Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym

07 Cze 2011 11:56 6209 9
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich bardzo serdecznie.

    Auto to Peugeot 605 2.0 benzyna, 107 km, na komputerze Magneti Marelli G5 i wtrysku jednopunktowym.

    Wyjechałem przedwczoraj z garażu, po ok.3 km silnik zgasł podczas jazdy i już nie chciał odpalić. Zabrałem się do roboty, wczoraj cały dzień i dziś z rana i nie znalazłem przyczyny :cry: . A więc tak:

    Po przeanalizowaniu schematu:

    Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym
    (rózni się tylko tym u mnie że ma pojedyńczy wtrysk i nie mam klimatyzacji)

    doszedłem do przekaźnika z żółtą kostką (na schemacie 1200) który jest odpowiedzialny za całe zasilanie zapłonu i pompy paliwa:

    Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym

    doszedłem do tego że:
    Gruby biały przewód 76R i gruby niebieski 76J są to przewody zasilające cały układ paliwowy i steruje zapłonem. Wobec tego przy kręceniu rozrusznikiem powinno się na jednym i drugim pojawić napięcie 12V. Napięcie się nie pojawia.

    Dla pewności wymieniłem przekaźnik. Nie poskutkowało. Auto dalej nie pali.

    Wg.schematu na przewodzie 1E (gruby brązowy) powinno być cały czas 12V, i tak jest. Czyli ten przewód jest ok.

    Zostały jeszcze 2 cienkie białe przewody które jak domyślam się powinny zasilać przekaźnik. Na przewodzie 21 oraz na 32A po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon pojawia się 12V, na jednym i drugim. Przy kręceniu rozrusznikiem komputer wybiera 21 na masę i pojawia się 0V a na 32A powinno byc nadal 12V tak? Bo u mnie napięcie spada do 8-9V. Czy to nie za mało żeby przekaźnik ,,trzymał"? Gdzie może leżeć przyczyna? Pomóżcie prosze bo nie wiem co dalej robić. Elektryk ze mnie żaden, chociaż staram się uczyć. Proszę o wyrozumiałość.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Rozpracowałeś schemat bardzo dobrze!
    Czym sprawdzasz napięcia - należy sprawdzać żarówką. Podaj chwilowo masę na na 21 drugiego przekaźnika , gdy nie zadziała , słaby kontakt na 32. Sprawdź czy na nr.35 pierwszego przekaźnika , po kluczyku jest napięcie - żarówką!
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Sprawdzałem napięcie miernikiem uniwersalnym na zakresie do 20V. Skończyłem teraz w kwietniu technikum mechaniczne, trochę mieliśmy podstawy czytania schematów więc coś domyśliłem się co i jak. Zaraz idę do garażu sprawdzę to.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Przewód 35 - jest napięcie po przekręceniu stacyjki
    Przewód 21 do masy - przekaźnik pstryka tzn.załącza się...

    Dodano po 55 [minuty]:

    Poprawka - w przewodzie 1E podczas kręcenia rozrusznikiem znika napięcie :!:teraz jeszcze sprawdziłem. Podciągnąłem na krótko z akumulatora + do 1E i pompka o dziwo chodzi teraz ale nie zapala ... Sprawdzę zaraz jeszcze iskrę
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    1E to to samo co 1B , tam ma być napięcie zawsze - bez zapłonu , na 32A i 32C , ale tylko po kluczyku /włączonym zapłonie/. Jeżeli w czasie kręcenia rozrusznikiem , brak napięcia na 32A i 32C , to wina kostki stacyjki! Z resztą sobie poradzisz!
  • Poziom 12  
    Jak juz wspomniałem zniknęło napięcie na 1E, ale już podprowadziłem. Iskra wróciła pompka pracuje ale nie odpala a podczas kręcenia rozrusznikiem zaczęły się kopcić dwa kabelki których nie ma schemacie są połączone z przekaźnikiem którego na schematach tez nie ma. Wymieniłem stopione kable ale nie wiem teraz jak podłączyć pod przekaźnik to:

    Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym

    Zaczęły się kopcić przewody niebieski i brązowy, stopiły się tak że aż się połączyły w jeden przewód, tylko przy kręceniu rozrusznikiem . Może być winą to że wypadł mi jeden przewód z przekaźnika a ja go wpiąłem z powrotem ale nie w ten pin co trzeba? bo jeden był wolny, spadł mi przewód i nie jestem pewny czy na dobry nałożyłem. Wymieniłem kable ale nie wiem jak to teraz podłączyć. Na obrazku rozrysowałem co gdzie idzie, tylko nie wiem skąd idą żółty i podwójny czarny... Pomóżcie proszę.



    tak to było podłączone wczesniej ale nie wiem czy dobrze: (zielony zastapiłem niebieskim a biały brązowym bo nie miałem nigdzie takich kolorów kabli na wymianę jak były)
    Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym

    Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym
  • Poziom 42  
    Cosik m i się widzi ,że skopciłeś wtryskiwacz / tz. cewkę jego/. Masz w tym wynalazku francuskim gaz? Jeżeli nie , to jeden z przewodu od wtryskiwacz winien iść na 12V po przekaźniku 2 , a drugi do sterownika / jest kluczowanie masą/.
  • Poziom 12  
    Tak, doszedłem że jest to przekaźnik odcinający wtryskiwacz podczas pracy na gazie. Samochód odpaliłem ale zalewa się. Czyli wtryskiwacz poszedł?

    Dodano po 1 [godziny] 30 [minuty]:

    Podpiąłem się pod wtyczkę wtryskiwacza i podaje napięcie impulsowe. Czyli jest dobry?
  • Poziom 12  
    Panowie móżcie, iskra jest, zalewa świece, nie chce odpalić :cry:jak wtryskiwacz będzie spalony to będzie cały czas lał? Bo chwila zakręce rozrusznikiem i świece pływają zwłaszcza 1 i 4 cylinder
  • Poziom 42  
    Sam stwierdziłeś ,że jest kluczowany , a ma przejście , oporność , podpiąłeś się pod wtyczkę zapiętą na wtryskiwaczu czy wypiętą , skąd to kopcenie się przewodów? Odepnij wtyczkę od niego i zakręć , jak leje paliwem , to do kosza. Podejrzewam ,że leje jak z ceberka!
  • Poziom 12  
    Rozebrałem dolot dobrałem się do tego wtryskiwacza i okazało się że gumka która uszczelnia dopływ paliwa z pompy od komory wtryskiwacza była taka stwardniała i przepuszczał płynne paliwo to ją wymieniłem na inną podobną i samochód zapalił, ale bardzo nierówno pracuje, spaliny kłują w oczy i gryzą w gardło i śmiedzą benzyną, na gazie jest OK, na benzynie tragicznie, po dodaniu gazu i puszczeniu tak spadaja obroty ze prawie zgasa. Komputer zgłasza błąd 22 - regulator biegu jałowego, rozumiem że to krokowy silniczek czyli to coś:
    Peugeot 605 Silnik zgasł, brak zasilania w ukł.zapłonowym i paliwowym

    jak można go sprawdzić czy jest sprawny? czy może przyczyna leży gdzie indziej>?