Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Szarpie na niskich obrotach, oraz brak płynności przy zmianie biegów

beno86 05 Jun 2011 08:53 5370 5
  • #1
    beno86
    Level 9  
    Dzień dobry

    Od kilku miesięcy jestem posiadaczem VW Golf3 1,4 KAT z instalacją gazowa z 2004 roku. Przez pierwsze 5 tys. kilometrów od kupna samochodu (obecnie 214 tys. km ) samochód chodził bez zarzutu, po pewnym czasie pojawiły się delikatne szarpnięcia na wolnych obrotach, nie ukrywam że to zbagatelizowałem. Z czasem samochód zaczął mi gasnąć na biegu jałowym po przełączeniu się z LPG na benzynę ( niezależnie od temperatury silnika ), dodam również, iż po odpaleniu go na benzynie silnik ledwo chodził, obroty były bardzo niskie i było można mieć wrażenie że silnik zaraz zgasnie, robiło się tak na zimnym silniku, natomiast na cieplym silniku ( tj. po przejechaniu np 20km ) po ponownym odpaleniu go na benzynie silnik od razu gasl ( musialem od razu przegazować na LPG aby uniknąć zgasnięcia ). Na LPG wtedy nie było żadnego problemu.
    Od niedawna pojawił się taki problem że na benzynie chodzi ok, natomiast na LPG gaśnie przy wolnych obrotach, wiec w korku muszę trzymać delikatnie pedał gazu aby mi nie zgasł. Ponadto przy zmianie biegów auto nie od razu reaguje na pedał gazu, dopiero po jakichs 1 - 2 sekundach słychac uderzenie i auto dostaje kopa. Chciałbym dodać, że od czasu do czasu ( włąsnie wtedy gdy nie ma reakcji na pedał gazu ) przy zmianie biegów świeci mi się kontrolka od oleju po czym po chwili gaśnie - problem występuje głównie na gazie, chociaż na benzynie tez sporadycznie się zdarza. Czy mogł by mi ktoś doradzić jaka to może być usterka ? Mi do głowy przychodzą tylko zużyte wtryski ale nie jestem mechanikiem, więc bardzo proszę o pomoc.
  • #2
    petoka
    Level 9  
    Ja myślę że to może być kilka przyczyn takiego zachowania silnika.
    1. Niewłaściwy luz zaworowy (jeżeli się je reguluje manualnie)
    2. Zużyte świece bądź przewody wn
    3. Może się kłaniać wymiana filtrów od gazu.
    4. Jeżeli to sekwencja to może wtryski już są zużyte
  • #3
    beno86
    Level 9  
    Kable wysokiego napięcia oraz siwece były wymieniane 20 tys. km temu więc chyba po tak krotkim czasie chyba by nie mogly sie juz zuzyc. Boje sie ze to moga byc te wtryski, poniewaz problem tez czasem pojawia sie na Pb. Samochod gasnie na niskich obrotach po wysprzegleniu, dzieje sie to tylko na LPG, natomiast na benzynie obroty spadaja bardzo nisko ale silnik pracuje, nie gasnie.
  • #4
    beno86
    Level 9  
    powodem była zle ustawiona sonda lambda
  • #5
    rozpuszczalnik
    Level 17  
    Tak to jest , jak ustawia się bez szczelinomierza.
  • #6
    KS2507
    Level 23  
    rozpuszczalnik wrote:
    Tak to jest , jak ustawia się bez szczelinomierza.


    Pierwsze słyszę że Sondę ustawia się szczelinomierzem.

    Kolega miał chyba na myśli źle ustawiony rodzaj sondy w sterowniku LPG.