nie ładowanie tylko brak ładowania - daleko nie ujedziesz.


    Ok a dajmy na to jeżeli ograniczę maksymalnie zużycie prądu i nie potrzebne odbiorniki zostaną wyłączone?

    Jutro mam powrót do PL a nawet lawety nie ogarnę w tak krótkim czasie :(
  • #19
    grala1
    VAG group specialist
    Samo oświetlenie to 10A - może z 5 godzin wytrzyma o ile sterownik silnika wcześniej nie oszaleje.
    Trzy takie akumulatory na zmianę to może dojedziesz :D
    To 11,4 masz z odpiętą kostką od alternatora?
  • #20
    dozer001
    Level 12  
    grala1 wrote:
    Trzy takie akumulatory na zmianę to może dojedziesz :D

    Już myślałem o tym

    grala1 wrote:
    To 11,4 masz z odpiętą kostką od alternatora?

    Teraz patrzyłem i z odpięta kostką jest podczas jazdy czy na włączonych światłach czy nie 13,5-13,6V

    Wyżej wyczytałem że takie ładowanie wystarczy do normalnej jazdy.

    Więc bez świateł i zbędnych pier... powinienem pyknąć trasę do Polski, jak myślicie Panowie?
  • #22
    dozer001
    Level 12  
    Witam

    Panowie jeśli ktoś jest w stanie ogarnąć jaki do tego alternatora idzie regulator napięcia będę wdzięczny bo mi już ręce opadają

    Ford Focus 1.8TDDI - pali się kontrolka ładowania a ładuje

    Z ciekawostek dodam, w Fordzie Focus II ST 2,5l Turbo regulator napięcia ma aktywny tylko
    środkowy pin, na kostce którą się wpina w regulator jest tylko jeden przewód
    środkowy i jest tak w oryginale bo dowiadywałem się u kolegów co maja takie
    samochody tak samo jest w Focusie RS MKII.

    ASO Ford-a nie wie jakie są numery składowe części alternatora wiec lipa.

    Jeśli ktoś by znalazł coś pomocnego w temacie niech da znać będę wdzięczny

    Pozdrawiam

    Ps. do Polski dojechałem bez problemu :)
  • #23
    dylan1
    Level 19  
    czemu nie oddasz auta do warsztatu w celu naprawy ?
  • #25
    dozer001
    Level 12  
    dylan1 wrote:
    czemu nie oddasz auta do warsztatu w celu naprawy ?

    Samochód jest w warsztacie i walczy z nim znajomy który od ponad 20 lat zajmuje sie tylko alternatorami i rozrusznikami i już ma dosyć mojej Foki :D
    viper555 wrote:
    http://www.sparxx.co.za/advanced_search_result.php?keywords=104210-3550#http%3A%2F%2Fwww.sparxx.co.za%2Fvoltage-regulator-nippon-denso-12v-ford-focus-3pin-p-21759.html%3FosCsid%3Dl8ohc23bcuqde10dukhu12sdq1

    Zaglądałem tam już dwa dni temu, myk z regulatorem z tej strony polega na tym że przy
    wtyczce która wchodzi w altek trzeba zamienić przewód ze środkowego na prawy i będzie
    to wtedy śmigać, tak zresztą pisze pod zdjęciem tego regulatora jak dobrze przeczytałem.


    viper555 na zdjęciu które podałeś nie widzę żeby jakikolwiek numer pasował pod mój
    alternator, ale zawsze jest to ale... Jest to może numer tego regulatora ze strony sparxx-a?

    Pozdrawiam
  • #26
    kidu22
    Level 35  
    dozer001 wrote:
    Samochód jest w warsztacie i walczy z nim znajomy który od ponad 20 lat zajmuje sie tylko alternatorami i rozrusznikami

    Teraz troszkę sie pozmieniało z tym tematem. Jak widzisz.

    Może masz nie ten sam typ?
  • #27
    viper555
    Level 39  
    Jak gość nie daje rady masz jeszcze opcję nowego 988zł.P
  • #28
    decybel91
    Level 41  
    Regenrowany ostatnio do Volvo brałem ok 450zł z VAT.
  • #30
    decybel91
    Level 41  
    TPA Gdańsk, ale nie sprzedają wysyłkowo.