Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z klimatyzacja b4 19tdi 93r

06 Cze 2011 11:16 1256 4
  • Poziom 2  
    Witam.

    Mój problem z klimatyzacją zaczął się nieszczelną chłodnicą.Po wymianie na nową uzupełniłem czynnik itp, tuz po tym klimatyzacja działała jak się należy.Po czasie około 3 tygodni temat braku zimnego powietrza w kabinie powrócił.Wyszukiwanie nieszczelności układu niczego nie wykazało, tzn nie widać czynnika uv,ciśnienie w układzie zostało sprawdzone podłączając manometr do układu i niby wszystko w porządku.Po włączeniu kompresor się uruchamia, dmuchawy też.Jestem w kropce!
    Słyszę tylko że to może być kompresor, osuszacz lub jakiś zawór rozdzielający ale nie mam pojęcia od czego zacząć.Jeśli ktoś ma jakąś radę będę wdzięczny.

    Pozdrawiam.
  • MetalworkMetalwork
  • Moderator na urlopie...
    Przede wszystkim powinieneś podłączyć dwa manometry (wys. i niskiego ciśnienia) i uruchomić silnik/klimę i obserwować manometry. Skoro wszystko szczelne, czynnik ok, to tylko podaj co zaobserwowałeś i coś poradzimy. Inaczej się nie da - zgadnąć :D
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 2  
    na początku dziękuję za odpowiedź.
    A więc tak.Manometry były podłączone na pracującej klimatyzacji i wykazały że jest wszystko ok.Od strony mechanicznej (tyle ile widać pod maską)wszystko niby też w porządku tzn kompresor się włącza, brak nieszczelności, a po wciśnięciu końcówki do napełniania urządzenia pojawia się gaz i barwnik:) ,w kokpicie na panelu klimatyzacji dioda pracy klim się świeci ale zimnego powietrza brak;Już słyszałem że to może być jakiś zawór rozdzielający? :/ ale nie mam bladego pojęcia.Nie chce nie mając pewności pochopnie zabierać się za kompresor bo to najdroższa rzecz do naprawy.
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.
  • Moderator na urlopie...
    beczworka napisał:
    Manometry były podłączone na pracującej klimatyzacji i wykazały że jest wszystko ok.

    Co to oznacza? Podaj dokładne ciśnienie, a nie pisz że jest ok!
    beczworka napisał:
    zawór rozdzielający?

    A cóż to takiego? Nie ma czegoś takiego w układzie klimatyzacji. W twoim aucie jest zawór rozprężny!
    beczworka napisał:
    Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc.

    Najprawdopodobniej mało czynnika w układzie. Skoro kompresor się załącza, to oznacza, że ciśnienie u układzie jest wystarczające do pracy kompresora, ale nie odpowiedziałeś mi na moje pytanie, więc nie mogę Ci pomóc!
    zeimp napisał:
    podłączyć dwa manometry (wys. i niskiego ciśnienia) i uruchomić silnik/klimę i obserwować manometry.

    Ile wynosi ciśnienie HP a ile LP podczas pracy sprężarki - co się z nimi w ów czas dzieje?
  • Poziom 2  
    przepraszam ze pisze "ok".Sprawdzał mi to gość w serwisie i w sumie nie podawał mi żadnych wartości.Sprawdzę ciśnienia jeszcze raz i napiszę jakie będą wyniki!