Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

jaki akumulator do vectry b 2.0 cd 1996 r.

Virus19 05 Cze 2011 15:53 4103 7
  • #1 05 Cze 2011 15:53
    Virus19
    Poziom 16  

    Witam
    Sporo szukałem po forach ale nie znalazłem swojego przypadku.
    Mam problem z ładowaniem w vectrze b 1.8 16V padają akumulatory.
    Napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika 14,28 jednak cały prąd płynie z aku do auta. Po założeniu miernika cęgowego na przewód ujemnego bieguna aku, na zgaszonym silniku i zamkniętych wszystkich drzwiach pobór 0,011A po przekręceniu kluczyka na kontrolki 6,23A po odpaleniu auta 23A po włączeniu świateł mijania i drogowych 45A.
    Dla mnie jest to całkowicie nie zrozumiałe jak może nie być ładowania kiedy jest napięcie ładowania.
    Proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki i sporego problemu.

    Auto niestety musi stać na parkingu bo odpalić owszem odpali bez żadnego problemu ale po przejechaniu kilku km aku pada i trzeba ładować prostownikiem.

    Dodam że auto nie dawno kupiłem i mam z nim sam problem;/

    0 7
  • #2 05 Cze 2011 16:35
    electro_Nick
    Poziom 33  

    Nie rozumiem tego do końca... Alternator sprawdziłeś? To że napięcie jest 14,28V o niczym nie świadczy-tyle może mieć naładowany akumulator...

    0
  • #3 05 Cze 2011 17:25
    miler80
    Poziom 34  

    Virus19 napisał:
    Witam w vectrze b 1.8 16V padają akumulatory.

    Podstawiałeś inne sprawne na 100% aku?

    0
  • #4 05 Cze 2011 17:43
    lukasz.1889
    Poziom 21  

    Witam
    jeżeli w aucie niema poboru prądu,lub jest dopuszczalny czyli mniejwięcej do 0.06v i ładowanie jest ponad 14V to przyczyny byym szukał w samym aku,sprubuj zmienić na inny aku

    0
  • #5 05 Cze 2011 17:59
    kidu22
    Poziom 35  

    miler80 napisał:
    Virus19 napisał:
    Witam w vectrze b 1.8 16V padają akumulatory.



    Ciekawe czemu?


    POzatym trzeba wiedzieć co sie robi , mierniki nie mają jeszcze sztucznej inteligencji , co najwyżej zakres sobie zmienią.

    0
  • #6 05 Cze 2011 19:40
    Virus19
    Poziom 16  

    Odciąłem starą zaśniedziałą klemę założyłem nową niby coś lepiej bo napięcie nieznacznie się podniosło do 14,41 bez świateł a ze światłami 14,32 (na naładowanym aku) myślałem że w tym przyczyna... ale po przejechaniu około 30 km po mieście z kilkoma przystankami i rozruchami silnika napięcie przy zapalonym silniku spadło do 13,3. Po wymianie klemy obadałem jeszcze prądy i w sumie całość szła z alternatora na instalację jedynie niecałe 2 A płynęły do aku teraz już nie sprawdzałem ale pewnie po następnych 50km będzie podobna sytuacja że aku padnie. Co w altku może być uszkodzone co powoduje spadek napięcia przy obciążeniu?

    A czy kostka od stacyjki może powodować jakieś problemy z ładowaniem? bo była wymieniana przez poprzedniego właściciela i nie do końca łączy tak jak powinna.

    PS.
    >kidu22< fest pomocny twój post.

    0
  • #7 05 Cze 2011 20:10
    milejow
    Poziom 42  

    Podmień aku i nie filozuj

    0
  • #8 06 Cze 2011 17:28
    Virus19
    Poziom 16  

    Aku sprawdzone ponoć jeszcze sprawne 9,5V przy 60ciu Amperach. ładowanie 14.4 mechanik powiedział że albo coś bierze dużo prądu podczas jazdy albo masy gdzieś nie łapie i stąd brak ładowania przy obciążeniu.

    Zastanawia mnie fakt ,że masowy przewód który przychodzi do aku wcześniej już się z masą nie łączy... czyli tak jakby wychodziły dwa przewody z alternatora szły do aku i dopiero z aku krótki kabelek na masę i plusowy do skrzynki. zawsze spotykałem się z masą na obudowie alternatora a tu jej nie ma... ?

    Chyba jest ale po co ten przewód? do rozrusznika?? to dlaczego nim płynie prąd do aku po odpaleniu samochodu?
    Zrobiłem teraz rundkę po mieście z miernikiem podpiętym do zapalniczki.
    Na światłach mijania przy normalnej jeździe 13,95V przy hamowaniu spada do 13,82 jak włączę jeszcze kierunkowskaz to spada do 13,7.
    Na co stawiacie altek padł czy faktycznie te połączenia? Byłem na kanale na mieście i stwierdziłem że w viki jest dość mierne dojście do czegokolwiek czy do alternatora czy do rozrusznika. Trzeba rozbierać pół auta. Ale faktycznie końcówki przewodów pordzewiałe.
    Dodam że alternator siedzi 120A
    niech się ktoś odezwie kto ma do czynienia na co dzień z tym i robił już vectrę B
    Pozdro

    0