Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Matiz- brak mocy przy zimnym silniku (sonda lambda?)

07 Cze 2011 18:12 5001 5
  • Poziom 2  
    Od kilku dni mam problem z moim matizme. Otóż gdy silnik jest zimny samochód nie mam mocy. Auto rusza bez problemu i jedzie, ale tak po 30-40 sekundach dopiero traci moc i nie ‘ciągnie’ Po rozgrzaniu problem znika. Jeden mechanik odłączył mi sondę lambda i problem zniknął. Samochód pięknie startuje. Jednak na dłuższa metę tak być nie może. Duże spalanie i te sprawy. Czy problem z jazdą na zimnym silniku może być spowodowany przez tą sondę? Dodam, że ma ona cztery przewody. . Sprawdziłem błędy komputera ale on pokazuje tylko błąd 1500 (czyli dla mnie nieważny)
    Sprawdziłem sondę. Zmiany napięcia występują 2-3 razy na sekundę. Rezystancja grzałki to ok. 7.6 Ω. Napięcie, jakie idzie na grzałkę wynosi 13 V. Na obrotach jałowych sonda daje napięcie 0.42-0.55 V . Na zwiększonych obrotach dochodzi do 0.9 V. Z tego, co wyczytałem to sądząc po parametrach sonda jest sprawna. Ma ktoś pomysł gdzie tkwi problem??
  • Poziom 2  
    Analiza spalin tu raczej nie pomoże, ponieważ mam wycięty katalizator.
  • Poziom 11  
    może masz coś nie tak z grzaniem sondy
  • Poziom 35  
    Dlatego najlepszym sposobem sprawdzenia sondy jest oscyloskop i analizator spalin. Dlaczego?
    Jezeli jest jak myslisz tzn sonda zamula silnik? W momencie przyspieszania mamy duzo paliwa, czyli analiza spalin bogata, λ ponizej 1 , sonda lambda wskazuje napiecie bliskie 0V.

    W sprawnym silniku i jego sensorami ma byc na odwrót. Tzn w momencie przyspieszania λ ponizej 1, a sonda lambda okolo 1 V. Innymi słowy analiza jest bogata i sonda mowi ze jest bogato.

    W twoim przypadku moze być tak ze jest ubogo i sonda wskazuje ubogo. Pytanie dlaczego? Moze cisnienie paliwa, moze wtryski przytkane jezeli masz lpg? Co sie dzieje z czasem wtrysku ? Co sie dzieje z MAP sensorem?
  • Poziom 2  
    Wydaje mi się, że sonda jest sprawna ponieważ gdy zwiększam obroty sonda pokazuje napięcie ok. 0.9 V. Czyli jeżeli dobrze rozumiem to przy przyśpieszaniu (bogata mieszanka) sonda musi pokazywać ok 0.9-1 V. U mnie tak właśnie jest.
    Lpg nie posiadam. Jeżeli uważacie, że jest to konieczne to podjadę na analizę spalin.
    A jeżeli pominąć w tym problemie sprawę sondy lambda i przyjąć tylko stratę mocy na zimnym silniku(po chwili ją odzyskuje) co może to powodować??