Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Netia i No Limits - farsa?

04 Jun 2011 11:37 5488 44
  • Level 9  
    Witam.
    Chciałbym opisać tutaj pewną, z mojego punktu widzenia niekorzystną dla mnie sytuację. Być może ktoś będzie umiał mi odpowiednio doradzić, czy jest cokolwiek, co mogę zrobić, żeby skuteczniej zawalczyć o swoje.

    Pod koniec kwietnia tego roku podpisałem z Netią nową umowę. Oczywiście w ramach oferty No Limits. Na tamtą chwilę ich system wypluwał info, że mogę liczyć na coś w granicach 10Mb/s. Nowa umowa, a co za tym idzie - prędkość, weszła w życie z dniem 5 maja. Okazało się, że faktycznie jest to coś w okolicach 10Mb/s. Czasami nawet trochę więcej - w zależności od pory dnia i dzięki w miarę dobremu sprzętowi. Dziś mija równy miesiąc i w sumie to nie mam się do czego przyczepić, bo łącze działa stabilne.

    Problem, przynajmniej w moim mniemaniu, pojawił się jakiś tydzień temu, gdy doszły mnie słuchy, że możliwości techniczne dla mojej lokalizacji się zmieniły. Skantarek pokazuje prawie pełne 20Mb/s, a fakt ten potwierdzają na Infolinii. Jest to najprawdopodobniej nowa centrala, skoro wcześniej takich warunków nie było. Oczywiście od razu przypomniały mi się reklamy Netii, w których mówią, że jakie mam możliwości techniczne, taki internet dostanę. Sęk w tym, że w chwili obecnej skazany jestem na starą centralę, znajdującą się 2,5km ode mnie. Staram się patrzeć trochę przyszłościowo, a to oznacza, że nie mam co marzyć o VDSLu, gdy Netia go wprowadzi. Próbowałem interweniować - i na Infolinii, i mailowo, ale za pierwszym razem poinformowano mnie, że ta centrala (dodam, że znajduje się ona tuż obok mojego bloku) jest tylko dla nowych klientów, natomiast za drugim - tylko tyle, że nie ma możliwości przepięcia.

    Zastanawiam się więc, czy mogę tutaj cokolwiek wskórać - np. reklamować, że mimo 30 dni, które operator ma na dostosowanie usługi, celem uzyskania maksymalnej prędkości, szybkość internetu drastycznie różni się od tego, co Netia ma obecnie w systemie ? Nie wiem tylko, czy coś takiego ma szansę przejść, bo mogą przecież stwierdzić, że odległość od centrali pozwala na tylko tyle i koniec, kropka, ale przecież, idąc tym tokiem rozumowania, mogą przełączyć mnie o kolejne 2,5km dalej i moim No Limits będzie np. 1Mb/s. Dla mnie to oczywiste, że skoro są warunki, a ja posiadam umowę w ramach oferty No Limits, to prędkość ta powinna być zwiększona, ale być może jestem w błędzie.

    Dodam jeszcze, że przy podpisywaniu umowy poinformowano mnie, że mogę liczyć na więcej, bo będę podłączony pod nową centralę. Jak widać, tak się nie stało, ale nie mam chyba co używać tego argumentu, bo powoływanie się na rozmowy z konsultantami Netii, z których każdy mówi co innego w tej samej sprawie, mija się z celem. Jeszcze jedną ciekawostką jest to, że sąsiad z klatki obok kontaktował się z Netią, która zaproponowała mu właśnie 20Mb/s, co już w ogóle jest dla mnie absurdem.

    Dzisiaj mija 30 dni, więc jutro usługę mogę już reklamować, tylko pytanie, jak ugryźć ten problem ? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam.
  • Level 30  
    Jeśli twoja dotychczasowa linia jest dzierżawiona od Tepsy, to problem pewnie leży właśnie tutaj. Netia jest bowiem związana umową z Tepsą, więc mogą robić wszystko pod warunkiem że będzie się to działo na TEJ linii. Jeśli linia nie należy do Tepsy, to już tylko dobra wola Netii. Co do obietnic konsultantów Netii, to mój nie tylko obiecał mi pewną sprawę, ale też obietnicę tę spisał własnoręcznie na kartce papieru i podpisał się pod tym. Myślisz że ktokolwiek się tym w Netii przejął? Jedyne na co mi pozwolono, to złożenie przez telefon skargi na konsultanta, bez skutków w postaci prawa do rozwiązania umowy czy jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Netii z tego tytułu.
  • Level 9  
    Jestem na LLU, czyli wszystko odbywa się na łączu tepsy. Wychodzi na to, że nie mam co liczyć na przepięcie, choć centralę mam tuż pod nosem. W takich chwilach żałuję, że przeszedłem do Netii, bo te parę złotych oszczędności miesięcznie i tak ginie później w straconym czasie na użeraniu się z infolinią.

    Ewentualnie zastanawia mnie jeszcze fakt, dlaczego - po wklepaniu moich danych - skantarek pokazuje nową prędkość, a nie to, co było dotychczas. Po głowie mi chodzi, że być może mają w planach przepięcie części użytkowników z tamtej centrali, a dane w systemie, te ze zmienionymi na wyższe prędkościami, wskazywałyby na to, o których abonentów chodzi.

    No nic, dzięki za pomoc. Przynajmniej sytuacja jest już jasna. Nie ma ich co cisnąć, skoro sami zbyt wiele nie mogą zrobić.
  • Level 33  
    Te usługi są przesyłane nową generacją kabli dedykowanymi pod VDSL nie licz że wymienią ci kabel j/w dla ciebie -koszty .Wirtualny miernik potrafi pokazywać cuda ale to należy pomierzyć w TWOIM gniazdku w domu np Shark-m. A ty sam coś piszesz i do końca nie wiesz o czym piszesz.
  • Level 9  
    Dipol, jakie usługi ? Ja w tej chwili piszę o ADSL2+ i 20Mb/s, które spokojnie mógłbym wyciągnąć na bliższej centrali. O VDSLu to ja myślę w kontekście przyszłości, bo Netia również ma zamiar to wprowadzać za jakiś czas, w ramach oferty No Limits i za tę samą cenę, ale przy odległości 2,5km od szafy nie mam co liczyć na takie luksusy.

    Tak więc z całym szacunkiem, ale to chyba ty nie przeczytałeś tematu do końca i nie wiesz, o czym piszesz.
  • Level 33  
    b00n ja ci mówię o rzetelnych pomiarach a nie wirtualnych.Na co dzień to ćwiczę .
    Młody pokory życzę i umiejętności wykonania POMIARÓW. Pokaż pomiary w twoim gniazdku.
    73!
  • Level 9  
    Ależ ja bardzo dobrze zdaję sobie sprawę z tego, że to, co TP czy Netia mają w systemach, nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Można jednak spokojnie przyjąć, że centrala, która jest oddalona ode mnie o 100 czy 200 metrów, zapewni mi o wiele lepsze warunki (w tym wspominany VDSL w przyszłości), niż obecna szafa, do której mam 2,5km.

    Nie rozumiem, po co wchodzisz w jakieś zawiłości techniczne, skoro temat dotyczy czegoś zupełnie innego, a mianowicie kwestii przełączenia do bliższej centrali. Już wiem, że Netia nie może tego zrobić i o to mi chodziło. Po co mi tutaj jakieś pomiary z gniazdka ? Chciałeś błysnąć, ale ci nie wyszło.

    Te teksty o byciu młodym i zachowaniu pokory też zatrzymaj dla siebie, bo gdybym jej nie miał, to nie przychodziłbym na forum, prosząc innych o pomoc.
  • Level 29  
    Netia reklamuje ofertę "No limits" bez lojalek, więc moje pytanie czy pytałeś o rozwiązanie obowiązującej umowy i np. podpisanie nowej, bo z tego co piszesz nowych podłaczają już do bliższej centrali.
  • Level 9  
    Niestety, ale skorzystałem z 50% rabatu na internet i telefon przez 8 miesięcy, więc przy zerwaniu umowy musiałbym płacić 600zł kary.

    Poza tym, nowa centrala tylko dla nowych klientów wydaje mi się nieco zwariowanym pomysłem, bo z większych osiedli w mieście tylko moje nie miało własnej szafy, więc może z czasem zaczną przepinać nas bliżej, a tamtą nieco odciążą. Nie wiem, jak to wszystko działa od kuchni i na infolinii, niestety, też nie można się w tej materii niczego dowiedzieć. Konsultanci twierdzą jedynie, że dla mojej lokalizacji/numeru telefonu są możliwości dla 20Mb/s, a skoro takie rzeczy mają w systemie, to być może jest to jakiś prognostyk na przyszłość w kontekście przepięcia bliżej, ale nigdzie tych domysłów nie mogę zweryfikować.
  • Level 29  
    Tak myślałem, że bez lojalki, ale chwyt na przytrzymanie klienta jakiś musi być.
    Nie pozostaje ci nic innego jak poczekać do końca umowy, chyba że spotkasz się z dobrą wolą od strony jakiegoś pracownika Netii na co zbytnio bym nie liczył.
    Nie sądzę żeby przełączyli cię ze względu na odciążenie centrali z której obecnie pracujesz, bo jeśli by miało tak być to zapewne już zostałbyś przełączony.
  • Level 9  
    ajanek9 wrote:
    Tak myślałem, że bez lojalki, ale chwyt na przytrzymanie klienta jakiś musi być.
    Nie pozostaje ci nic innego jak poczekać do końca umowy, chyba że spotkasz się z dobrą wolą od strony jakiegoś pracownika Netii na co zbytnio bym nie liczył.

    Jest bez lojalki, ale opcja rabatu przez 8 miesięcy (plus router za 1zł) była moim wyborem, więc w pewnym sensie sam jestem sobie winien. Na razie faktycznie nie ma się co wygłupić, ale jeżeli okaże się, że za pół roku czy rok TP wprowadzi na tej centrali VDSL, to wtedy nad takim zerwaniem umowy mogę się poważnie zastanowić. Na dobrą wolę pracownika Netii nie ma co liczyć, bo już ktoś wcześniej w tym temacie wspomniał, że to leży wyłącznie w gestii tepsy.

    ajanek9 wrote:
    Nie sądzę żeby przełączyli cię ze względu na odciążenie centrali z której obecnie pracujesz, bo jeśli by miało tak być to zapewne już zostałbyś przełączony.

    Sęk w tym, że to jest nowa centrala. Dane w systemie zmieniły się zaledwie kilka dni temu. Wątpię, żeby to wszystko miało być zrobione tak od ręki. Poza tym, nie wyobrażam sobie sytuacji, w której ktoś, kto jest w pobliżu tej dalszej centrali, zostanie podłączony do tej nowej, w mojej lokalizacji, kiedy można by było podłączyć tę osobę tam, a mnie przepiąć tutaj, albo mieć przeciążoną centralę tam, podczas gdy ta stoi praktycznie nieużywana, ale - jak już wspomniałem - nie wiem, jak to wygląda od kuchni, więc może jestem w błędzie.
  • Level 2  
    Dobra wola to tylko w bajkach więc jak na nią liczysz to możesz się nie doczekać.
    Zadzwoń do netii, nie pytaj się o nic tylko powiedz, że CHCESZ pod nową centrale(płacisz więc wymagasz). W wypadku jak pokażą Ci środkowy palec to od razu skarga do UKE oraz rzecznika praw konsumenta. Umowa mówi, że największa możliwa prędkość więc tak ma być - cwaniactwu dosyć.
  • Level 30  
    odyspl wrote:
    Umowa mówi, że największa możliwa prędkość więc tak ma być - cwaniactwu dosyć.

    Największa możliwa na danej linii, a nie największa możliwa w okolicy ;)
  • Level 9  
    odyspl wrote:
    Dobra wola to tylko w bajkach więc jak na nią liczysz to możesz się nie doczekać.
    Zadzwoń do netii, nie pytaj się o nic tylko powiedz, że CHCESZ pod nową centrale(płacisz więc wymagasz). W wypadku jak pokażą Ci środkowy palec to od razu skarga do UKE oraz rzecznika praw konsumenta. Umowa mówi, że największa możliwa prędkość więc tak ma być - cwaniactwu dosyć.

    Mnie też się wydaje, że skoro są możliwości i ich system na to wyraźnie wskazuje, to w ramach oferty No Limits powinni mnie przełączyć, ale problem jest chyba bardziej złożony. To są łącza tepsy i Netia nie za wiele tutaj może. Z ciekawości wysłałem zapytanie do TP, jak oni się na to zapatrują, i dostałem odpowiedź, że gdybym korzystał z ich usług, to z przełączeniem - o ile będą odpowiednie warunki techniczne - nie byłoby żadnego problemu. Tak więc jest to raczej kwestia niemocy Netii, a nie chęci zrobienia klientowi na złość.

    Z ciekawości puszczę maila do UKE, żeby sprawdzić, co oni o tym sądzą, ale wątpię, żeby to coś zmieniło.

    PeteSh wrote:
    odyspl wrote:
    Umowa mówi, że największa możliwa prędkość więc tak ma być - cwaniactwu dosyć.

    Największa możliwa na danej linii, a nie największa możliwa w okolicy ;)

    Ale, idąc tym tokiem rozumowania, równie dobrze mogą mnie w każdej chwili przełączyć do centrali, która znajduje się 5km dalej i w ramach No Limits dostanę może z 1Mb/s ...
  • Level 34  
    b00n wrote:
    Ale, idąc tym tokiem rozumowania, równie dobrze mogą mnie w każdej chwili przełączyć do centrali, która znajduje się 5km dalej i w ramach No Limits dostanę może z 1Mb/s ...
    Dlaczego mieliby to zrobić?
  • Level 30  
    Jesteś przywiązany do danego LLU i Netia ci tego nie zmieni ani na lepsze, ani na gorsze. Jedynym sposobem odpięcia się od tego LLU byłoby udowodnienie, że na tej linii jakość świadczonej usługi jest niezgodna z umową (czytaj "całkowicie niezadowalająca/nienadająca się do użytku"). Wtedy Netia może regresem rozwiązać umowę z Tepsą i można dalej kombinować, ale na to raczej szans nie masz.
  • Level 9  
    Atreyu Makiavel wrote:
    b00n wrote:
    Ale, idąc tym tokiem rozumowania, równie dobrze mogą mnie w każdej chwili przełączyć do centrali, która znajduje się 5km dalej i w ramach No Limits dostanę może z 1Mb/s ...
    Dlaczego mieliby to zrobić?

    Nie wiem, jak to ma się do tego, co napisał wyżej PeteSh, ale nieco ponad 2 lata temu, przechodząc z TP do Netii, po kilku miesiącach zostałem przełączony do innej centrali i przez jakiś czas miałem problemy ze stabilnością łącza - Netia próbowała mnie nakłonić do zejścia z 6Mb/s do 2Mb/s. Co prawda wtedy internet był na BSA, a nie, jak teraz, na LLU, więc sytuacja może nie być analogiczna.
  • Level 29  
    b00n napisał;
    Quote:
    Ale, idąc tym tokiem rozumowania, równie dobrze mogą mnie w każdej chwili przełączyć do centrali, która znajduje się 5km dalej i w ramach No Limits dostanę może z 1Mb/s ...

    Nie chodzi o przełączenie na którąkolwiek centralę, chodzi o skrócenie linii i sprzedaż nowych ofert, ty już jesteś złapany na umowę i opcja którą masz działa jak wcześniej pisałeś bez problemów. Nie wiem czy interwencja UKE coś pomoże, umowę podpisałeś i na jakieś warunki się zgodziłeś.
    W końcu nie przełączyli cię na dalszą centralę i jakość łącza nie spadła do 1 Mb/s, bo wtedy mógłbyś interweniować, ale z tego co opisujesz to uruchomienie usługi nastąpiło gdy w systemie nie było możliwości podłączenia do bliższej centrali.
    Od strony kuchni wygląda to tak, że każdy ma klapki na oczach i patrzy przed siebie (w monitor) sprawdza tylko to co widzi i nic więcej, np. jeśli Netia wysłała zapytanie do TP w sprawie podłączenia na dzień np. 25 kwietnia, odpowiedź dostała 10 maja, a nowa centrala ruszyła i została wprowadzona do systemu np. 15 maja to warunki techniczne były sprawdzone do istniejącej (dalszej) centrali.
    Nie ma czegoś takiego jak przełączenie, żeby uwolnić zasoby, raczej jest tak, że dla nowych jest brak zasobów i konieczna rozbudowa, ale zazwyczaj centrale mają dużo wolnych zasobów i raczej nie ma przeciążeń.
    Jedynym rozwiązaniem to przeczekać umowę i przy podpisywaniu następnej starać się wywalczyć opcję 20 Mb/s, a może dostępna już będzie opcja VDSL2 i zamówisz 30 Mb/s z nowej centrali.
    Ale zawsze możesz powalczyć, będzie dobrze jeśli wynikami podzielisz się na forum, może to przestrzeże innych przed podpisaniem podchwytliwej umowy, bo w końcu w każdej umowie tkwi jakiś diabeł.
  • Level 9  
    W Netii jestem od ponad dwóch lat, a zaraz po podpisaniu pierwszej umowy, jak już wcześniej wspomniałem, zostałem przełączony do innej centrali, przez co miałem problemy z działaniem internetu, co jednak z czasem ustało. Gdy w kwietniu podpisywałem nową umowę, to w systemie (skantarek) było coś w granicach 10Mb/s i tyle mam. Zastanawiam się tylko, czy przeczekanie tego miesiąca by coś zmieniło, bo mimo, że system pokazywałby nową wartość, to ja i tak byłbym cały czas podpięty pod starą szafę. Tak naprawdę to nowym klientem jestem tylko w rozumieniu takim, że podpisałem nową/przedłużyłem starą umowę, więc internet nie byłby tutaj nową usługą, a co za tym idzie - wątpię, bym został przepięty do bliższej centrali.

    Tak więc - jeśli to, co piszę wyżej, jest prawdą - mogę tylko przestrzec innych, żeby nie sugerowali się tym, co jest w systemie/co mówią konsultanci, tylko sprawdzili, pod jaką centralę są podpięci, i ile z niej można wycisnąć.

    Aha, pominąłem jeszcze jeden, ale raczej już w tym momencie nieistotny dla całej sprawy szczegół. Przy podpisywaniu umowy koleś rzucił tekstem, że to na pewno będzie więcej, niż 10Mb/s, bo będę podłączony pod nową centralę, oddaloną o kilkaset metrów. Wtedy zastanawiałem się, o jakiej centrali on gada, bo wiedziałem, że w pobliżu nic nie ma, ale teraz okazuje się, że coś było na rzeczy. Pytanie tylko, czy miał on na myśli przełączenie mnie w momencie wejścia nowej umowy w życie, czy może mówił bardziej przyszłościowo, ale - czytając ostatnie posty - wykluczałbym raczej taką możliwość.
  • Level 9  
    b00n wrote:
    Mnie też się wydaje, że skoro są możliwości i ich system na to wyraźnie wskazuje, to w ramach oferty No Limits powinni mnie przełączyć, ale problem jest chyba bardziej złożony. To są łącza tepsy i Netia nie za wiele tutaj może. Z ciekawości wysłałem zapytanie do TP, jak oni się na to zapatrują, i dostałem odpowiedź, że gdybym korzystał z ich usług, to z przełączeniem - o ile będą odpowiednie warunki techniczne - nie byłoby żadnego problemu. Tak więc jest to raczej kwestia niemocy Netii, a nie chęci zrobienia klientowi na złość.

    Z ciekawości puszczę maila do UKE, żeby sprawdzić, co oni o tym sądzą, ale wątpię, żeby to coś zmieniło.


    Prawdę mówiąc nie do końca wiem o co tak naprawdę chodzi w tym temacie.
    Pytanie co chciał byś uzyskać i jak rozumiesz warunki techniczne.

    Ja osobiście pod pojęciem warunki techniczne rozumiem to co jest aktualnie jeśli mam linię lub to co może być jeśli jej nie mam.

    Mówisz że chciał byś aby cię przepieli do nowej centrali bo jest blisko. Ok, pytanie jakie to są koszty dla operatora (obojętne czy netia czy tpsa). Przepięcie linii to nie jest wciśnięcie przycisku <enter>. Ktoś musi zapłacić za taką operację. Jesteś pewny że kabel którym jesteś podłączony biegnie pod tą nową centralą i jest tam krosowany ?

    Prosty przykład. Jestem oddalony od szafy o ok 1950 metry po kablach.
    Ale jak by tak operator poprowadził do mnie kabel inną drogą (wymaga postawienia 2 dodatkowych słupów) to był bym w odległości 400 metrów. Pytanie czy twoim zdaniem powinienem pisać do UKE że operator nie wywiązuje się z umowy. Czy był byś skłonny zapłacić 2 zł więcej za rachunek żeby pokryć koszt mojego przepięcia?
  • Level 12  
    szkoda że Netia, przy wprowadzeniu nowej oferty, nie dała czegoś w stylu np. Tepsy - 30 dniowego bezpłatnego testowania łącza przed podpisaniem umowy (Neostrada na próbę) Wtedy nie brałoby się takiego kota w worku.
    Samemu sprawdziłoby się jaka jest rzeczywista maksymalna prędkość.
  • Level 9  
    krait wrote:
    b00n wrote:
    Mnie też się wydaje, że skoro są możliwości i ich system na to wyraźnie wskazuje, to w ramach oferty No Limits powinni mnie przełączyć, ale problem jest chyba bardziej złożony. To są łącza tepsy i Netia nie za wiele tutaj może. Z ciekawości wysłałem zapytanie do TP, jak oni się na to zapatrują, i dostałem odpowiedź, że gdybym korzystał z ich usług, to z przełączeniem - o ile będą odpowiednie warunki techniczne - nie byłoby żadnego problemu. Tak więc jest to raczej kwestia niemocy Netii, a nie chęci zrobienia klientowi na złość.

    Z ciekawości puszczę maila do UKE, żeby sprawdzić, co oni o tym sądzą, ale wątpię, żeby to coś zmieniło.


    Prawdę mówiąc nie do końca wiem o co tak naprawdę chodzi w tym temacie.
    Pytanie co chciał byś uzyskać i jak rozumiesz warunki techniczne.

    Ja osobiście pod pojęciem warunki techniczne rozumiem to co jest aktualnie jeśli mam linię lub to co może być jeśli jej nie mam.

    Mówisz że chciał byś aby cię przepieli do nowej centrali bo jest blisko. Ok, pytanie jakie to są koszty dla operatora (obojętne czy netia czy tpsa). Przepięcie linii to nie jest wciśnięcie przycisku <enter>. Ktoś musi zapłacić za taką operację. Jesteś pewny że kabel którym jesteś podłączony biegnie pod tą nową centralą i jest tam krosowany ?

    Prosty przykład. Jestem oddalony od szafy o ok 1950 metry po kablach.
    Ale jak by tak operator poprowadził do mnie kabel inną drogą (wymaga postawienia 2 dodatkowych słupów) to był bym w odległości 400 metrów. Pytanie czy twoim zdaniem powinienem pisać do UKE że operator nie wywiązuje się z umowy. Czy był byś skłonny zapłacić 2 zł więcej za rachunek żeby pokryć koszt mojego przepięcia?

    Przedstawiona przez ciebie sytuacja nie jest analogiczna, ponieważ cały zabieg faktycznie wiązałby się z koniecznością poprowadzenia kabla inną drogą, postawienia dwóch dodatkowych słupów itd. Ja nie wymagam od operatora, żeby stawiał centralę pod moim nosem, bo taki mam kaprys. Centrala ta już stoi, a ich system, jeżeli chodzi o możliwą prędkość, pokazuje konkretną wartość dla mojego adresu/nr telefonu.

    Skoro dla mojego bloku, a także dla kilku czy kilkunastu innych w tej lokalizacji, prędkość pokazywana przez system odnosi się do nowej, bliższej centrali, to te kable muszą chyba do niej biegnąć ? Poza tym, jak wspomniałem już wcześniej, kontaktowałem się w tej sprawie z TP i dostałem odpowiedź, że w ich przypadku - o ile możliwości techniczne by na to pozwalały - nie byłoby problemów z przełączeniem mnie bliżej. Ba, znam nawet przypadek osoby, która korzysta z usług Netii po BSA i wysłała pismo do TP z prośbą o przepięcie do bliższej szafy. Najprawdopodobniej zaszło tutaj jakieś niedopatrzenie, bo kontaktowali się z nim później odnośnie neostrady, ale przełączenie jednak nastąpiło i koleś może cieszyć się większą prędkością.

    Konsultant sam stwierdził, że gdybym zerwał umowę i podpisał nową, to wtedy, jako nowy klient, podpięty bym został pod nową centralę. Tak więc nie wygląda mi to na jakiś wielki problem. Zresztą, gdybym nawet wstrzymał się ten miesiąc z podpisaniem umowy, to teraz sytuacja byłaby bardzo podobna, bo system pokazywałby nową prędkość, a ja byłbym podpięty cały czas pod starą centralę. Tym sposobem albo musieliby mnie przepiąć (a więc czemu teraz nie mogą tego zrobić ?), albo zostałbym oszukany, bo dostałbym niższą przepustowość od tego, co mówi system i konsultanci, ale tak naprawdę dalej byłoby wszystko w porządku, bo warunek No Limits zostałby zachowany.
  • Level 9  
    b00n wrote:
    Przedstawiona przez ciebie sytuacja nie jest analogiczna, ponieważ cały zabieg faktycznie wiązałby się z koniecznością poprowadzenia kabla inną drogą, postawienia dwóch dodatkowych słupów itd. Ja nie wymagam od operatora, żeby stawiał centralę pod moim nosem, bo taki mam kaprys. Centrala ta już stoi, a ich system, jeżeli chodzi o możliwą prędkość, pokazuje konkretną wartość dla mojego adresu/nr telefonu.

    Skoro dla mojego bloku, a także dla kilku czy kilkunastu innych w tej lokalizacji, prędkość pokazywana przez system odnosi się do nowej, bliższej centrali, to te kable muszą chyba do niej biegnąć ? Poza tym, jak wspomniałem już wcześniej, kontaktowałem się w tej sprawie z TP i dostałem odpowiedź, że w ich przypadku - o ile możliwości techniczne by na to pozwalały - nie byłoby problemów z przełączeniem mnie bliżej. Ba, znam nawet przypadek osoby, która korzysta z usług Netii po BSA i wysłała pismo do TP z prośbą o przepięcie do bliższej szafy. Najprawdopodobniej zaszło tutaj jakieś niedopatrzenie, bo kontaktowali się z nim później odnośnie neostrady, ale przełączenie jednak nastąpiło i koleś może cieszyć się większą prędkością.

    Konsultant sam stwierdził, że gdybym zerwał umowę i podpisał nową, to wtedy, jako nowy klient, podpięty bym został pod nową centralę. Tak więc nie wygląda mi to na jakiś wielki problem. Zresztą, gdybym nawet wstrzymał się ten miesiąc z podpisaniem umowy, to teraz sytuacja byłaby bardzo podobna, bo system pokazywałby nową prędkość, a ja byłbym podpięty cały czas pod starą centralę. Tym sposobem albo musieliby mnie przepiąć (a więc czemu teraz nie mogą tego zrobić ?), albo zostałbym oszukany, bo dostałbym niższą przepustowość od tego, co mówi system i konsultanci, ale tak naprawdę dalej byłoby wszystko w porządku, bo warunek No Limits zostałby zachowany.


    Jest jedna podstawowa analogia. Operacja taka wiąże się z kosztem po stronie operatora, nie mówię o jego wysokości bo w twoim przypadku go nie znamy.
    Osobiście nie sądzę żeby taki koszt zmieścił się w 100 zł nawet przy optymistycznym założeniu (musi być jakiś kawałek nowego kabla może 10 metrów a może 200, musi być praca montera, technika, kogoś kto wprowadza dane o systemie).

    Nie wiem jak działa ten system który pokazuje te dane ale z tego co mówisz jest jeden pewnik. Twój kabel nie jest podłączony do tej centrali. Może biegnie kanałami pod tą centralą ale tego nie wiem.
    Tym co obiecuje jakiś koleś w BOKu to nie bardzo można się sugerować. Jeśli nie musi nic ci dać na piśmie i nie wiąże się to z dodatkową pracą to może nawet obiecać auto.

    Operator to nie jest Pan Heniek. Ma swoje procedury. Jeśli byś rozwiązał umowę i podpisał nową to Twoja sprawa poszła by według jakiegoś schematu.
    Teraz jesteś podpięty i nie można zastosować takiej procedury jak dla nowego klienta.
    Jeśli byśmy założyli że taki przypadek jak Twój jest rozwiązywany tak jak chcesz to pewnie w skali firmy mówimy o milionach złotych dodatkowych kosztów.

    W twoim przypadku należy pamiętać że na aktualnej konfiguracji osiągasz 10 Mb/s. Z tego co gdzieś czytałem to powyżej tej prędkości można uzyskać jedynie na 50% liniach BSA i na 78% LLU.

    Osobiście na twoim miejscu w pierwszej kolejności to bym pogadał z osobami bardziej technicznymi (odbierają połączenia chyba od godziny 23:00).
    Czasem można trafić na dobrą duszę która coś mądrego doradzi.
  • Level 9  
    Właśnie irytuje mnie nieco fakt, że nikt jasno nie przedstawi, jak sprawa wygląda, tylko dostaję lakoniczne NIE i koniec. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Do tej pory wszyscy na osiedlu, którzy mieli choćby telefon, musieli być przecież podpięci do innych centrali. Jeżeli ktoś z nich chciałby zamówić teraz internet w Netii, czyli de facto zostać nowym klientem, to czy pracownicy operatora za każdym razem będą schodzić do kanałów i przełączać tę jedną osobę do nowej centrali ? Nie łatwiej i taniej byłoby przepiąć od razu cały blok, znajdujący się w pobliżu tejże szafy ? A może działa to w jakiś inny sposób ?
  • Level 9  
    b00n wrote:
    Właśnie irytuje mnie nieco fakt, że nikt jasno nie przedstawi, jak sprawa wygląda, tylko dostaję lakoniczne NIE i koniec. Zastanawia mnie jeszcze jedno. Do tej pory wszyscy na osiedlu, którzy mieli choćby telefon, musieli być przecież podpięci do innych centrali. Jeżeli ktoś z nich chciałby zamówić teraz internet w Netii, czyli de facto zostać nowym klientem, to czy pracownicy operatora za każdym razem będą schodzić do kanałów i przełączać tę jedną osobę do nowej centrali ? Nie łatwiej i taniej byłoby przepiąć od razu cały blok, znajdujący się w pobliżu tejże szafy ? A może działa to w jakiś inny sposób ?


    Tego właśnie może uda ci się dowiedzieć od kogoś technicznego.
    Wydaje mi się że wszystko będzie zależeć od sytuacji na tych dwóch centralach.
    Jeśli jest tak że nie brakuje im portów na tej centrali gdzie jesteś aktualnie podpięty to pewnie nie będą przepinać osób które już są tam podpięte, a przynajmniej Ciebie.
    Jak ktoś jest oddalony o 4 kilometry i ledwo wyciąga 1 Mb to może go przepną.
    Możesz ewentualnie do łapać jakiegoś montera w okolicy to powinien wiedzieć jakie są plany.
  • Level 11  
    a To ja Ci podsune jeden pomysl: wejdz na blog netii napisz tam co Cie boli i co bys chcial zobaczysz ze jutro rano bedziesz mial odrazu telefon jak moga Ci pomoc!!!!!!!
    http://blog.netia.pl/netia/category/Obs%C5%82uga+klienta Pan Karol Wieczorek.

    Ja tez na infolinii nie moglem sie dogadac a tam dostalem jasna odpowiedz dokladne parametry linii itd... naprawde warto i polecam innym jesli tylko nie mozecie sie dogadac na infolinii
  • Level 9  
    Poprzez blog sam wiele spraw załatwiłem. Faktycznie, dzwonią po kilku godzinach i to osoby kompetentne, a nie jacyś tam zwykli konsultanci. Niestety, ale w tej sprawie mój komentarz nie został w ogóle puszczony przez moderację, a na maila rzecznik nie odpowiedział.

    Wczoraj, z ciekawości, wysłałem zapytanie (nie skargę) do UKE, jak oni widzą tę sytuację, ale - szczerze powiedziawszy - na zbyt wiele nie liczę. Jeśli to nie wypali, to daję sobie spokój. Poczekam do czasu wprowadzenia VDSL'a i najwyżej wtedy zerwę umowę z Netią i wrócę do TP.
  • Level 9  
    Ten skantarek nie jest już dostępny dla zwykłych userów, bo było zbyt dużo zapytań i Netia dostawała spore rachunki od TP. Jest jeszcze skantarek.netia.pl, ale sprawdzanie dotyczy już tylko danych, które znajdują się w systemach Netii (LLU, CU, WiMAX).
  • Level 2  
    A dla klientów Netii też nie jest dostępny?