Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra C CIM zdewastowany przez złodzieja

04 Cze 2011 00:43 3624 10
  • Poziom 11  
    Witam,
    chciałbym zwrócić się o pomoc. Jakiś czas temu kupiłem śliczną GTS, tylko drobny problem ze skrzynią niby miała. Diagnostyka u specjalistów min w serwisie Opla i diagnoza jak wyżej. Dodam, że skrzynia w automacie. Problem się pojawił jak pieniądze zamiast na naprawę musiałem przeznaczyć na cło. Autko stało i się włamali złodzieje do niego; ukradli poduszkę z kierownicy i zdewastowali "lekko" CIM.
    Teraz to rzeczywiście jest buba... Wcześniej autko nawet jeździło, a teraz nie rusza nawet silnik. Ale nie ma tego złego; Jak próbowałem reanimować CIMA, to "trafiłem" chyba na rzekomą usterkę skrzyni biegów. Jak wziąłem aCCu do ładowania, to sie okazało, że pierwsza cela od masy jest uwalona i bardzo prawdopodobne to, że w wyniku tego siało po CANie. OBD czepiało się skrzyni, bo najczęstsze błędy dotyczyły braku odczytu prędkości jej wałków, na których czujniki pewnie albo są na CANie. Jak widziałem diagnostykę z TECHA, to oprócz błędów ze skrzyni, był komunikat o Accu, o tym, że CAN sie sypie też, ale diagności jednogłośnie twierdzili -skrzynia. Jednak bez CIMu to ja nic nie mogę, na wprost nie podmienie, na programowanie z 1500PLN mnie nie stać, a na dodatek nie wiem, czy z tych motorolek na nim coś się odczyta.
    Silnik to diesel Y22DT.
    Pytanie:
    1) Czy bez Cima uruchomię samochód? Myślę, że nie, bo to geateway dla Cana.
    2) Na ile kłopotliwe będzie zrobienie sterowania do tego szajsu? automat komplikuje, wiem. Dużą maszynę potrafię na PLC zaprogramować, czy diesla 250kW z agregatu prądotwórczego. Jednak samochód pomimo, że też maszyna, troćkę się różni. Mam nawet S7 technologiczny z 4 szybkimi licznikami, to wałki ze skrzyni bym połapał, jednak to nie wszystko i kupę roboty pewnie. Może jakieś pomysły, propozycje?
    pozdrawiam
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 15  
    Powiedziałeś motorolek ,wnioskuję że są 2 hc908az ,ale interesuję cię ta górna .Na dolnej nic nie ma i jej nie ruszaj,kup drugiego cim-a daj gościowi od komórek niech przelutuje .Parę zł w kieszeni
  • Poziom 32  
    ALLSTART napisał:
    Powiedziałeś motorolek ,wnioskuję że są 2 hc908az ,ale interesuję cię ta górna .Na dolnej nic nie ma i jej nie ruszaj,kup drugiego cim-a daj gościowi od komórek niech przelutuje .Parę zł w kieszeni

    I uważaj żeby czasem nie ruszył :)

    Programuj sterowniki, ciułaj kase bo się nie obędzie bez niej.
  • Poziom 11  
    Dokładnie,
    masz dobry pomysł. Mieszkasz blisko mnie, zajmujesz się elektroniką jak mniemam na dobrym poziomie. Robisz takie rzeczy? Muszę dodać, że podjęta przeze mnie próba polegała min na podlutowaniu ich, bo złodzieje troche przerysowali druk i w skutek tego na jednej z nich parę elektrod wisiało w powietrzu. Nie muszę mówić, że moje próby, można by powiedzieć, były żałosne. Właśnie na nie spojrzałem i całe szczęście obydwie mają wszystkie elektrody. Może i poradziłbym sobie z podlutowaniem układów gdyby nie dziwna emalia na płytce. Mieszkam w Bolesławcu a tu komórkowce nie mają sprzętu do lutowania smd. Kiedyś chciałem mikrofon w Soniaku wymienić i sie nie udało, bo nikt stacji na powietrze nie miał. Stąd pytanie do Ciebie.
    pozdrawiam

    Dodano po 10 [minuty]:

    Cały problem w tym, że robię teraz remont chaty i jeszcze przez co najmniej dwa miesiące zlecenia nie wezmę żadnego. Potem chciałbym odpocząć, może gdzieś na pojechać; najlepiej Vectrą. Ja myślę że kolega z głogowa ma rację. Taki sam CIM można kupić na Allegro za 200 PLN. W tej chwili nikt nie przeprogramuje mi ani z techa ani jakkolwiek inaczej tych motorolek. Podmiana to dobry pomysł, bo na CIMie nie widziałem nic innego co mogło by być programowalne lub posiadać indywidualny kod. No chyba, że ten U3741BM, bo dla mnie on ma coś na rzeczy jak odbiornik do pilota, czy pełni jakąś rolę w security.
    Nie chcę, żeby mi auto stało kolejne pół roku nim uzbieram na naprawę.
    pozdrawiam
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 15  
    Kod i zawarte dane są jak powiedziałem są w górnej motoroli i ją też się programuje.Jak kupisz cim musi być wylogowany(ważne),podeślij zdjęcie starego ,może mam taki i przelutuje ci
  • Poziom 15  
    Jutro jadę do Bolesławca rano o 10.00 jak chcesz daj znać ,a mam taki cim
  • Poziom 11  
    Jakby co, to temat załatwiony... w części. CIM założony, zaprogramowany.
    Tech pokazuje, że CAN się sypie. i rzeczywiście, na oscyloskopie mam modulację 2,5 do 5V, tak jakby CAN LO nie modulował. Kabel? wtyczka? jest czego szukać...
    pozdrawiam
    o efektach będę informował
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Witam,
    właściwie to go wymieniłem, bo ten co był uprzednio był rozwalony totalnie. Oczywiście XR. Przy czym wtyczka też do cima nie jest pierwszej świeżości; jest pokiereszowana. W jakiej sytuacji może nie być modulacji na CAN LO? Jak rozumiem na magistrali jest wiele urządzeń i każde ma potencjał odniesienia 2,5V? Więc w jakiej sytuacji żadne nie będzie modulowało potencjałem -? Czy może 2,5V ma tylko master? Jak to jest? Ma ktoś może topologię Cana do Vectry C?
    pozdrawiam
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Do Cima też są dwie. Będę musiał zerknąć czw Cim jest w przelocie czy jest to gateway dla dwu magistrali Can 2.0. Bo że jest gejtem dla niskiej, średniej i wysokiej prędkości to na pewno, tylko czy vectra ma więcej niż jedną magistrale hi-speed. To co na cimie; przyciski dźwignie etc działają i steruje prawidłowo. ale np lusterka chodzą kulawo, szyby też, ecu widzi dźwignie zmiany biegów, cim gubi. część chodzi, część nie. a na wtyczce obd tak jak pisałem
    pozdrawiam


    CIM jest w przelocie; do ABS idzie jak nie ma ESP, a w drugą stronę do gniazda diagnostycznego. Mam już topologię CANA. Wymieniłem wtykę Cima i Can jest już ok.
    Natomiast auto dalej nie jeździ. Tak jak na początku zaznaczyłem, problem ze skrzynią nadal jest. Automat AF33 i z tego co wiem, to potrafi pęknąć chłodniczka w tym modelu i heh... Ta skrzynia ma sterowanie elektrohydrauliczne, a auto zachowuje się jakby nie było ciśnienia. jak tylko odpalę to ruszy ale po chwili przestaje jechać. Postoi i znowu kawałek przejadę...
    Myślę, że dalsze szukanie usterek nie ma wiele wspólnego z działem w którym post został zamieszczony. Elektronika zrobiona, więc pora zamknąć temat.
    Dzięki i pozdrawiam wszystkich